Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen vyötärölihava mutta jalkani ovat ihan tikut

Vierailija
30.10.2024 |

Olen 165 cm ja 52kg. Vaikka kuinka laihdutan niin keskivartalo ei ikinä ole sopusuhtainen alavartaloon nähden.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun BMI keikkuu hitusen ylipainon puolella ja vyötärö on 105 cm. Jalat ihan ohkaset. Vaikka olen ollut huomattavasti hoikemmassakin kunnossa, en muista vyötärön olleen koskaan alle 90 cm. Voisin koska tahansa huijata olevani viimeisilläni raskaana! Olen ollut saman mallinen koko ikäni. Jo alle kouluikäisenä minulle naureskeltiin, kun vatsanin oli pallo ja jalat hammastikut.

Alkoholia en käytä kuin ehkä kerran kuussa.

Vierailija
62/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärörasva on yhteydessä insuliiniresistenssiin joka voi johtaa diabetekseen. Mene lääkärille ja lääkäriltä voit saada diabetes-lääkkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärörasva on yhteydessä insuliiniresistenssiin joka voi johtaa diabetekseen. Mene lääkärille ja lääkäriltä voit saada diabetes-lääkkeen.

Toisaalta kaikki vyötärörasva ei ole sitä insuliiniresistenssiin yhteydessä olevaa haitallista viskeraalirasvaa. Varsinkin hedelmällisessä iässä olevilla naisilla, joilla ei ole merkittävästi ylipainoa, vyötärörasva on yleensä harmitonta ihonalaisrasvaa. Vaihdevuosissa rasvan kertyminen vatsaonteloon lisääntyy.

Vierailija
64/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan lääkärit ovat melko haluttomia määräämään lääkettä pelkkään vyötärölihavuuteen, sokereiden pitäisi olla selkeästi koholla mitä itselläni ei ainakaan ole. Lopulta sain metformiinia PCOS-oireisiin. Se ei ole vyötäröäni laihduttanut varsinaisesti, mutta sen kanssa en liho yhtä nopeasti kuin ilman sitä. 

Vierailija
65/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut koskaan ongelmia sokeriarvojen kanssa, vaikka vyötärö iso onkin.

Vierailija
66/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit ja ruokavalio. Jos on omppumallia niin millään ruokavaliolla ja treenillä ei muutu kurvikkaaksi tiimalasiksi.

En tiedä lohduttaako, mutta tiimalasistakin muuttuu kyllä mahakkaaksi ompuksi sopivalla ruokavaliolla ja treenaamattomuudella.

Minä olen kyllä edestä ja takaa kurvikas, koska lantio on leveä, mutta sivusta olenkin sitten pallomaha. En ole myöskään päärynä, koska takapuoli ja reidet on pienet. Tai reidet ei ole vahvojen lihasten takia tikut, mutta melko rasvattomat kyllä. 

Vierailija
67/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut koskaan ongelmia sokeriarvojen kanssa, vaikka vyötärö iso onkin.

Mutta insuliiniresistenssi ei näy sokereissa. Siis vielä, eikä välttämättä koskaan.  Ja siitä vyötärölihavuus kuitenkin yleensä kertoo. 

Vierailija
68/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikäs omenavartalo sinulla! Rinnatkin varmaan oikeat jättihinkit?

Vierailija
69/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tosi hoikka, näetkö itsesi väärin? Itse ainakin näin tuon painoisenakin. Muuten sanoisin sen olevan vain vartalosi luonnollinen muoto.

Ei, näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin raskaana(paitsi että vatsa ei ole kova vaan löysä) ja sen lisäksi vyötärönympärysmitan mukaan olen vyötärölihava.

Menisin kyllä itse lääkäriin näillä tiedoilla, ei kuulosta enää siltä, että on kyseessä vartalotyypin tuoma ongelma.

No jaa, tämän muotoisia on vaikka kuinka paljon, ilman että on mikään sairaus. Itsekin olen aina ollut muulloin, paitsi silloin kun treenasin 3 kertaa viikossa salilla kovaa. Muuten olen ollut sellainen "laihaläski", jolla läski on ollut keskikropassa. Mutta silti ei ole ollut kehonkoostumusm

Mistä sen tietää onko rasva vatsalihasten päällä vai sisäelinten ympärillä?

Vierailija
70/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavimmin malliltasi "omena."

Tikkulaihat jalat, olematon takapuoli, ei vyötäröä, kaikki läski kerääntyy mahaan, ja suht. isot rinnat.

Ystäväni nuoruudessa oli juuri tämän mallinen.  Minä kadehdin hänen hoikkia sääriään, ja nuorena hän oli vielä muutenkin hoikka, eli ei ollut pömpöttävää vatsaa.  

Hän taas kadehti minun ohutta vyötäröäni ja kaartuvaa lantiotani.  Olin siis muotoa "päärynä."

Minä olisin halunnut hänen pienen peppunsa ja hän minun leveän pyöreän pyllyni.

Hänellä oli isot, riippuvat rinnat, minulla taas pienet ja pystyt.  Nekin olisimme vaihtaneet keskenämme.

Ei käy tasan onnen lahjat.  Niillä on mentävä, mitä on luonto antanut.  

Vierailija
71/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään voi olla ainakaan kovin vyötärölihava tuolla painolla ja pituudella.

Vierailija
72/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa omituiselta mitä enemmän miettii. Siis, että olisi tuossa painossa muka löllöläski maha. En enää usko tähän postaukseen ollenkaan.

Voi olla, ainakin jos on joskus ollut isompi ja laihduttanut paljon.

Mutta jos on löllöläski maha, niin sittenhän se rasva on lähinnä siinä ulkopuolella eikä sisäelinten ympärillä, mikä on pahasta.

Vierailija
73/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin. Itsekin olin hoikka ja vatsani omituisen iso. Paljastui sisäelinongelmia, jotka aiheutti turvotusta.

Vierailija
74/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matoja tai proteiininpuute? Haitallisten suolistobakteerien liikakasvu? Syöt vääriä rasvoja?

Vierailija
75/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun naiset ollaan kaikki pallomahaisia laihoine jalkoineen ja käsineen. Niin mummo, kuin äitini siskoineen, oma sisko ja minä. Ihan kammottava maha. Olen laihduttanut useamman kerran ja sitten häviää tikkujaloista viimeisetkin rasvat ja olen täysin anorektikon näköinen. Elämäntavat kuitenkin suht. terveelliset. Lohduttaudun sillä että omituisesta ruumiinrakenteesta huolimatta sukuni naiset ovat pitkäikäistä sakkia. Äitini kohta jo 90 ja muutkin jo edesmenneet olleet kaikki vieläkin vanhempia.

Vierailija
76/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeniä mukaan. Voimaharjoittelua kunnon painoilla jotta lihakset kasvaa.

T: Kokemus

Vierailija
77/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilometriä reipasta kävelyä päivässä.

Vierailija
78/78 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kilometriä reipasta kävelyä päivässä.

No minähän kävelen. Pallomahan kanssa. Liikun paljon ja uskallanpa sanoa että olen paremmassa kunnossa kuin monet ikäiseni. En sairastele, flunssan takia töistä olin poissa töistä kymmenen vuotta sitten. Lääkityksiä ei ole. Minä nyt sitten olen vain tämmöinen. Ei minua nykymuottiin saa, mutta onko edes pakko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi