Mitä mieltä ihmisistä, jotka laittavat viestiä esim. klo 21.00?
Minusta täysin käsittämätöntä käytöstä. Oletan, että henkilö on vähintäänkin humalassa.
Kommentit (43)
Olen ajatellut, että kello kymmeneen asti illalla voi lähettää viestejä. Ja myöhemminkin voi kavereille lähettää, jos tietää etteivät he mene aikaisin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä jos yöllä tulee viesti tai soitto? Välillä siihen ei herää ja jos herää, nukahtaa sitten vain uudestaan.
Ei se uudelleen nukahtaminen läheskään aina onnistu. Itse suljen kyllä puhelimen yöksi. Joskus saatan nukahtaa vahingossa ja puhelin jää yöksi auki. Mutta silloin se on oma moka ja saatan herätä vaikka YouTuben ilmoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä idari osaa käyttää puhelintasi?
Pane se äänettömälle kun menet nukkumaan.
Kumpikohan se on? :))) Siis kun sen ajastaa, niin se menee automaattisesti äänettömälle, voit mennä nukkumaan milloin haluat/miten väsyttää. Tuo DND tarkoittaa just sitä.
Ja voi laittaa eri aikoja viikolle ja viikonlopulle (kun yleensä valvon pe/la-iltana vähän pitempään).
Muuten, on joitain äppsejä, jotka toimii eivät "kunnioita" tuota eli niitä kilauksia voi tulla keskellä yötäkin. Ei ole kuukle tajunnut sitä, että sen pitäisi olla ns. "Master switch" - yksikään kilaus ei tule läpi.
Pidän muut merkkiäänet hiljaisella paitsi soittoäänen. Soittoja tulee niin harvoin, että sillä, joka soittaa yöllä, on varmaan tärkeää asiaa. Lapset jo osittain omillaan, haluan olla heidän tavoitettavissaan. Tekstiviestejä, whatsappeja ja sähköposteja saa lähettää, milloin itselle sopii. Luen, kun minulle sopii. En syyllistä muita ihmisiä minun puhelimeni piipityttämisestä, vaan pidän piippaukset poissa päältä.
Ihan sama mihinkä aikaan joku laittaa viestiä. Ei haittaa pätkäänkää, kun on muutenkin puhelin äänettömällä.
Puhelimeni menee älä häiritse -tilaan 21.00. Läpi tulee vain kolmen ihmisen puhelut, vielä ei ole tullut yhtään.
Itse pidän juuri tuota yhdeksää takarajana tutuille viestittelyyn, vähemmän tutuille viestittelen aikaisemmin. Puolison kanssa lähetellään kyllä hyvän yön toivotukset myöhemminkin, jos ei olla molemmat samassa osoitteessa.
Soittaako pitäisi, vaikka ei tiedä, oletko hereillä, vai nukutko?
Kuka pakottaa lukemaan viestejä klo.21 tai yleensäkään koskaan.
Jos ihminen laittaa viikonloppuna noin 23 aikaan, oletan humaltuneen, mutta 21 on normaali aika, varsinkin lapsiperheellisillä.
Viestejä laitan n. klo 22 asti, soitot yleensä klo 21 mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeni menee älä häiritse -tilaan 21.00. Läpi tulee vain kolmen ihmisen puhelut, vielä ei ole tullut yhtään.
Itse pidän juuri tuota yhdeksää takarajana tutuille viestittelyyn, vähemmän tutuille viestittelen aikaisemmin. Puolison kanssa lähetellään kyllä hyvän yön toivotukset myöhemminkin, jos ei olla molemmat samassa osoitteessa.
Keitä nämä ihmiset ovat?
Enemmän ihmettelen ihmisiä, joilla on puhelimessaan viestiäänet päällä. Miksi ne edes pitää olla?
Mulla menee äänettömälle kun haluan nukkua tms. Viestit eivät häiritse ja puhelut. Jätän äänet yöksi vain jos on tilanne että oltava tavoitettavissa kokoajan, esim lapsen takia.
Itse en lähetä kello 21.00 jälkeen viestejä kuin perheenjäsenille. Ei ihmiset osaa puhelimiaan äänettömälle laittaa.
Mokasin ja lähetin yhdelle duunikaverille viestin 19.37. Hän oli vielä sanonut, että voi lähettää myöhäänkin. Mulle myöhä on puoli yö.
Sain kuulla pitkään, kuinka edesvastuuton olen. Hänen miehensä lähtee töihin neljäksi, kyllä heillä jo 19.00 nukutaan!!!
Tää nainen heräs tekemään aamupalaa kello 03.00 ja syövät yhdessä. Myös alakouluikäinen lapsi herätettiin silloin.
Tuossa perheessä oli monta mulle vierasta tapaa. Onneksi hän löysi muita hommia.
Olen iltavirkku ja ohjelmoinut elämäni onnistuneesti niin ettei ole tarvetta nousta ennen 9 aamulla. 21 on vielä iltaa, ei yötä monelle. Viime täydenkuun aikaan viestittelyä oli vielä 2 yöllä ystävän kanssa kun kumpikaan ei saanut unta. Pointtini on,että meitä ihmisiä on paljon erilaisia eikä siitä kannata hikeentyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä jos yöllä tulee viesti tai soitto? Välillä siihen ei herää ja jos herää, nukahtaa sitten vain uudestaan.
Ei se uudelleen nukahtaminen läheskään aina onnistu. Itse suljen kyllä puhelimen yöksi. Joskus saatan nukahtaa vahingossa ja puhelin jää yöksi auki. Mutta silloin se on oma moka ja saatan herätä vaikka YouTuben ilmoituksiin.
Itselläni ajastettu , puhelin sammuu automaattisesti klo. 21.30...yksinkertaista
Mitä mieltä naiset ovat miehistä, jotka laittavat la-/su- aamuyönä viestiä välillä 02-05 "moi :), mitäs kuuluu missäs meet, oisko kiva nähdä?". tms.
Kai nyt tyhminkin tajuaa, mitä mielessä on.
Viestit voi mykistää tai viestiäänen voi valita sellaiseksi, ettei se häiritse.
Viestejä voi laittaa minulle kyllä milloin vain, vastaan sitten kun sopii.
21 aikaan ei enää sovi soittaa, ellei ole oikeasti hätä.
No helevetti! Meillä musiikkipiireissä viestin voi laittaa ihan mihin aikaan tahansa jos on asiaa. Ihme nipotusta.
Lankapuhelinajasta on siirrytty älypuhelinten aikaan sekä jatkuvasti hereillä olevaan globaaliin talouteen, jossa jokainen on vastuussa itse siitä, että laittaa puhelimen äänettömälle silloin kun nukkuu. Lähes kaikissa puhelimissa pystyy myös valitsemaan numerot joiden viestit ja puhelut tulevat aina äänellisenä, jos odottaa vaikka tärkeää soittoa. Toimistoajalla työskentelevät eivät ole sen arvokkaampia tai tärkeämpiä kuin vuorotyötä tekevät. Itse en ole hereillä ennen klo 10, mutta tarvitsen silti ihan yhtä lailla unta kuin klo 6 heräävät, laiskuutta se ei ole.