Hbl Finlayson on matkalla konkkaan
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrityksillä menee niin huonosti nyt, kun meillä on EK:n laatima hallitusohjelma? Eikö EK:ssa pitäisi olla paras tietotaito siitä, miten saadaan yritykset kukoistamaan?
Näillä yrityksillä on mennyt pitkään huonosti. Finnwatch on kertonut, ettei Vallila maksa minimipalkkaa alihankkijoilleen. Finlaysonin laatu on ollut huonoa jo pitkään. Itse ovat tehneet väärät päätöksensä.
Ikävä juttu. Taas pari perinteistä suomalaista yritystä menee nurin ja työpaikat menee.
Suomella ja suomen kuluttajilla menee kyllä tosi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrityksillä menee niin huonosti nyt, kun meillä on EK:n laatima hallitusohjelma? Eikö EK:ssa pitäisi olla paras tietotaito siitä, miten saadaan yritykset kukoistamaan?
Näillä yrityksillä on mennyt pitkään huonosti. Finnwatch on kertonut, ettei Vallila maksa minimipalkkaa alihankkijoilleen. Finlaysonin laatu on ollut huonoa jo pitkään. Itse ovat tehneet väärät päätöksensä.
On mennyt huonosti pitkään, mutta ovat sinnitelleet (tarkoitan siis nyt muitakin yrityksiä kuin Finnlayson). Silti ongelmat alkavat eskaloitua juuri nyt. Miksi? Eikö pitäisi olla ennemminkin niin, että vihdoin alkaa näkyä valoa tunnelin päässä? Kun on EK:n hallitusohjelmakin?
Olisi helppo laittaa tämä merkitystään etsivien yritysjohtajien piikkiin mutta toisaalta voiko tekstiilien valmistus Suomessa kannattaa?
Nopealla googlauksella vaikuttaa että Finlaysonin tuotteet suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan enimmäkseen Turkissa. Eli oikeasti ainoa bisnes oli sitten nimenomaan tuo design puoli.
Kuluttajat saa halvemmalla parempaa
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ja kun aiemman laadukkaan tuotteen sijaan alkaa valmista/valmistuttaa halpamaissa halpoja ja huonolaatuisia tuotteita ja myy niitä samaan hintaan kuin alkuperäisiä, ei mua hämmästytä lainkaan.
Olen koko aikuisikäni suosinut suomalaista, toki hinta-laatusuhde on ollut määräävä tekijä.
Valitettavasti monet vanhat yhtiöt ovat kuvitelleet voivansa sen vanhan hyvän maineensa turvin ratsastaa halpamaissa tehdyllä huonommalla tuotteella. Jotkut ovat itsekin huomanneet tässä ongelman ja siirtäneet tuotantoaan takaisin Suomeen.
Voi olla myös mahdotonta siirtää tuotantoa takaisin. Suuri osa entisestä työvoimasta on löytänyt uuden uran tai eläköitynyt.
Vierailija kirjoitti:
Temusta kiinalaiset tzing tzongh lakanat ja tyynyliinat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta kiinalaiset tzing tzongh lakanat ja tyynyliinat?
Näkyykö laadussa eroa?
Näköjään joku poistelee tästä ketjusta täysin asiallisia kommentteja. Lienee siis turha keskustella kun ei saa sanoa miksi ei pidä Finlaysonista. Kommenttini ei sisältänyt homofobiaa mikäli nyt joku niin luulee.
En tue eurollakaan taksi-Annen yrityksiä. Niin makaa kuin petaa - ja lakanoitahan hänelle riittää, kun ei ne muille enää kelpaakaan.
Homolakanat tuhosivat brändin. Kukaan ei halua tuota paskaa enää ostaa ikinä.
Go woke, go broke.
Laatu on laskenut vaikka kuinka kauan, lisäksi kuosit ovat sellaisia, mitä en halua, useimpien väritkin ovat rumia. Olen jo useamman vuoden ostellut muiden lakanoita, joitakin vanhoja on yhä käytössä, mutta viimeisimmät sieltä ostetut on jo poistettu käytöstä, kun eivät yksinkertaisesti kestäneet. Vanhoja pyyhkeitäkin on vielä käytössä.
Olisivat keskittyneet laatuun. Minulla on paksut muumipyyhkeet, heidän perus kylpypyyhettään isommat. Jos vastaavia saisin, niin voisin ostellakin. Nuo ovat mustia ja valkoisia pyyhkeitä, missä on kapeat muumikuviot päissä, mustassa pyyhkeessä valkoisella ja valkoisessa mustalla. Ensimmäisen kerran noita parempia pyyhkeitä bongasin Tom of Finland mallistossa, mutta ne jäivät kyllä ostamatta. Kun nuo muumiversiot sitten tulivat, ostin sellaisia. Uudet pyyhkeetkän ova todella ohutta froteeta.
Nyt kaikki suomalaiset uusimaan lakanakaapin sisältö kipin kapin.
Googletus: ;Missä Finlaysonin tuotteet valmistetaan`?
Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Salmisaaressa. Finlaysonin tuotteet suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan enimmäkseen Turkissa.
Työssäkäyvillä ihmisillä ei ole enää varaa kuluttaa, kiitos EK:n, anteeksi tarkoitin "hallituksen".
En jaksa luetella taas lukusia syitä millä työntekijöiden (toki muidenkin) asemaa heikennetään.
Ei paljon kiinnosta "suosia Suomalaista" tai ylipäätään muutenkaan kuluttaa, koska pitää koko ajan leikata omia menoja hyvä kun kohta ruokaan on varaa!
Päälle vielä kaikki muut, jos tarvitsee parivuoteeseen uudet lakanat, sitä ostaa halpikset Ikeasta, ja säästää erotuksen siltä varalta että noroviruksen iskiessä ei tarvitse kynsiä järsiä seuraavaa viikkoa kun sairasloman 1.päivä viedään pois palkasta.
Omistan yhden Finlaysonin T-paidan. En ole siihen tyytyväinen. Se on jo saavutus paidan suunnittelussa.
Vierailija kirjoitti:
En tue eurollakaan taksi-Annen yrityksiä. Niin makaa kuin petaa - ja lakanoitahan hänelle riittää, kun ei ne muille enää kelpaakaan.
Ilman taksiuudistustakin iso osa kuljettajista olisi tällä hetkellä ulkomaalaistaustaisia, niin kuin lähihoitajina ja bussikuskeina ja parturi/kampaajina.
Ero olisi vain se, että nykyiset hinnat voisi kertoa kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään joku poistelee tästä ketjusta täysin asiallisia kommentteja. Lienee siis turha keskustella kun ei saa sanoa miksi ei pidä Finlaysonista. Kommenttini ei sisältänyt homofobiaa mikäli nyt joku niin luulee.
No hellanen aika sentään se ToF on vain yksi tuotemalli... Ei koko tuotteisto. GET OVER IT!
Niin, jos ja kun aiemman laadukkaan tuotteen sijaan alkaa valmista/valmistuttaa halpamaissa halpoja ja huonolaatuisia tuotteita ja myy niitä samaan hintaan kuin alkuperäisiä, ei mua hämmästytä lainkaan.
Olen koko aikuisikäni suosinut suomalaista, toki hinta-laatusuhde on ollut määräävä tekijä.
Valitettavasti monet vanhat yhtiöt ovat kuvitelleet voivansa sen vanhan hyvän maineensa turvin ratsastaa halpamaissa tehdyllä huonommalla tuotteella. Jotkut ovat itsekin huomanneet tässä ongelman ja siirtäneet tuotantoaan takaisin Suomeen.