Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat toivovat nyt lapsettomia työntekijöitä ja että työntekijät lykkäisivän perheenlisäystä tulevaisuuteen

Vierailija
28.10.2024 |

Perheelliset ovat työnantajalle ikävä päänvaiva ja etenkin työntekijöiden raskaus ja pergevapaat aiheuttavat yrityksille kohtuuttomia kustannuksia:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010771985.html

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä täysin käsittämätöntä kädettömyyttä päättäjiltä.

Meillä (osa) lapsen saannin kustannuksista tulee maksettaviksi työnantajille. Samoin työkyvyttömyyden kustannuksien kanssa.

Sitten ihmetellään kun yli 50v ei työllisty ja sama vika hedelmällisessä iässä olevilla naisilla. 

Mistähän johtuis?

Vierailija
2/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet suomalaisista ajattelee että lapsia ei kannata hankkia koska on liian epävarmaa, esim työpaikka saattaa mennä alta eikä vakaita tuloja ja koko elämän kestäviä uraputkia ole enää nykyaikana:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010780882.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleistäisi kaikkiin työnantajiin.

Vierailija
4/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikkein halutuin työntekijä on 25-40-vuotias mies. Naisetkin alkavat olla 4-kymppisenä jo roskiskamaa, ja sitä ennen totta kai, koska on niitä lapsia.

Vierailija
5/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiKsI sYnTyVyYs LaSkEe????????????????

Vierailija
6/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten työmarrkkinoilla syrjitään 50+ naisia, jotka eivät enää synnytä, joiden lapset ovat kasvaneet ja enää ei ole uhkaa perhevapaista tai lapsen sairaudesta johtuvista poissaoloista. 

Vierailija
7/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikat ovat tekemässä konkurssia. 

Vierailija
8/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä kannata tehdä kun aina voi nostaa Kelan tukia vuosikausia. Miksi mennä työpaikalle jos siellä ei edes viihdy.

Vierailija
9/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän työpaikat haluavat palkata ja nirsoilevat työntekijöissä, sitä enemmän toivon heille konkurssia ja yrittäjille avioeroja ja alkoholismia.

Vierailija
10/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksen minä kelpaa, olen lapseton viisikymppinen??

Vierailija
11/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä täysin käsittämätöntä kädettömyyttä päättäjiltä.

Meillä (osa) lapsen saannin kustannuksista tulee maksettaviksi työnantajille. Samoin työkyvyttömyyden kustannuksien kanssa.

Sitten ihmetellään kun yli 50v ei työllisty ja sama vika hedelmällisessä iässä olevilla naisilla. 

Mistähän johtuis?

Addera sjukkostnaderna och sjukpensionerna till det så undrar du inte alls varför finska företagare emigrerar med sina företag.

Vierailija
12/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja mun lapset on jo aikuisia. Luulisi että olen työmarkkinoilla haluttu, mutta eivät kelpuuta edes haastatteluun. Nainen on aina väärän ikäinen.

Vierailija
13/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten työmarrkkinoilla syrjitään 50+ naisia, jotka eivät enää synnytä, joiden lapset ovat kasvaneet ja enää ei ole uhkaa perhevapaista tai lapsen sairaudesta johtuvista poissaoloista. 

Ja jotka olisivat varmasti tuossa iässä sitoutuneempia pysymään yhdessä työpaikassa jopa sinne eläkeikään asti. Nuorempi ikäluokka ei osaisi kuvitellakaan olevansa yli 10 vuotta samalla työnantajalla...

Vierailija
14/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa kun köyhiä naisia voi poimia kadulta siitettäväksi rahaa vastaan, kuulemma.

Tarkoitus on ajaa suomalaiset naiset spesifisesti ahdinkoon.

Persu myi koko suomen porvarille sillä ajatuksella että sitten on helpompi kiristää ihmisiä seksiin, kokoomuslaiset ovat myös innoissaan orjista raha mielessä.

Persut aina kitisee muslimeista, se on kateutta, he kokevat epäreiluksi miksi musta mies saa alistaa ja hakata naista mut he ei.

Mitä pitemmälle tää sekoilu menee, sitä vähemmän te pystytte sulkeen silmiänne siltä, menkää lukemaan heidän omia juttuja.

Vierailija
15/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä

- Liian nuorta ei voi työllistää, koska hänellä puuttuu työkokemus ja on epävarma kortti työnantajalle.

- Alikoulutus- ja ylikoulutus ovat suuri ongelma.

- Jatkuva työpaikan vaihto on ongelma. Ei pysty sitoutumaan työyhteisöön.

- Jos on koko ikänsä työskennellyt samassa työpaikassa niin se on niin jämähtänyt ja kaavoihinsa kangistunut, että ei se meille sovi.

- Jos olet työskennellyt valtiolla tai kunnalla niin ei siitä kyllä mitään hyötyä yksityiseen yritysmaailmaan ole.

- Perheenlisäyksestä haaveilu on ehdoton red flag. 

- Yli 50-vuotias on työelämään liian vanha. Muutosvastarintainen eikä opi enää yhtään mitään.

- Riittävän kielitaidon puuttuminen on este työmarkkinoille. 

- Riittävän toisen kotimaisen kielen puuttuminen saattaa olla myös jossain tilanteessa este työllistymiselle.

- Edustuksellisuus ja puhujalahjat saattavat olla myös joissain paikoissa keskeinen taito.

Aika kapea on se muotti, joka on se toivepoolissa ykkösenä.

Vierailija
16/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiri pieni pyörii, kaikki siinä hyörii. Lapsia liian VÄHÄN, lapsia liian PALJON. Aina joku perkele rutisee jostain ja työnantajat ovat niitä suurimpia valittajia ja ruikuttajia.

Vierailija
17/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä toivoa saa.

Vierailija
18/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien statusta voitaisiin nostaa eri keinoin niin kaikki naiset eivät suinkaan lähtisi rakentamaan mitään uraa.

Vierailija
19/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työnantajat! 20 vuotias on liian kokematon, 40 vuotias liian vanha, 50 vuotias jo kelpaamaton, TEHKÄÄ TYÖNNE SIIS IHAN ITSE, mutta eläkeikään on jaksettava, olen huono matemaatikko ja niin näyttää olevan myös kaikki muutkin. 

Vierailija
20/22 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43 ja mun lapset on jo aikuisia. Luulisi että olen työmarkkinoilla haluttu, mutta eivät kelpuuta edes haastatteluun. Nainen on aina väärän ikäinen.

Ja tuntuu että myös väärän näköinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä