Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviossa olevat naiset, ovatko miehenne onnellisia?

Vierailija
28.10.2024 |

Usein kysytään naisilta oletko onnellinen aviossa ja tyytyväinen puolisoosi ja mitä miehesi tekee että olet onnellisuutesi eteen jne.

Harvemmin kysytään onko miehesi aidosti onnellinen kanssasi ja mistä sen tiedät. Oletko koskaan tätä miettinyt ja tiedätkö varmasti onko miehesi onnellinen liitossanne?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuo myhäilee vieressä:) Tuli tänne etelään mun luo parin viikon lomalle ja hakemaan minut jouluksi kotiin. 

Aurinko paistaa, kohta syödään lounasta ja ihaillaan maisemia. 

En usko että häneltä puuttuu mitään:)

Vierailija
42/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet trolli, oikea vastaus on ainoastaan ei 😄👍

Nyt on kyllä mielenkiintoista kuulla, miksi tämä olisi trolli? Eli mielestäsi asiasta ei tarvitse keskustella ja se ei ole mitenkään tärkeää? Jos luit alustuksen niin ei tässä kysymyksessä pitäisi olla mitään erikoista.

ap

Samaa lässytystä päivästä toiseen. Ei vakuuta. 

No onneksi tässä ei ole kyse sinun vakuuttamisesta. Toivottavasti muut saavat tästä ketjusta jotain irti ja ajateltavaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin

Rehellinen vastaus. En minäkään miehenä ole. Roikun tässä, vaikka lapset ovat jo aikuisia. Onneksi annamme toisillemme paljon tilaa ja minulla on kiva rakastajatar. 

Vierailija
44/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin

Rehellinen vastaus. En minäkään miehenä ole. Roikun tässä, vaikka lapset ovat jo aikuisia. Onneksi annamme toisillemme paljon tilaa ja minulla on kiva rakastajatar. 

Ja vaimo hyväksyy tämän vai touhuatko selän takana?

Vierailija
45/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, ehkä hän ilmoittaa, mikäli ei ole.

Vierailija
46/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja kuulema on.

Ei ainakaan tullut muutosehdotuksia.

Minä en ole, eipä sitä kukaan ole kysynytkään.

En enää jankuta kun ei johda mihinkään. Teen vaan kiltisti hyvää ruokaa ja siivoan.

On erittäin tyhjä ja tylsä parisuhde. Ei seksiä, ei tehdä mitään, ei käydä missään.

Meillä sama. 

Mies on onnellinen ja ihmettelee kun minä en ole. Ei suostu puhumaan, ei halua erota, ei halua pariterapiaan, haluaa auttaa kotona.

Voi elämä. Joten olen lopettanut yrittämisen, laitan ruokaa, lähinnä siksi, että urheilevat teinit tarvitsevat ruokkimista. Siivoan, koska en itse jaksa sotkua. 

Jos tapaan oikeasti ihanan ja puhekykyisen miehen lähden epäröimättä tämän kelkkaan. Edes hetkeksi, että saisin olla minä ja oikea ihminen, enkä mikään kotitalousrobotti.

Mies olisi varmaan silloinkin ihan tyytyväinen, jos hänen omaa kuplaansa ei häiritä.

Vierailija
47/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle miehelle saa hetkessä naaman nurinpäin, jos sanon, että meidän pitäisi jutella. Jos miehellä on meidän parisuhteesta jotain kommentoitavaa, niin saa luvan itse aloittaa keskustelun.

Meidän pitää jutella=olet tehnyt jotain väärin ja haluan sinua nyt moittia!

