Onko täällä olkapääkivuista kärsiviä?
Miten pystytte nukkumaan noiden kanssa yöllä? Itselleni joka asento on kivulias. Selällään, kylkellään, tyyny käden alla, ei tyynyä.
Kommentit (49)
Mulla jäätyi ja kipu lakkasi siihen paikkaan. Koita kestää!
Vierailija kirjoitti:
Sitä se liikkumattomuus teettää.
Sairauslomaa joudutaan kirjoittamaan ja käsi laitetaan kantositeeseen, jotta saa levätä ja parantua rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkapääsi on mahdollisesti jäätymässä. Olet isossa pulassa piakkoin.
Mutta eikö se jäätyminen kuitenkin tarkoita, että kipu lakkaa?
Vaiheet menevät osittain päällekkäin ja jo vähitellen pahenevassa kipuvaiheessa alkaa tulemaan liikerajoitusta kapselin kutistuessa nivelen ympärillä.
On jo nyt liikerajoitusta. Käsi ei mene selän taakse, eikä nouse ylös.
Kannattaa tutkituttaa. Pahin kipuvaihe kestää parista kuukaudesta puoleen vuoteen.
Ja kun olka alkaa helpottaa, t
Ilman tutkimuksia ei tiedetä mitään vaivan syystä, mikä oleellista päätettäessä siitä, mitä tehdään, idiootti.
Minulla tuli ongelmia, kun tein liikaa metsätöitä. Kannoin pöllejä ja oksia metsästä. Fyssarin ohjeiden mukaan treenasin sitä kolmesti päivässä. Kesti 9 kk parantua.
Tein sen virheen alussa, että en rasittanut olkapäätä. Sitä olisi pitänyt heti alkaa treenamaan.
Magneettikuvaus varjoaineiila ainoa tapa saada täysi selvyys. Olkapäästäni löytyi runsaasti luuhun asti menevää rustoa ja kystaa fyysisestä työstä. Tekonivel oli suositus, mutta puolen vuoden kuntoutuksen jälkeen liikkuvuus on jo niin hyvä ettei tekoniveltä laiteta vielä. Nukkuminen onnistuu nyt huonolla kyljellä. Suosittelen fysioterapiaa
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli ongelmia, kun tein liikaa metsätöitä. Kannoin pöllejä ja oksia metsästä. Fyssarin ohjeiden mukaan treenasin sitä kolmesti päivässä. Kesti 9 kk parantua.
Tein sen virheen alussa, että en rasittanut olkapäätä. Sitä olisi pitänyt heti alkaa treenamaan.
Siinähän sitä oli treeniä työssä.
Ongelma on siinä että kyllä noita tutkitaan ja fyssarilta tulee ohjeet ja vaikka mitä,mutta kun niitä ei sitte noudateta.
Toki jotkut jumppaa hyvin,joskus jopa liikaa, mutta niin monella hiipuu jumpat viikossa-parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein sen virheen alussa, että en rasittanut olkapäätä. Sitä olisi pitänyt heti alkaa treenamaan.Siinähän sitä oli treeniä työssä.
Tarkoitan fyssarin määräämää treeniä. Jäätymisen pystyy estämään treenillä. Jos on liikkumaton, niin se jäätyy.
Jäätynyt olkapää tulee itsestään, eikä lääkäritkään tiedä, että mistä / miksi ne tulee, mutta sen tietävät, että se paranee yleensä itsestään, ajan kanssa.
Yleisesti annetaan kortisonia vaivaan. Tai sitten jumppaa, jos sitä haluaa.
Itse otin kortisonia 4-5 piikkiä molempiin olkapäihin ja kyllä ne palautuivat.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Helvetti on valloillaan jäätyneen olkapään vuoksi, voi kestää jopa vuoden, ennenkuin paranee, itselläni kesti onneksi vain 1,5 kuukautta erittäin tehokkaan harjoituksen ansiosta. Voi myös palata risaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein sen virheen alussa, että en rasittanut olkapäätä. Sitä olisi pitänyt heti alkaa treenamaan.Siinähän sitä oli treeniä työssä.
Tarkoitan fyssarin määräämää treeniä. Jäätymisen pystyy estämään treenillä. Jos on liikkumaton, niin se jäätyy.
Olkapäässäsi oli jokin muu vaiva. Jäätynyt olkapää tarkoittaa kolmivaiheista ongelmaa, joka paranee itsestään ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan fyssarin määräämää treeniä. Jäätymisen pystyy estämään treenillä. Jos on liikkumaton, niin se jäätyy.Olkapäässäsi oli jokin muu vaiva. Jäätynyt olkapää tarkoittaa kolmivaiheista ongelmaa, joka paranee itsestään ajan kanssa.
