Miksi olen vyötärölihava mutta jalkani ovat ihan tikut
Olen 165 cm ja 52kg. Vaikka kuinka laihdutan niin keskivartalo ei ikinä ole sopusuhtainen alavartaloon nähden.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insuliiniresistenssi. Itsekin olen tynnyrin muotoinen normaalipainossa. Olen 171 / 69 ja vyötärö on yli 90 cm. Välttelen hiilareita ja liikun paljon.
Pystyykö insuliiniresistenssiä hoitamaan?
Pystyy, ketoosiruokavaliolla yhdistettynä pätkäpaastoon. Nämä vaikuttavat insuliiniaineenvaihduntaan. Itselleni nämä ovat ainoa keino laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noilla mitoilla olla kovasti vyötärölihava? Lihasta ei varmaankaan muualla ole.
Ainakin vyötärön ympärysmitan mukaan olen vyötärölihava. Hyvinkin mahdollista kun on epänormaali kehon rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät sen sanomattakin.
En taida tietää. Hiilarit, vaikuttaako ne mihin paino kertyy?
Lihasten muotoon ja määrään voi treenillä vaikuttaa. Rasvakudoksen sijainti on geneettistä.
Vyötäröä voi koettaa saada aikaiseksi hulavanteen pyörittelyllä. Se puree torson lihaksiin ja polttaa vatsarasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insuliiniresistenssi. Itsekin olen tynnyrin muotoinen normaalipainossa. Olen 171 / 69 ja vyötärö on yli 90 cm. Välttelen hiilareita ja liikun paljon.
Pystyy, ketoosiruokavaliolla yhdistettynä pätkäpaastoon. Nämä vaikuttavat insuliiniaineenvaihduntaan. Itselleni nämä ovat ainoa keino laihtua.
Mutta pääsetkö sillä siis eroon vyötärörasvasta kuitenkaan? Sanoit että vyötärönympäryksesi silti on yli 90cm.
Vierailija kirjoitti:
Koska kroppasi vain on sellainen. Itse olen vyötäröltä pikkiriikkinen mutta jalkani on tukit. Rasva ei kerry ollenkaan yläkroppaan.
Mulla on toisin päin. Lihon vatsasta ja myös rinnoista, mutta lantioni on kokotaulukon mitoissa silti aina S- kokoinen. Kovilla piupenkeillä istuminen on tuskaa, kun ei ole pehmusteita.
Tuohan on tosi hoikka, näetkö itsesi väärin? Itse ainakin näin tuon painoisenakin. Muuten sanoisin sen olevan vain vartalosi luonnollinen muoto.
Omenavartalo on yksi geneettinen vartalotyyppi. Miehillä yleisempi kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät sen sanomattakin.
En taida tietää. Hiilarit, vaikuttaako ne mihin paino kertyy?
Ei vaikuta. Se mitä sait geeneissä, vaikuttaa. Treenillä voit yrittää kiristää vyötärön aluetta, mutta enempää ei kannata todellakaan laihduttaa.
Täh? No eihän nyt läskiäpidähuoralla olla saatana! Ei se ole kiihottavaa.
Pää kiinni ja häivy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pääsetkö sillä siis eroon vyötärörasvasta kuitenkaan? Sanoit että vyötärönympäryksesi silti on yli 90cm.
Pääsee, ei täysin mutta tehokkaasti. Mutta se palaa takaisin heti kun palaa vanhoihin tottumuksiin. En ole ketoruokavaliolla tällä hetkellä, ja se näkyy heti vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko noilla mitoilla olla kovasti vyötärölihava? Lihasta ei varmaankaan muualla ole.
Ainakin vyötärön ympärysmitan mukaan olen vyötärölihava. Hyvinkin mahdollista kun on epänormaali kehon rakenne.
Olet ap? Ja 19 BMI:llä vyötärösi on lihavuuden puolella? Onko näin ollut aina vai ilmestynyt myöhemmin? Suosittelen melkein lääkärikäyntiä jos näin on, tuttavallani oli tuollaisessa tilanteessa monen kilon edestä kasvaimia vatsassa. En halua pelotella, mutta kuulostaa uskomattomalta että noilla mitoilla olisi liki metrin vyötärö.
Treenatkaa voimaa noon lähtee läskit. Voimakas nainen on eroottinen.
Salille vaan ja nostamaan rautaa niin Kaloriinasta tulee kovalla työllä ja päättäväisyydellä Karoliina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisillä on eri mallisia vartaloita. Johtuu hyvin pitkälti geeneistä. Ei kannata laihduttaa, se vain sotkee aineenvaihdunnan ja painonhallinta on entistä hankalampaa. Kehosi on hyvä juuri sellaisena kuin se on, ei tarvitse yrittää mukautua vallitseviin kauneusihanteisiin.
Mutta eikös vyötärörasva ole iso terveysriski? Siitä nyt ei pääse eroon vaikka ulkonäön hyväksyisinkin
On, terveyden kannalta se on kaikkein huonoin paikka rasvalle.
Itse olen alistunut siihen, että näin on. Vyötärönympärysketjuissa täällä hyvin yleisesti mua 20-30 kiloa painavammilla on kapeampi vyötärö. Mä en saa olla kuin n. 60 kiloinen, että vyötärö pysyy alle 90 cm.
Jep, itse 164/75 ja vyötärö 80cm.
Olemattomat lihakset ja liian suuri ruokahalu. Next question.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tosi hoikka, näetkö itsesi väärin? Itse ainakin näin tuon painoisenakin. Muuten sanoisin sen olevan vain vartalosi luonnollinen muoto.
Ei, näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin raskaana(paitsi että vatsa ei ole kova vaan löysä) ja sen lisäksi vyötärönympärysmitan mukaan olen vyötärölihava.
Alkoholi kertyy vyötärölle, samoin liian rasvainen ja liian proteiinipitoinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Salille vaan ja nostamaan rautaa niin Kaloriinasta tulee kovalla työllä ja päättäväisyydellä Karoliina!
Salitreeni on kivaa ja monin tavoin terveellistä, mutta minun vyötäröäni se ei ole laihduttanut yhtään. Treeniä tehty nyt 2,5 vuotta 3-5 kertaa viikossa, kunnon painoilla. T. Tuo 171/69 vyötärölihava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, näytän ihan oikeasti siltä kuin olisin raskaana(paitsi että vatsa ei ole kova vaan löysä) ja sen lisäksi vyötärönympärysmitan mukaan olen vyötärölihava.
Menisin kyllä itse lääkäriin näillä tiedoilla, ei kuulosta enää siltä, että on kyseessä vartalotyypin tuoma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se mitta on?
Suklaata kannattaa syödä paljon.