Kannattaako valittaa työkaverista?
On mielestäni epäasiallinen. Kyseessä vanhustyö.
Kommentit (47)
Ei. Keskity tekemään vapaalla jotain muuta mukavaa.
Voit valittaa, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Ehkä joudut itse tarkempaan syyniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla epäasiallinen?
Pari esimerkkiä.
Alkaa usein järjestämään muiden puolesta töitä ja aiheuttaa vain enemmän kaaosta. Olin tällä viikolla "taksivuorossa" eli avustin asukkaita asioinnissa. Olin menossa yhden pyörätuolia käyttävän asukkaan kanssa optikolle. Oli selkeästi sovittu, että menen vain hänen kanssaan. Ko. työkaveri alkoi kuitenkin hössöttää "jos joku muukin lähtee, pitää olla toinen avustaja mukana!". Sanoin monta kertaa, että muita ei oteta. Pian kuitenkin sain viestin, että hoitaja X voi lähteä jos saa vuoron vastaavalta hoitajalta luvan. Mutta kun ketään ei tarvittu ja sotki järjestelyillä vielä kaikki soppaan.
Toinen esimerkki. Ko. työkaveri kävi viime sunnuntaina asukkaiden kanssa kävelyllä. Olivat menneet viereiseen kirkkoon, jossa oli hautajaiset. Otti siellä kuvia ja laittoi ne meidän henkilökunnan sisäiseen Whatsapp
Teidän työpaikallanne on vellinkeittäjä. Vellinkeittäjä on tyyppi joka ilmestyy joka tilanteeseen ja joka paikkaan hämmentämään kaiken mullin mallin oikein isolla kauhalla.
"Hän on täällävtänään! Hän on täällä tänään! Hän astuu koputtamatta rakastavaisten huoneeseen...hän tunkee kätensä taskuumme ja syö meidän laskuumme..."
-Tuomari Nurmio/Hän on täällä tänään-
Näitä löytyy joka työyhteisöstä ja joka paikasta vähintään yksi ja ne ovat melko pitelemättömiä, joskus hypomaanisia. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla epäasiallinen?
Pari esimerkkiä.
Alkaa usein järjestämään muiden puolesta töitä ja aiheuttaa vain enemmän kaaosta. Olin tällä viikolla "taksivuorossa" eli avustin asukkaita asioinnissa. Olin menossa yhden pyörätuolia käyttävän asukkaan kanssa optikolle. Oli selkeästi sovittu, että menen vain hänen kanssaan. Ko. työkaveri alkoi kuitenkin hössöttää "jos joku muukin lähtee, pitää olla toinen avustaja mukana!". Sanoin monta kertaa, että muita ei oteta. Pian kuitenkin sain viestin, että hoitaja X voi lähteä jos saa vuoron vastaavalta hoitajalta luvan. Mutta kun ketään ei tarvittu ja sotki järjestelyillä vielä kaikki soppaan.
Toinen esimerkki. Ko. työkaveri kävi viime sunnuntaina asukkaiden kanssa kävelyllä. Olivat menneet viereiseen kirkkoon, jossa oli hautajaiset. Otti siellä kuvia ja l
"Hän on täällä tänään!" Kuvaa erästä täydellisesti. Kaiken huomion pitää keskittyä häneen ja hänen täytyy saada olla johtaja. Häntä täytyy auttaa ja palvella, mutta kun häntä tarvittaisiin, katoaa hän tekemään toimistohommia.
Aloituspostauksen perusteella hirmu helppo vastata. Siitähän selvisi heti kaikki oleelliset asiat. Eiku..
Jos et valita, syyllistyt itse samoihin rikkeisiin sallimalla ne.