Näin moni mies asian tulkitsee ja ei ihme jos naama menee nurinpäin. Tästä on aika paljon kirjoitettu ja kannattaisi varmaan miettiä toista lähestymiskulmaa. Myös tuo asenne että jos on jotain kommentoitavaa niin saa luvan itse aloittaa ei oikein vie minnekään. Siinä vaiheessa jossa muuten puhumaton mies alkaa puhumaan, asiat ovat jo pitkälle pielessä ja hän on usein tehnyt jo pitkälle meneviä pohdintoja ja mahdollisesti suunnitelmia. En halua tällä kommentilla moittia vaan lähinnä herättää siihen, että monet asiat olisi ajoissa korjattavissa jos ymmärretään toisia ja eri tapoja kommunikoida paremmi

Mitenkähän mun pitäisi alkaa kommunikoimaan paremmin, kun mies ei kommunikoi mitenkään, millään tasolla? 

Kyllä aikuisella on velvollisuus hoitaa suhdettaan jollain tavalla ja kommunikoida siinä suhteessa. Jos haluaa suhteen säilyvän, jos ei, niin sitten pitää lähteä tai antaa toisen lähteä. 

Vierailija
48/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ei kummunikoi millään tasolla, niin miksi ihmeessä sitä on edes suhteessa tähän ihmiseen? Eihän silloin voi tietää mitään toisen ajatuksista, haluista, huolista, tarpeista tai mistään muustakaan. Pelkillä olettamilla harvoin mikään suhde pysyy pystyssä.

Vierailija
49/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen onnellisuuteen parisuhteessa ei muuta tarvita kuin hyvä seksielämä. Jokainen nainen voi testata miten miehen mieliala muuttuu, kun nainen ei tee aloitetta ja kieltäytyy seksistä vaikka parin viikon ajan.

Vierailija
50/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän riidan yhteydessä sanoi ettei ole onnellinen. Ei johdu minusta vaan lapsistani. Haluaa kuitenkin olla kanssasi ikuisesti. Mitä tästä sitten pitäisi ajatella? Toki haluan hänelle onnellisen elämän.

Vierailija
51/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan. En ole kysynyt

Tässäpä varmaan koko homman pointti. Miesten onnellisuus tai sen arviointi suhteissa usein jää vähälle huomiolle tai jopa täysin huomiotta. Mediassakin painotetaan nimenomaan naisten tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. Varmasti moni nainen ajattelee että kunhan on ruokaa pöydässä ja makuuhuoneessa lämmintä niin mies on tyytyväinen ja jos mies mainitsee jostain tai valittaa niin sitä pidetään turhana ja lähes aina riidanaiheena.

ap

Eli ajatteletko, että naisten pitäisi huolehtia oman hyvinvointinsa lisäksi miehistäkin? Eikö miehet itse osaa kertoa? Vai mikä pointti? 

Kyllä minä ainakin oletan että kumppanini kertoo jos ei ole tyytyväinen johonkin, sitten voidaan miettiä mitä voisi tehdä.

Vierailija
52/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hän sanoo.  Teen kyllä asioita, jotta olisi onnellinen, kuten hän myös minulle.

Yhteistä taivalta 32 vuotta 

Vierailija
53/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle miehelle saa hetkessä naaman nurinpäin, jos sanon, että meidän pitäisi jutella. Jos miehellä on meidän parisuhteesta jotain kommentoitavaa, niin saa luvan itse aloittaa keskustelun.

Onko se joku yllätys?

Jos nainen sanoo, että meidän pitäisi jutella, on ero lähellä.

Ei vaan silloin on ero lähellä, jos vaimo lakkaa yrittämästä jutella. Silloin hän on jo luovuttanut ja odottaa sopivaa hetkeä. 

Vierailija
54/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä varmaan koko homman pointti. Miesten onnellisuus tai sen arviointi suhteissa usein jää vähälle huomiolle tai jopa täysin huomiotta. Mediassakin painotetaan nimenomaan naisten tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. Varmasti moni nainen ajattelee että kunhan on ruokaa pöydässä ja makuuhuoneessa lämmintä niin mies on tyytyväinen ja jos mies mainitsee jostain tai valittaa niin sitä pidetään turhana ja lähes aina riidanaiheena.

ap

Media on nykyään vain naisia varten.

