Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehesi/exäsi tekee/teki kotitöitä mielestäsi väärin

Vierailija
30.10.2024 |

Mun exä oli tosi huono siivomaan, ei jotenkaan nähnyt likaa, joten mitään pyyhkimistä ei voinut antaa hänen vastuulleen. Imurointi sujui suht ok, joten sovittiin että imurointi on 100% hänen vastuullaan. Meillä oli aistiyliherkkä lapsi, jonka kanssa menin aina ulos imuroinnin ajaksi. Aika pian selvisi, että mies imuroi vain näkyvät alueet. Ei sängyn alta, sohvan takaa, sohvan patjojen välistä, roskiskaapista, kenkätelineen alta jne. Ja vaikka näistä sitten sanoin, ei ikinä oppinut noita imuroimaan. Oli kyllä noloa kerran kun oli vieraita kylässä ja lapset leikki piiloa, kivat pölyt vaatteissa sillä joka oli mennyt vaatehuoneeseen...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies esim kerran siivosi koko kämpän ja kokkasi ruoat, tekipä vielä täytekakunkin. Se onneton vaan laittoi kakun jääkaappiin ilman suojakupua, niin kermavaahto imaisi muiden ruokien tuoksut.

Vierailija
22/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies esim kerran siivosi koko kämpän ja kokkasi ruoat, tekipä vielä täytekakunkin. Se onneton vaan laittoi kakun jääkaappiin ilman suojakupua, niin kermavaahto imaisi muiden ruokien tuoksut.

Aika paha. Oliko se ruoka 200g makaronilaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittasi papereita roskiin tarkistamatta mitä ne olivat.

Vierailija
24/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silleen, että ei tehnyt.

Vierailija
25/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi olisi varmaan pitänyt alkaa niiden tehdä jotain kotitöitä, mutta eipä ikinä näkynyt kyseisessä puuhassa.

Vierailija
26/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki pääasiassa ihan hyvin ne kotityöt mitä teki. Liian harvoin ymmärsi itse hommaan ryhtyä ja sitten tuli minun "avuksi" ripustamaan pyykkiä. 

Vessan siivoaminen oli sellainen mistä väännettiin säännöllisesti, hänen mielestään se tarkoitti vessaharjan käyttöä pöntön sisällä, minusta taas pöntön pesemistä kaikilta pinnoilta, lavuaarin pesua, vähintään ovenkahvojen ja valokatkaisijan pyyhkimistä ja pyyhkeiden vaihtoa. Ts. minä valitin, että hän ei koskaan "siivoa vessaa" ja hän oli sitä mieltä että monta kertaa viikossa.

Vierailija
27/27 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi menee juurikin noin kuin ap kuvailee, ja siksi itse hoidan sen mieluummin. Tekee kyllä jonkin verran kotitöitä, mutta lähes mitään ei saa tehtyä ilman numeroa. Roskien vienti on aina yhtä sadattelua ja roska-astioiden paiskomista, tiskaamistakaan ei saa suoritettua rauhallisesti ja välillä on vaikeuksia astianpesukoneen täytössä ja tyhjentämisessä. Vessan pesun tekee niin harvoin, että kyselee kokoajan missä mikäkin on ja millä välineellä tehdään mitäkin. Myöskin muiden siivousvälineiden sijainti on mysteeri, vaikka olemme asuneet vuosia samassa asunnossa. Ruuanlaitto menee niin, että ei voi vaan alkaa tekemään jotain, vaan siitä pitää ensin puoli tuntia marista, ja ihmetellä, että mitähän sitä sitten tekisi ja kysellä että mitä meillä on kaapissa. Yhteenvetona tämä kaikki tarkoittaa sitä, että mies osallistuttaa minut tekemisiinsä aina jollain tavalla. En voi olla rauhassa sen aikaa kun hän meuhkaa kotitöiden kanssa, ja siksi on korkea kynnys pyytää tekemään mitään.