Yllättävän moni terapeutti halveksii vähävaraisuutta ja julkista terveydenhuoltoa
Tunnen yllättävän monta terapeuttia, jotka ovat aloittaneet uransa hoitajina julkisessa terveydenhuollossa, mutta sitten ovat onnistuneen saamaan rikkaan puolison, joiden avulla ovat päässeet opiskelemaan terapeutiksi ja työstä on tullut heille vain harrastus, jota tehdään kun huvittaa ja hyväpalkkaisessa terapiatyössä sitä ei tarvitse tehdä edes paljoa.
Kallis koulutus onnistui puolisoiden rahoilla.
Nyt he halveksivat julkista terveydenhuoltoa, tehyä, superia ja ay-liikettä ylipäätään ja hoitajat ovat ahneita paskiaisia. Potilaat luusereita, mutta kun se saavat siitä rahaa, niin sitä tekevät. Some on täynnä kuvia ulkomaanmatkoista ja hyvistä ravintolaruoista ja ihanasta kiiltokuvaelämästä, jossa koti on kaunis ja lapset maailman parhaita, jotka osaavat kaiken ja tietävät kaiken.
Vaarallista
Kommentit (52)
Kuka haluaa ulkkareita lisää Suomeen perheineen kriisialueilta, jolloin näille pitäisi tarjota vielä terapioita, jotta selviäisivät perusasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi idea: Terapiarobotti. Ei ehkä korvaa ihan ihmistä, mutta voisi olla iso apu hoitojonojen purkamisessa.
Ennen vanhaan sanottiin, että helpottaa, kun menee metsään huutamaan. Tai kaivaa kuopan ja kertoo salaisuudet sille.
Ihan vain asioiden äänen lausuminen on hyväksi.Ei tulisi kovin kalliiksi huone ja sinne terapiarobotti. Tämä tietysti yhdessä vaikkapa psykiatrisen sairaanhoitajan hoitosuhteen kanssa.
Mitä ihmeen pointtia sillä robotilla olisi?
Saman asian ajaa kun puhuu itsekseen, kirjoittaa ylös ajautksiaan ja tuntemuksiaan, menee tosiaankin metsään, sillä tutkitusti mieltä hoitava ja rauhoittava vaikutus,
Itse tuntisin itseni täysin kajahtaneeksi jos jollekin hemmetin robotille höoisisin! :D :D
Se vastailisi ja kyselisi. Vähän niinkuin Siri.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla psykiatreilla ja psykologeilla, joita olen tavannut julkisella, on ollut myös psykoterapeutin koulutus. Eivät ole karanneet yksityiselle vaan haluavat oikeasti hyödyntää osaamistaan auttaakseen potilaita. Se on totta, että moni yksityinen haluaa päästä helpolla ja tienata hyvin. Asiakkaiksi kelpaavat vain hyväosaiset, joilla on pieni parisuhdekriisi meneillään tai itsetunto-ongelmia. Vakavasti sairaita vältellään.
Minun kokemukseni julkisen puolen psykiatreista on heikko. Lähes kaikki ovat olleet juuri valmistuneita tai sitten puhuneet huonoa suomea. Ovat käyneet tekemässä harjoittelun julkisella. En syytä ketään. Hoitojonot ovat kammottavat, ja ihmiset huonossa kunnossa, kun vihdoin pääsevät hoitoon.
Ja tosiaan oli yksi pöpipää, joka pyysi ulos kuppilaan kaljalle tekemään haastattelua loppuun 🤪 Kehtasi sanoa vielä, että kun ollaan täällä puolella kaupunkia, niin kukaan tuttunsa ei näe, että on potilaan kanssa kaljalla. Kehui minua oikein kauniiksi tytöksi, jolla ei ole kovin isoja ongelmia
Tuli surullinen olo kyllä. Viimeinen matto vedettiin jalkojen alta. Siinä ei sitten käynyt hyvin.
Luotto on mennyt psykiatriaan.
Vähävaraisuutta en ole ikinä halveksinut. Ehkä korkeintaan sellaista, joa valitetaan että ei ole rahaa ruokaan, mutta oikeasti ei ole mitään mikä osoittaisi miksi ei olusi ollut eli on saanut ne ihqn normaali4 tuet töysimääräisinä, eikä ole mitään erityistilanteita ollut.
Julkista terveydenhuoltoa kyllä kritisoinut. En srvosta tippaakaan sitä jjärjestelmä; enkä siellä työsjenteleviä. koska siellä oikeasti on toiminut henkilöitä jotka ovat, valmiita tekemään rikoksia terveydenhuollossa ja ovat tehnertkin, toisinsanoen eivöt noudata terveydenhuollon lakeja ja muutenkin käytös täysin asiatonta.
No hyi helvetti tuollaiseenko roskaan ja tuollaisiin roskakasoihin ne vetorahat menee?
