Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoikäiset! Minkälaisia kampauksia teillä esim 60-70-luvuilla? Nukuitteko hullut paplarit päässä? Miten oltiinkin niin nättejä? Kuvia? Mui

Vierailija
29.10.2024 |

Mummoikäiset! Minkälaisia kampauksia teillä esim 60-70-luvuilla? Nukuitteko hullut paplarit päässä? Miten oltiinkin niin nättejä? Kuvia? Muistoja? Multa löytyy videokin rippijuhlista. Mulla oli tukkalisukekin, mitä en ymmärrä, koska oli paksu ja pitkä blondi tukka. Kun menin pyrkimään oppikouluun, niin tietysti pikkuneidin piti olla hieno noin tärkeässä tilanteessa - ja olin laittanut paplarit yöksi, mutta kait faija oli ottanut ne pois. (Olin pääsylistan ykkösnimiä varmaan sitten, koska olinkin nukkunut kunnolla ilman paplareita.) Mun äiti meni joka aamu kampaajalle laittamaan tukkaa eli kampaajallakin käytiin ennen eri tavalla kuin nyt. Onko kampaajamuistojakin? Muistoja äideistänne näistä asioista? Paplarit olivat kyllä tärkeitä ennen ja pikkutytöt tekivät mitä näkivät äitien tekevän. Kun keskikoulu päättyi ja oli se hassuttelupäivä, jonka nimeä en enää muista, niin silloin me tytöt laitettiin paplarit päähän, otettiin vanhat nukenvaunut ja sitten vielä sateenvarjot ja olimme tällä tavalla koko päivän. Löytyy kuvakin. Pojat sitten sanoivat, että noi paplarit sopii teille niin hyvin, että ootte paremman näköisiä ne päässänne niin että kannattais olla useamminkin! Voi mikä elämä - ainakin nykypäivän menoon verrattuna! Mitään muistoja ei ainakaan mulla ole siitä että joku olisi värjännyt tukkaansa. Teillä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini ikäinen -70 luvulla, taivutin hiuksia höyrykihartimella, oli myös paplarit, yön yli pidin jos halusin niillä kiharat. Hiuksia en vielä silloin värjännyt. Opiskelin kampaajaksi.

Vierailija
2/3 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ikäiset käyttivät harvoin paplareita. Ne olivat jo silloin mummojen juttu. Lämpörullia oli olemassa, mutta itse käytin höyrykiharrinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ikäiset käyttivät harvoin paplareita. Ne olivat jo silloin mummojen juttu. Lämpörullia oli olemassa, mutta itse käytin höyrykiharrinta.

Olen syntynyt 1953, äidillä oli sellaiset kuumat papiljotit aamuisin päässä aamupalalla, mulla oli  taipuisat pitkät runsaat hiukset ja otsatukka, ei ikinä papiljotteja, enkä edes mitään kiharrinta tarvinnut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi