Ketkä tuollaiseen LOISTE-hammasharjahuijaukseen oikein sortuu?
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on saanut tänä vuonna yli 70 yhteydenottoa hammasharjayrityksen harhaanjohtavasta myynnistä. Tietosuojavaltuutetun toimisto selvittää myös robottipuheluita, joihin hammasharjat kytkeytyvät.
Kommentit (87)
Tuolle Staffanille löytyy Google haulla ; " Staffan Tarima " sähköposti,puhelin ja osoite Fonectan hausta, toisena tuloksena. Sinne vaan tilauksen irtisanomisilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tuollaisen Loisteen harjan jossain vaiheessa viime vuotta.
Itse harja maksoi ehkä 39€ ja siihen tosiaan tulee noita harjaspäitä 6 kertaa 24,90€
Yhteensä siis 190€, ei mun mielestä paha todella hyvästä harjasta.
Aiemmin oli Oralin ihan ok harja, mutta tämä nykyinen on huomattavasti parempi.
En tiedä, mikä tuossa on huijausta, ehkä se, jos harjaksia tulee loputtomasti, mutta sen aika näyttää.
Mulla on tämä sama ja ollaan tosi tyytyväisiä. Hampaat selvästi paremmassa kunnossa kuin aiemmin, pitkältä ajalta tuttu suuhygienistikin ihmetteli että mikä on muuttunut.
Mutta vaihtopäitä jäi kaappiin pyörimään ja sain lopetettua tilauksen vaan laittamalla sähköpostia laskussa olevaan numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Myyntipuhelun sain minäkin, sinnikäs oli, vaikka kuinka monta kertaa sanoin kiitos ei, aina vaan uusi perustelu ainutlaatuisuudesta. Pidin pääni, enkä tilannut.
En ymmärrä, miksi ette vain lyö luuria korvaan heti.
Suomalainen ei sitten pysty kohtaamaan edes puhelinmyyjää ilman sydämentykytystä saatikka, että sanoo tälle selkeän suoraan ei ja varmistaa vielä perään, että tuliko selväksi?
Nuohan on robotteja. Sen 10-20 sekunnin päästä puhelun alkamisesta kun havaitsee robottiuden, ei tee yhtään tiukkaa lyödä luuria kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat vaihtopäät saa esim. Verkkokauppa. comista
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/416165/Strome-Super-Sonic-vaiht…
Ei tuota saa. Poistotuote ja ei tilattavissa
...ja ei = eikä. Olisi hyvä osata äidinkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos, siis JOS loisteen markkinointimateriaali pitää paikkansa, niin kyseessä ei ole sama harja. Ainakin tuossa linkissä värähtelytaajuus on 39840. Loiste lupaa 62000.
Loisteen nettisivujen syövereissä lukee: "Harjaspää värähtelee 31 000 kertaa minuutissa kahdensuuntaisesti ja tekee näin 62 000 pyyhkivää liikettä minuutissa."
Tutkin tätä huvikseni jo viime keväänä ja alkoi nyppiä niin paljon, että lähetin MOT:n toimitukselle juttuvinkin viime huhtikuussa. Lähetin kuvat samasta harjasta eri nimellä, hintatiedotkin. Listasin siinä myös kaikki markkinoinnin harhaanjohtavat kohdat ja suoranaiset valheet. Eivät vastanneet mitään...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämä sama ja ollaan tosi tyytyväisiä. Hampaat selvästi paremmassa kunnossa kuin aiemmin, pitkältä ajalta tuttu suuhygienistikin ihmetteli että mikä on muuttunut.
Kyllähän se varmasti hampaat pesee, mutta samalla rahalla olisit voinut ostaa Philipsin Sonicaren perusmallin, johon saa harjaspäitä paljon halvemmalla sekä Philipsin omia, että kolmansien valmistajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos, siis JOS loisteen markkinointimateriaali pitää paikkansa, niin kyseessä ei ole sama harja. Ainakin tuossa linkissä värähtelytaajuus on 39840. Loiste lupaa 62000.
Loisteen nettisivujen syövereissä lukee: "Harjaspää värähtelee 31 000 kertaa minuutissa kahdensuuntaisesti ja tekee näin 62 000 pyyhkivää liikettä minuutissa."
Tutkin tätä huvikseni jo viime keväänä ja alkoi nyppiä niin paljon, että lähetin MOT:n toimitukselle juttuvinkin viime huhtikuussa. Lähetin kuvat samasta harjasta eri nimellä, hintatiedotkin. Listasin siinä myös kaikki markkinoinnin harhaanjohtavat kohdat ja suoranaiset valheet. Eivät vastanneet mitään...
Ei MOT ole mikään "kysy me vastaamme" Palsta.
Hyvät ihmiset, arvontoihin ja muuhun tällaiseen hömppään käytetään prepaid liittymää! Ei kait kukaa nyt omaa numeroonsa muille tuosta vaan jaa. Niin ja nykyisin on nämä apit, niinkuin Tokmannin appi jossa nytkin autoarvonta. Myös prepaidiin voi ladata sen apin. Vanhaksijäänyt kännykkä, jollei mene välissä vaihdossa, niin toimii hyvin tällaiselle prepaidille.