Kuulemma se oli kiertäjäkääntäjä-tai-mikä-se-nyt-onkaan. Fyssari itse sanoi, että pitää varoa jäätymistä. Ei nämä omia sanoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Jäätynyt olkapää tulee itsestään, eikä lääkäritkään tiedä, että mistä / miksi ne tulee, mutta sen tietävät, että se paranee yleensä itsestään, ajan kanssa.
Joo, mutta vaikka kipulääkkeitä nykyään ei helposti saakaan, niin tohon saa. Kannattaa käydä lääkärissä, että saa nukuttua.
Jumppa auttaa vasta, kun pahin kipuvaihe on ohi.
Veikkaan että AP on paljon polvillaan ja nojaa kyynärvarsiinsa., onko niskatkin jäykkänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Helvetti on valloillaan jäätyneen olkapään vuoksi, voi kestää jopa vuoden, ennenkuin paranee, itselläni kesti onneksi vain 1,5 kuukautta erittäin tehokkaan harjoituksen ansiosta. Voi myös palata risaamaan!
Jäätyneen olkapään ensi vaiheessa on tulehdusreaktio ja kapselissa nivelen ympärillä on inflammaatio, joten mitkään liikeharjoitukset eivät siihen mitenkään tehoa, kortisoni kylläkin voi tehota. Siteen kun olkapäässä on liikerajoitusta ja kipuvaihe on ohi, fysioterapiasta voi olla jotain apua. Näin siis ortopedisen tiedon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Magneettikuvaus varjoaineiila ainoa tapa saada täysi selvyys. Olkapäästäni löytyi runsaasti luuhun asti menevää rustoa ja kystaa fyysisestä työstä. Tekonivel oli suositus, mutta puolen vuoden kuntoutuksen jälkeen liikkuvuus on jo niin hyvä ettei tekoniveltä laiteta vielä. Nukkuminen onnistuu nyt huonolla kyljellä. Suosittelen fysioterapiaa
Luuston kuvauksessa ilmeni kuormitusperäisiä kertymiä olkapäässä selässä ja lonkassa, voiko nämä kertymät olla rustoja niinkuin on sinullakin.
Olkapäätä särkee päivittäin ja haittaa välillä tekemistäkin.
Lääkäriltä kysyin mitä nämä kertymät on, vähän päälle mulkaisi ja sanoi että voi olla kalkkeutumia, lääkäriä ei kiinnostanut koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan fyssarin määräämää treeniä. Jäätymisen pystyy estämään treenillä. Jos on liikkumaton, niin se jäätyy.Olkapäässäsi oli jokin muu vaiva. Jäätynyt olkapää tarkoittaa kolmivaiheista ongelmaa, joka paranee itsestään ajan kanssa.
Kuulemma se oli kiertäjäkääntäjä-tai-mikä-se-nyt-onkaan. Fyssari itse sanoi, että
Sinänsähän kiertäjäkalvosimen pikkuvaivoja hoidetaan fysioterapialla, koska sillä saadaan usein sen aiheuttamat ongelmat lievennettyä tai poistettua. Asia ei liity mitenkään jäätyneeseen olkapäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta vaikka kipulääkkeitä nykyään ei helposti saakaan, niin tohon saa. Kannattaa käydä lääkärissä, että saa nukuttua.
Jumppa auttaa vasta, kun pahin kipuvaihe on ohi.
Kipuvaiheessa ei paljoa jumppailla ja magneetti on ainoa tapa saada syy selville. Särkylääkkeet ovat ongelma, julkisella ortopedi haukkui narkkariksi ja heitti ulos kun pyysin Panacodia. Yksityisellä Panadol, Panacod, Norspan, Targiniq, lääkärin itsensä ehdottamana. Ei kerralla kaikkia mutta vuosien varrella. Itse keksin Voltaren-geelin lisäksi.
Sinänsähän kiertäjäkalvosimen pikkuvaivoja hoidetaan fysioterapialla, koska sillä saadaan usein sen aiheuttamat ongelmat lievennettyä tai poistettua. Asia ei liity mitenkään jäätyneeseen olkapäähän.
En ole fyssari, en tiedä, mutta muistan kyllä kuinka en saanut kättä edes 90 asteen kulmaan nostettua, olkapään suuntaisesti siis. Ei se mikään pikkuvaiva minun mielestäni ollut.
On...oikee ei kunnolla toimi.Tietty asento tekee pirun kipeää..Vas.on palovamma mut ihme se toimii.Mua pitää auttaa pukea..jne.En saa kiinni rints..paitaa päälle..kyllä hankala vaiva.Kivulias..huudan kivusta välillä.