Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olen näin painava? Onko minulla jokin kehon hahmotushäiriö

Vierailija
28.10.2024 |

Katson itseäni peilistä tai kuvista niin näytän ihan max 75 kiloiselta, ehkä jopa 70 kiloiselta. Onko minulla joku häiriö että näen itseni paljon hoikempana kuin olen? Olen 171 cm pitkä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95 kiloa. 

Wau. Melkonen walrus

Vierailija
42/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen kaveri, joka aina päivittelee, että miten voi painaa niin paljon vaikka ei näytä siltä. Voinen täällä anonyymisti vihdoin kertoa rehellisesti, että kyllä hän näyttää nimenomaan siltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän samanlainen mutta erilainen tilanne. Näytän mielestäni kyllä tosi painavalta mutten niin painavalta kuin olen. Olen 175 pitkä näytän omasta ja muiden mielestä  satakiloiselta. Vaaka näyttää kuitenkin 116 kiloa. Varmasti se on vaan kun on pituutta ja valtava ahteri ja reidet paksummat kuin monien vyötärö.

Naisten paino kyllä aina yllättää. Jotenkin ajattelin että semmonen suht tukevakin nainen olisi alle 100kg mutta ei.

Vierailija
44/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei kerro kaikille koko totuutta, jos on tavanomaista lihaksikkaampi genetiikka. Raamikas rakenne ja paksut raajat painavat paljon. Kannattaa ennemminkin mitata vyötärönympärys: se on terveyden kannalta tärkein indikaattori, sillä sisäelinrasva on terveydelle haitallisinta.

Vierailija
45/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toisinpäin. Oon 160cm ja 60kg mutta nään itseni vähintään 80 kilosena.

Mulla sama. 159cm ja 50kg. Näen itseni lihavana.

Vierailija
46/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 173 cm, 91 kiloisena näytin ihan solakalta. Toista näin 109 kiloisena. 

Vierailija
47/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin painava koska syöt liikaa, oma valinta se on.

Vierailija
48/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut, mutta sairastin silloin anoreksiaa pahimmillaan.

Katsoin peiliin ja silmissäni näin miten suornanaisesti paisuin!  Kin esim reiteni ja käsivarteni ja varsinkin mahani valtavan kokoisiksi.  Joskus kun kävin klinikalla niin jumppari teki kokeita esim.  käski minun  pirtää omat ääriviivani isolle paperille, siten mennä makaamaan piirrkoseni päälle  ja hän piirsi vastaloani seuraten uudelleen.

Kun nousin., käski  katsomaan tulosta.  Eihän siihen tahtonut millään uskoa. Samoin käski  arvioimaan esim rokakorin ymåryksen ja leikkaamaan langan jonka uskoi olevan oikean pituinen. Arvasin sentilleen oikein, Sama oma vyötärönympärys,  arvioin täysin pieleen, aivan  liian suureksi. Kun kyse oli  itsestä oli arvio täysin pielessä.

En tiedä onko kyse ap:n kohdalla kehonkuvan vääristymästä, mutta kyllä se on todellista. 

Vieläkin vaikka olen jo saavuttanut terveen painon alarajan, en näe itseäni touudenmukaisesti.

Vierailija
49/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili ei ole vaaka, kuten kaikki tietävät. Ihmisillä vain on mielikuvia eripainoisista ihmisistä ja siitä, miten jokin tietty painonmuutos näkyisi. Jälkimmäinen on todella yllättävän yksilöllinen seikka.

Vierailija
50/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen luonnostaan nostaa leukaansa ja vetää vatsaa sisään, kun näkee itsensä peilistä. Salaa otettu kuva voi olla järkytys.

Vierailija
51/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon 167 cm ja olin parikymppisenä sellainen 56 kiloinen.

Näen itseni yhä sen kokoisena, kun katson peiliin. Kun katselen vaatekatalogeja netistä ja niitä malleja, mielestäni olen samankokoinen kuin he.

Kuitenkin vaaka näyttää 75 kg. Olen jotenkin jumiutunut ikuisesti näkemään itseni sellaisena, mitä olin parikymppisenä.

Olen saman kokoinen kuin sinä ja minä taas TUNNEN itseni samanlaiseksi 55 kiloiseksi kuin parikymppisenä. Mutta kun näen itseni peilistä, kauhistun näitä läskejä!

Vierailija
52/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän vaa'alla niin tiedät paljonko painat. Vaaka ei valehtele.

Vierailija
53/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi lihoa 20 kg ja tottua ylipainoon, peiliä ei siksi pidä käyttää painon mittarina. Mene ja punnitse itsesi, sitten tiedät. 

Vierailija
54/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 160cm olen nyt laihduttanut vuoden. Painoin ennen 94kg, nyt 73kg. En kokenut olevani mikään superläski vuosi sitten, mutta nyt näen kuvista että olin tosi tuhti. Nyt tuntuu että peilissä on ihan sama muija, mutta valokuvista näen että olenkin nykyään ihan suht normaalin näköinen, en ns hirveä läski. Normaalipainoon on vielä kuitenkin 10kg... En osaa kuvitella miten hoikka sitä sitten onkaan jos sinne pääsen! Ja miltä se tuntuu!

Vierailija
55/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama pituuden suhteen. Olen ihan keskimittainen, mutta näen suurimman osan ihmisistä itseäni pidempinä.

Vierailija
56/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä 160cm olen nyt laihduttanut vuoden. Painoin ennen 94kg, nyt 73kg. En kokenut olevani mikään superläski vuosi sitten, mutta nyt näen kuvista että olin tosi tuhti. Nyt tuntuu että peilissä on ihan sama muija, mutta valokuvista näen että olenkin nykyään ihan suht normaalin näköinen, en ns hirveä läski. Normaalipainoon on vielä kuitenkin 10kg... En osaa kuvitella miten hoikka sitä sitten onkaan jos sinne pääsen! Ja miltä se tuntuu!

Ota matka Pariisiin ja tarkkaile minkämuotoisia naiset on siellä. Saat realiteettia miltä näyttää normaalipainoinen 160cm. Suosittelen tätä matkaa kaikille joissa hahmotus ongelmia kehon painon suhteen, samalla voi opiskella miten pukeutua tyylikkäästi.

Vierailija
57/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen aina nähnyt itseni lihavana. Jopa silloin kun painoin 50 kg. Peilistä on aina katsonut hirveä läski

Vierailija
58/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen aina nähnyt itseni lihavana. Jopa silloin kun painoin 50 kg. Peilistä on aina katsonut hirveä läski

Vierailija
59/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olen laihtunut normaalipaonoiseksi, yli 25 kg, enkä hahmota muutosta. Tietysti huomaan että vaatteet ovat löysempiä, mutta minusta tuntuu, että ne olisivat venyneet ja itse olisin ennallani. Tietysti tajuan että vasta kertoo totuuden, mutta en silti tunne muutosta.

Vierailija
60/95 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa sama tilanne oli kun yritin ahtautua viime talven talvitakkiin. Näytän ihan samalta mutta vaaka näyttää 9 kiloa enemmän kuin keväällä.