Mitäs, jos te miehissä tekisitte sellaisia mieskokemuksia sanoittavia fiilisteleviä juttuja. Perustaisitte vaikka sellaisia miestenlehtiä, joissa olisi viisaita juttuja eikä värkkien kuvia.

Eiku naisten pitää jotenkin huolehtia tämäkin asia.

Vierailija
55/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli ajatteletko, että naisten pitäisi huolehtia oman hyvinvointinsa lisäksi miehistäkin? Eikö miehet itse osaa kertoa? Vai mikä pointti? 

Kyllä minä ainakin oletan että kumppanini kertoo jos ei ole tyytyväinen johonkin, sitten voidaan miettiä mitä voisi tehdä.

Tässä kyse onkin pääosin siitä, että tunnistaako naiset miehen onnellisuuden ja kuinka hyvin tuntee puolisonsa ja ajatteleeko suhteessa ylipäätään toisen onnellisuutta omansa lisäksi. Tämänkin keskustelun pohjalta voi todeta että kaikki naiset eivät huomioi miehen onnellisuutta vaan olettavat että kyllähän se kertoo jos jokin on pielessä, mutta näinhän ei aina ole. Naistenkin pitää ymmärtää se, että miehet eivät välttämättä sanoita asioita samaan tapaan kuin he ja miehetkin antavat niitä sanattomia signaaleja kuten naisetkin, mutta osaako ne tunnistaa ajoissa. Tälläisiä signaaleja ovat usein juuri vetäytyminen, hiljentyminen, kaikenlainen puuhastelu ennemmin kuin yhdessäolo, jne.

ap

Vierailija
56/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei kerro mitä haluaisi minun tekevän. Ei tee minun pyytämiäni, hyvin kohtuullisia asioita, valittaa vain ettei tunnu luontevalta. Eron otan kun lapsi on isompi. Loppuu se valitus ja ehkä mies huomaa että masennuksensa ei johdukkaan minusta vaan olisiko aika ottaa itse vastuuta hyvästä olostaan..

Vierailija
57/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miehellä on vastuu opetella sanoittamaan, pösilö. Ei nainen ole mikään meedio. Kirjoita vaikka kirje, jos sanat on tiukassa. 

Vierailija
58/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta tyytyväiseltä, mutta en tässä 14 vuoden suhteen aikana ole hänestä oikein saanut koskaan irti että mikä vaivaa. Muuta kuin että saisin sotkea vähemmän kotona.

Vierailija
59/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja kuulema on.

Ei ainakaan tullut muutosehdotuksia.

Minä en ole, eipä sitä kukaan ole kysynytkään.

En enää jankuta kun ei johda mihinkään. Teen vaan kiltisti hyvää ruokaa ja siivoan.

On erittäin tyhjä ja tylsä parisuhde. Ei seksiä, ei tehdä mitään, ei käydä missään.

Meillä sama. 

Mies on onnellinen ja ihmettelee kun minä en ole. Ei suostu puhumaan, ei halua erota, ei halua pariterapiaan, haluaa auttaa kotona.

Voi elämä. Joten olen lopettanut yrittämisen, laitan ruokaa, lähinnä siksi, että urheilevat teinit tarvitsevat ruokkimista. Siivoan, koska en itse jaksa sotkua. 

Jos tapaan oikeasti ihanan ja puhekykyisen miehen lähden epäröimättä tämän kelkkaan. Edes hetkeksi, että saisin olla minä ja oikea ihminen, enkä mikään kotitalousrobotti.

Mies olisi varmaan silloinkin

Niimpä, niin se on täälläkin. Nauratti kun vaihdoin radikaalisti hiusten väriä kk sitten. Anoppi sitä kommentoi eilen ja mies ihan H. Moilasena.

En enää tunne olevani nainen. 

Vierailija
60/67 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on erikoinen näkemys. Ei kaikki miehet ole mitään seksihirmuja. Minun olisi varmaan ihan ok sen kanssa jos ilmoittaisin että se loppuu kokonaan.