Ihmiset jotka eivät harrasta mitään liikuntaa
Olen pistänyt merkille työpaikallani (istumatyö) että olen ainut kuka harrastaa edes jotain liikuntaa. Työkaverit pitävät tätä aina niin outona ja jopa vittuilevat siitä minulle. Työmatkat kuljen pääasiassa pyörällä, lisäksi lenkkeilen ja käyn pilates-tunneilla. Työkaverit liikkuvat pelkästään autolla, jopa 100 metrin kauppareissut ja ruokavalio on lähinnä höttöpullaa. Sen tietysti huomaa myös heidän ulkomuodossa, ovat kaikki plus-kokoisia ja itse olen hoikka. Enkä tässä nyt väitä että plus-kokoisuus johtuisi varsinkaan aina huonoista elintavoista, mutta veikkaisin että näiden kohdalla niillä on asiaan vaikutusta.
Miten pystyy olemaan sisätiloissa koko päivän? itsellä olisi ainakin ihan vetämätön olo eikä aineenvaihdunta toimisi ollenkaan. Muiden kokemuksia asiasta?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei varmaan kuulu kellekään muulle kuin asianosaiselle. Miksei ap voi vain olla tyytyväinen siihen, että itse kuntoilee?
Pointti oli lähinnä se että miksi asiasta pitää vittuilla? ihan niin kuin se olisi jotenkin outoa jos harrastaa liikuntaa?
Ehkä se herättää heissä ikäviä tunteita, omatunto kolkuttelee, että pitäisi itsekin liikkua? Typerää piikitellä tuollaisesta.
Tuotko joka käänteessä liikkumisesi esille? Tunnen tyypin, ja kyllä ärsyttää. Liikun itsekin, muttei sitä tarvitse kenellekään kuuluttaa. Jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitää erikseen harrastaa? Käyn uimassa, kävelyllä, teen pihatöitä, hakkaan halkoja, pyöräilen kauppaan ja joskus muuten vain mutten harrasta liikuntaa.
No siis tuohan kaikki on liikuntaa. Turha tarttua harrastaa-sanaan.
Harvalle meistä uiminen on ns. hyötyliikuntaa (ellei joku saaressa asuva sitten ylitä työmatkallaan vesistöjä uiden), joten kyllä sen voi harrastukseksi laskea, samoin kuin kävelemisen, ainakin mikäli sitä tekee useammin kuin vain osana kauppareissuja. Harrastuksen ei tarvitse olla maksullista ja ohjattua toimintaa.
Moni on oppinut olemaan puhumatta liikunnastaan, koska niin usein seurueesta löytyy joku, jonka mielestä se ei ole liikuntaa. Kävely muuten vaan ei ole liikuntaa, vartin kävely bussipysäkille ei ainakaan, golf ei ole liikuntaa. Näiden mielestä liikuntaa on vain erikseen tuntikausien rehkiminen, niin ja sen pitää olla tavoitteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitää erikseen harrastaa? Käyn uimassa, kävelyllä, teen pihatöitä, hakkaan halkoja, pyöräilen kauppaan ja joskus muuten vain mutten harrasta liikuntaa.
No siis tuohan kaikki on liikuntaa. Turha tarttua harrastaa-sanaan.
Harvalle meistä uiminen on ns. hyötyliikuntaa (ellei joku saaressa asuva sitten ylitä työmatkallaan vesistöjä uiden), joten kyllä sen voi harrastukseksi laskea, samoin kuin kävelemisen, ainakin mikäli sitä tekee useammin kuin vain osana kauppareissuja. Harrastuksen ei tarvitse olla maksullista ja ohjattua toimintaa.
En pidä uimista itse harrastuksena joten se ei silloin ole harrastus. Se on ajankulua.
Löyhästi ajateltuna harrastus tarkoittaa kaikkea, mitä ihminen tekee vapaa-ajallaan omaksi ilokseen, vaikka se olisi satunnaista ja ei niin tavoitehakuista.
Harrastus on harrastus silloin kun sen itse päättää sellaiseksi. Muuten ei. Harrastan lukemista koska pidän sitä harrastamisena. Vaimoni lukee yhtä paljon muttei pidä sitä harrastuksena. Kumpikin on omalta osaltaan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Meitä ihmisiä on (ainakin) kahdenlaisia. Itse olen intohimoinen lukija, joka vietän käytännössä kaiken vapaa-aikani sohvannurkassa kirja kädessä. Ulkoilmassa viihdyn vain pakollisten siirtymien verran.
Mutta ymmärrän hyvin, että joidenkin toisten ihmisten mielestä hauskinta on kuntoilu ja liikunta.
Annettaisiinko kaikkien kukkien kukkia eikä niin kovasti päiviteltäisi (eikä ainakaan paheksuttaisi) muiden mieltymyksiä.
Lukeminen on hyvä harrastus, mutta liikunnan puute tulee yhteiskunnalle kalliiksi siinä missä muutkin huonot elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Olet erittäin toksinen ja haluat vain haukkua meitä plus-kokoisia. Liikunnan harrastaminen ei ole mikään normi
Juu, sairaalloinen lihavuus on nykyään normi. Normaalipainoisuus on sairasta, ja siitä pitääkin vähän vittuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei varmaan kuulu kellekään muulle kuin asianosaiselle. Miksei ap voi vain olla tyytyväinen siihen, että itse kuntoilee?
