Kannattaako valittaa työkaverista?
On mielestäni epäasiallinen. Kyseessä vanhustyö.
Kommentit (47)
Mun persutyökaveri heittää rasseläppää asiakkaiden luona kotihoidossa, mutta jostain syystä mode ei halua minun kertoa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä juoruja?
Esimerkiksi asukkaan entisiä heiloja nimineen ja "piti Etunimi Sukunimeä fyysisesti viehättävänä". Papereita kuitenkin lukee myös sukulaiset.
Vierailin eräässä hoitolaitoksessa jossa vanhuksia, miksi Suomessa on vielä vanhanaikaiset vessat? Kun kauan sitten on kehitetty wc-istuin jonne istutaan. Tehdään asiat, napista (ei siis vaikeasti selän takaa!) tulee alapään pesusuihku, vessan huuhtelu ym. Löytyy netistä, myydään Suomessakin. Näitä nyt laitoksiin, elämme kuin jossain kivikaudella vessa-asioiden suhteen. Mietin kun näin nämä hauraat vanhukset että miten hoituu heidän vessa-asiat?
Meillä ainakin yksi valittaja valittaa kaikesta yt-vastaavalle milloin työkavereistaan, milloin mistäkin, mutta voisi välillä valittaa itsestään kun valittaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä juoruja?
Esimerkiksi asukkaan entisiä heiloja nimineen ja "piti Etunimi Sukunimeä fyysisesti viehättävänä". Papereita kuitenkin lukee myös sukulaiset.
Ei saatana. Ehdottomasti tuosta pitää kertoa ylemmille tahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä juoruja?
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos Lenita on itsekin kiinnostunut horoskoopeista, niin onko tuosta haittaa?
No mietippä jos on "Lenitan" sukulainen siellä vierailulla ja haluaisivat jutella kahden kesken jostain henkilökohtaisesta. Sitten tulee joku sinne kaakattamaan horoskoopeista. Sitten sukulaiselle tulee kiire kun hänen vierailulle varaama aika loppuu tai "lenitalle" tulee ruoka tai lääkäri.
Tämä saattoi olla "Lenitan" ja sukulaisen viimeinen tapaaminen.
"Lenita", koska oikea Lenita oli ollut sairaalassa ja kotiutui kesällä.
Viimeinen tapaaminen tai ei, mutta osoittaa ettei tyyppi ajattele tilannetta kokonaisuutena vaan vain omaa missiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä juoruja?
Miksi?
Kysyn tosissani
No itse kirjoitat keskustelupalstalle vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailin eräässä hoitolaitoksessa jossa vanhuksia, miksi Suomessa on vielä vanhanaikaiset vessat? Kun kauan sitten on kehitetty wc-istuin jonne istutaan. Tehdään asiat, napista (ei siis vaikeasti selän takaa!) tulee alapään pesusuihku, vessan huuhtelu ym. Löytyy netistä, myydään Suomessakin. Näitä nyt laitoksiin, elämme kuin jossain kivikaudella vessa-asioiden suhteen. Mietin kun näin nämä hauraat vanhukset että miten hoituu heidän vessa-asiat?
Tämä aihe ansaitsee oman ketjun!
Itse valitin ja tuloksena oli vaan ongelmia minulle. Minut siirrettiin huonompiin töihin ja olen ollut myös paljon lomautettuna. Tämä kiusaaja työkaveri puhui asiat päinvastoin ja hän röyhkeänä puksuttaa eteenpäin kärsimättä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hautajaiset ole avoin tilaisuus?
Ei se silti ole avoin turistirysätapahtuma.
Vain Porvoossa on aikaa taksireissuille, kävelyille ja jutteluille.
Ei kannata. Luultavasti juorut ja horoskoopit ovat tiedossa jo ja ylemmät tahot hyväksyvät.
Vierailija kirjoitti:
No itse kirjoitat keskustelupalstalle vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita.
Niin, Suomessa on vain yksi mahdollinen vanha entinen julkkis.
Voi olla tai sitten jotenkin hahmotusongelmainen, joka ei osaa käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla ja joka ei ymmärrä sitä, ketä varten tätä työtä tehdään. Sote-alalle päätyy toisinaan ymmärrykseltään vajavaisia ihmisiä, jotka ovat kuitenkin kovin sosiaalisia ja siksi mielestään alalle sopivia. Heillä voi olla sinänsä hyvät aikeet mutta koska muiden asemaan asettuminen ei heiltä onnistu ja käytös on muutenkin outoa impulsiivista sähläämistä, saavat he aikaan lähinnä sekaannusta ja pahimmillaan vaaratilanteita. Kyllä kerrottujen esimerkkien perusteella voisi jo viedä esihenkilöllekin terveisiä, että onkohan tämä kyseinen työntekijä nyt ihan oikeassa paikassa töissä.