Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olen näin painava? Onko minulla jokin kehon hahmotushäiriö

Vierailija
28.10.2024 |

Katson itseäni peilistä tai kuvista niin näytän ihan max 75 kiloiselta, ehkä jopa 70 kiloiselta. Onko minulla joku häiriö että näen itseni paljon hoikempana kuin olen? Olen 171 cm pitkä.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytin itse kuvissa ihan sutjakan rotevalta kaverilta kun oli n. 93 kg ja 179 cm. Sittemmin laihduin 20 kiloa. Vanhoissa valokuvissa oli melkolailla erinäköinen ihminen kun olin muistanutpeilissä näkyneen.

Eräästä vanhasta veneilykuvasta ihmettelin, että olinko pukenut pelastusliivit (sellaiset vanhan liiton oranssin) t-paidan alle. No en ollut....

:D

Vierailija
82/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mulla on ihan samanlainen hahmotushäiriö. Liikakilot eivät näy peilistä ja tavalliset vaatteetkin mahtuvat ylle. Mutta valokuvat kesältä jossa olin kesähameessa, paljasti kaamean totuuden tasapaksusta tädistä hamosineen. Vaaka on näyttänyt jo muutaman vuoden 88-90kg joten en ole näinä vuosina ainakaan ylisyönyt. Mutta keventäminenkään ei ole tuottanut tulosta. Syytän siis alkaneita vaihdevuosia ja sen seurauksena hidatunutta aineenvaihduntaa ja jatkuvaa stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa valokuva siitä peilikuvasta niin ette varmasti näe itseänne enää normaalipainoisena.

Vierailija
84/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän samanlainen mutta erilainen tilanne. Näytän mielestäni kyllä tosi painavalta mutten niin painavalta kuin olen. Olen 175 pitkä näytän omasta ja muiden mielestä  satakiloiselta. Vaaka näyttää kuitenkin 116 kiloa. Varmasti se on vaan kun on pituutta ja valtava ahteri ja reidet paksummat kuin monien vyötärö.

Ei. Kyllä sulla on paljon ylipainoa. 

Vierailija
85/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 169 cm pitkä ja painan 78 kiloa. Näytän peilistä ihan solakalta. Luulen, että vaakani näyttää väärin. 

Vierailija
86/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseliseliseli. Aina löytyy joku selitys sille ylipainolle. 

Vierailija
87/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma ja aloitin kuntosalin taion jälkeen ja siistin ruokavalion. Heräsin asiaan kun katselin parin vuoden takaisia valokuvia. Olen vanhemman ja väsyneemmån näköinen

Vierailija
88/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveajattelua.

Saman painoiset ja pituiset ihmiset saattavat olla aika lailla eri kokoisia riippuen siitä, onko varressa enimmäkseen tiukkaa lihasta vai löllöä läskiä.

Vierailija
89/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
90/95 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön itsessäni. Olen luontaisesti rotevarakenteinen ja pitkä. Olen tiimalasi ja peppu, reidet ja rinnat isot. Kun lihon, pysyn saman muotoisena mutta kaikkea on vaan enemmän. Tämän takia on vaikea nähdä eroa peilistä kun kaikki kasvaa samassa suhteessa. Olin parikymppisenä 174 cm ja 88 kg ja näytin aivan solakalta. Vuosien mittaan painoa on kertynyt ja nyt 35 na sitä on 112 kg. Yritän pudottaa painoa vaikka en sen määrää oikein näe, tajuan että sitä on jo hieman liikaa.

Vierailija
91/95 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan ei ikinä uskoisi, että painoindeksini on tällä hetkellä 40,4. Pituutta on 171 cm. Näytän tietenkin kurvikkaalta ja tuhdilta mutta painoindeksin voisi kuvitella olevan ulkonäön perusteella 30-35.

Vierailija
92/95 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö siihen,  että tungette/ette väistä kaupassa?   

Vierailija
93/95 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ensin väärin "Miten olen näin pantava".

Vierailija
94/95 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut liian vähän ja syöt liikaa.

Vierailija
95/95 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ympärillä on saman kokoisia ihmisiä enemmistö, siitä muodostuu normaali olotila.

Hyvin usea oikeasti ylipainoinen pitää itseään  hoikkana.  Tämä on valitettavasti totuus, mutta aika luonnollista; sitä  samaistuu ympäristöön jossa on.

Hoikkia ihmisiä pidetään jopa sairaina, tästä itsellä aivan kylliksi kokemusta.  Sinussa on jotain vikaa olet varmasti anorektikko kun olet hoikka tai laiha normaalipainon alarajalla.  Se on jonkinlainen kollektiivinen kehonkuvahäiriö ilmeisesti.