TV-shop, verkostomarkkinointi ja vastaava sonta ei todellakaan ole mikään uusi keksintö. Tietyt ihmiset lankeavat näihin huijauksiin kerta toisensa jälkeen. Jos ei hyväuskoisia hölmöjä olisi, koko bisnesmalli olisi kuollut aikoja sitten.
Suomalainen. Kun 200euron tuotetta tarjotaan neljälläkympillä ja kerrotaan, että olet voittanut arvonnan lähtee suomalaiselta järki päästä
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan aliarvioi tyhmien ihmisten määrää.
Tällä muuten kuvailtiin 2000-luvun alussa television tekstiviesti-chatteja.Se oli valtavan suosittu vaikka alussa ideaa pidettiin ääliömäisenä.
Ehkä rautalangasta:
1. myyntitapa, myynti perustuu siihen, ettei ostaja tiedä mitä ostaa, ostaako yhden vai neljä harjapäätä kuusi kertaa, eikä näidene kokonaishintaa kerrota
2. peruminen mahdotonta
3. markkinoidaan suomalaisena, kun huojarit ainoastaan suomalaisia, tuote on Kiinan bulkkituote, johon kuka tahansa saa puutäessä minkä nimen vain pienestä lisähinnasta, edes ohjeita ei oltu suomennettu oikein.
Jos tuon tuotteen haluaa, niin ostakaa TEMU, Alibaba jne. saatte niin monta, kuin haluatte ja halvemmalla. Älkää antako rahoja turhaa valehtelijoille, sellaista ei pidä suosia vaikka puhuvat suomea. Tulevaisuussa kiinalainen firma soittaa tekoälyllä samat jutut suomeksi ja myy vaikka omalla nimelläsi saman tuotteen halvemmalla.
Erittäin suomalainen tuote, firmä maksaa ja tekee Suomessa 0 ihmisen voimin alle 4000 euron liikevaihtoa vuodessa, voisi arvata, että maksaa 0 euroa veroja Suomeen.
Mitä suomalaista kiinalaisissa hammasharjoissa on, jotka myydään Virosta puhelimella?
Asiakastiedon tietojen perusteella:
https://proff.fi/rooli/tarima-staffan-henrik-christian/-/VEvFJ1OEmb1Vyc…
Loiste Europe Oy
Työntekijät: 0 - 4
Liikevaihto: 3 674EUR(2024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harja maksoi ehkä 39€ ja siihen tosiaan tulee noita harjaspäitä 6 kertaa 24,90€
En tiedä, mikä tuossa on huijausta, ehkä se, jos harjaksia tulee loputtomasti, mutta sen aika näyttää.
Mutta vaihtopäitä jäi kaappiin pyörimään ja sain lopetettua tilauksen vaan laittamalla sähköpostia laskussa olevaan numeroon.
Siis mihin laitoit sähköpostia?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin suomalainen tuote, firmä maksaa ja tekee Suomessa 0 ihmisen voimin alle 4000 euron liikevaihtoa vuodessa, voisi arvata, että maksaa 0 euroa veroja Suomeen.
Mitä suomalaista kiinalaisissa hammasharjoissa on, jotka myydään Virosta puhelimella?
Asiakastiedon tietojen perusteella:
https://proff.fi/rooli/tarima-staffan-henrik-christian/-/VEvFJ1OEmb1Vyc…Loiste Europe Oy
Työntekijät: 0 - 4
Liikevaihto: 3 674EUR(2024)
Muuten samoilla linjoilla, sen verran korjaan, että liikevaihto ilmoitetaan noissa palveluissa tuhansina euroina, eli viimeisimmän tilikauden liikevaihto oli 3 674 000 eur.
Minä ostin loiste hammasharjan ja oli loistava valinta. Itse en sortunut huijaukseen enkä tehnyt määräaikais tai kestotilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisäystä, soitin eilen tuonne asiakaspalveluun, kun jäi asia mietityttämään.
Harja ja pari päätä maksoi 39,90€, sopimukseen kuului lisäksi 5kpl harjaspäiden toimituksia a 24,90€. Tämän jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Yhteensä 189,30€. Tuolla hinnalla ei todellakaan saa Suomesta vastaavanlaista, yhtä hyvää harjaa ja 10 kpl harjaspäitä.
Eilisessä puhelussa kysyin, että montako mulle oli noita toimituksia tullut ja yksi "ylimääräinen" olisi tulossa joulukuussa, mutta pystyin perumaan sen tilauksen.
Eli ei mitään ongelmaa, tietenkin tuo kannattaa muistaa, että jatkuu toistaiseksi, jos ei sopimuksen jälkeen toimituksia peru.
Muuten tuossa ei ollut mitään huijausta, vaan sai loistavan tuotteen.
Itse vaadin, ettei valmistusmaa avusta Ukrainan pomittamisessa.