Aikoinaan julkisella sektorilla sai tehdä terapiatyötä ja siihen koulutettuna tein vuosia, kunnes mahdollisuudet vähenivät ja itsekin väsyin. Oli hyvä systeemi, nyt lähes kaikki ovat yrittäjinä yksityisesti, saavat valita potilaat.
edelleen olen sitä mieltä, että julkisella sektorilla pitäisi mahdollisuutta potilaille olla olemassa saada terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus julkisella puolella psykiatrisella sairaanhoitajalla käynnistä:
En kerro miksi sinne jouduin turvautumaan, se on sivuseikka, mutta tilanne oli erittäin aikuutti ja avun tarve suuri.
Hoitaja oli mies, heti kättelyssä sain erittäin vastenmielisen vaikutelman. Puhui rumasti, sitäkään en tässä toista.
No, keskusteluterapia oli tarkotus alkaa, äijä istui jalat pöydällä, oli kai tarkoitus luoda rento tunnelma.
Itse minun asiaan ei päästy ollenkaan. Höpisi jotain niitä näitä ja sitten otti puhelimen ja alkoi keskustella moottoripyöristä kuulemma poikansa kanssa. En tiedä paljonko aikaa oli varattu, mutta noin 15-20 minuttia siinä istuin kuuntelemassa, sitten ukko antoi uuden ajan kuukauden päähän ja siinä se sitten olikin.
Menin toisen kerran, ajattelin että ehkä se tästä. Taas samaa höpinää, ei mitään minun asiaani koskevaa ja sitten tokaisi että joo, kyllä me s
Mulla on myös muutama kokemus tuon tasoista psy sh. :sta. Ei sitä usko kukaan joka ei itse ole joutunut niiden pellejen potilaaksi. Ovat kuin sketsihahmoja.
Hyvin harvassa on ne psykiatriset sairaanhoitajat ketkä eivät ole täysin absurdeja pellejä.
Totta kai ne halveksii, kun veloittavat itse jonkun 400 egeä 20 minuutista. Eivät ymmärrä köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla psykiatreilla ja psykologeilla, joita olen tavannut julkisella, on ollut myös psykoterapeutin koulutus. Eivät ole karanneet yksityiselle vaan haluavat oikeasti hyödyntää osaamistaan auttaakseen potilaita. Se on totta, että moni yksityinen haluaa päästä helpolla ja tienata hyvin. Asiakkaiksi kelpaavat vain hyväosaiset, joilla on pieni parisuhdekriisi meneillään tai itsetunto-ongelmia. Vakavasti sairaita vältellään.
Minun kokemukseni julkisen puolen psykiatreista on heikko. Lähes kaikki ovat olleet juuri valmistuneita tai sitten puhuneet huonoa suomea. Ovat käyneet tekemässä harjoittelun julkisella. En syytä ketään. Hoitojonot ovat kammottavat, ja ihmiset huonossa kunnossa, kun vihdoin pääsevät hoitoon.
Ja tosiaan oli yksi pöpipää, joka pyysi ulos kuppilaan kaljalle tekemään haastattelua loppuun 🤪 Kehtasi sanoa vielä, että kun ollaan täällä puolella
Kai sä teit tosta tyypistä ilmoituksen?
Käytännössä psykoterapia on elitististä manipulointia ja teatteria. Minulla on usko mennyt siihen kokonaan. Ja aivan next level - pelleilyä ovat nykyiset lyhytterapeutit ja - terapiat, puhumattakaan coachingista.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta kyllä melkoinen yleistys. Ei kaikilla psykoterapeuteilla ole hyvin tienaavaa puolisoa. Psykoterapeutiksi valmistuminen maksaa useamman kymmenen tuhatta. Jotkut ottaa lainan sitä varten. Jos tekee vain muutamaa asiakasta, ei kyllä tienaa paljon, väitän että koulutusta vastaavaan palkkaan (yliopistotaso)pääsee vasta kun on 5 asiakasta päivässä. Ei ole kevyttä hommaa.
Paljon on muita kuin yliopistotason psykoterapeutteja.
Köyhälle sosiaalityöntekijä toimittaa usein terapeutin virkaa. Aloituksessa kuvattu asia näkyy kuitenkin myös esim. Ensitreffit alttarilla-ohjelmassa, jossa ohjelman kahdella terapeutilla, eikä sen puoleen huonolla alueella toimivalla papillakaan tunnu olevan paljoa käsitystä yhteiskunnallisista asioista, köyhyydestä tai köyhien kohtaamisesta ja tämä näkökulma loistaa täysin poissaolollaan asiantuntijoiden mielistä tai parien muodostamisesta.
Sote-ala mukaanlukien eli lastensuojelu yms. ovat hyvää bisnestä ja mitä enemmän huonosti voivia perheitä, sen parempi. Ennaltaehkäisy on retuperällä.