Pointti oli lähinnä se että miksi asiasta pitää vittuilla? ihan niin kuin se olisi jotenkin outoa jos harrastaa liikuntaa?
Ehkä se herättää heissä ikäviä tunteita, omatunto kolkuttelee, että pitäisi itsekin liikkua? Typerää piikitellä tuollaisesta.
Tai ehkä aloittajan asenne on ylimielinen ja toisia mollaava. MINÄ liikun ja TE ette. MINÄ olen parempi kuin te.
Millä perusteella oletat noin? Oman mielikuvituksen voimalla ilmeisesti, sillä sinulla ei ole tuollaisesta pienintäkään viitettä Ap:n kirjoituksessa. Itse olen varsinainen sohvaperuna, mutta ymmärrän, että monet nauttivat liikkumisesta ja jopa urheilusta.
Vierailija kirjoitti:
Olet erittäin toksinen ja haluat vain haukkua meitä plus-kokoisia. Liikunnan harrastaminen ei ole mikään normi
Ylipaino ei ainakaan ole normi, vaan sairaus, joka johtuu liikunnan ja terveellisen ruokavalion puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotko joka käänteessä liikkumisesi esille? Tunnen tyypin, ja kyllä ärsyttää. Liikun itsekin, muttei sitä tarvitse kenellekään kuuluttaa. Jokainen tavallaan.
Miksi sinä sitä minulta kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Höpö-höpö, sinä ole paranoidi.
Baarihyppelyä. Bussiin hyppelyä. Kauppaan juoksua. Ennen oli koira se varastettiin joku helvettiin menijä ja snorkkeli sekä räpylät helvettiin menijä. Niin myös vatsalihasten treeni penkki varastettiin siinä kuin imuri ja muutakin helvettiin menijät. Helluntaista.
Asun kaupungin keskustassa ja työpaikalle on 8 kilometrin matka. Ympräi vuoden kuljen pyörällä. Monet ovat ihmetelleet, miten jaksan joka päivä ajaan noin pitkän matkan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan työkaverini tuovat sen esille joka käänteessä kun pitää päästä vittuilemaan. Samat jutut aina kun tulen töihin ja kahvi sekä ruokatauolla "ethän sä voi tätä syödä kun oot niin liikunnallinen, jätä ne pullat vaan meille normaalipainoisille ettet vaan lihoa" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä aloittajan asenne on ylimielinen ja toisia mollaava. MINÄ liikun ja TE ette. MINÄ olen parempi kuin te.
Millä perusteella oletat noin? Oman mielikuvituksen voimalla ilmeisesti, sillä sinulla ei ole tuollaisesta pienintäkään viitettä Ap:n kirj
Vaikkapa näistä. Mistä AP tietää miten he liikkuvat vapaa-ajallaan? Ruokavaliokin tuntuu olevan tiedossa. Tekstistä huokuu asenteellisuus.
Työmatkat kuljen pääasiassa pyörällä, lisäksi lenkkeilen ja käyn pilates-tunneilla. Työkaverit liikkuvat pelkästään autolla, jopa 100 metrin kauppareissut ja ruokavalio on lähinnä höttöpullaa. Sen tietysti huomaa myös heidän ulkomuodossa, ovat kaikki plus-kokoisia ja itse olen hoikka. Enkä tässä nyt väitä että plus-kokoisuus johtuisi varsinkaan aina huonoista elintavoista, mutta veikkaisin että näiden kohdalla niillä on asiaan vaikutusta.
Miten pystyy olemaan sisätiloissa koko päivän?
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin keskustassa ja työpaikalle on 8 kilometrin matka. Ympräi vuoden kuljen pyörällä. Monet ovat ihmetelleet, miten jaksan joka päivä ajaan noin pitkän matkan :D
Tuo on kyllä tosi surullista jos 8 km pyöräilyä ihmetellään :D Ite en kehtaisi sanoa ääneen jos olisin noin rapakunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan työkaverini tuovat sen esille joka käänteessä kun pitää päästä vittuilemaan. Samat jutut ai
No olet varmaan aiemmin ylimielisyydessäsi korostanut sitä että harrastat liikuntaa ja käyttäytynyt toksisesti plus-kokoisia työkavereitasi kohtaan.
Me plus-kokoiset emme kritisoi langanlaihoja vaan te olette niitä jotka jatkuvasti haukutte meitä
Kuljin opiskeluaikoina pyörällä, en miellä että olisin harrastanut liikuntaa. Nykyisin teen puutarha- ja lumitöitä, käydään omassa metsässä vaikkapa lumikenkäilemässä tai kesällä puusavotassa, kuljen kakkosasunnolla kaikkialle pyörällä, tykkään nättinä talvipäivänä heittää pienen hiihtolenkin rauhalliseen tahtiin tai keväällä kävellä merenrannassa. Jos joku kysyy, en vieläkään harrasta liikuntaa.
Ei hyvä tavaton kenenkään pidä joutua selittämään omaa liikkumistaan. Pitäisikö sitäkin selitellä, miten jaksaa pitää asuntonsa siistinä, käydä pesulla tai muita normaalin elämän perusasioita. Ei voi olla kaikki kotona ihmisellä, joka ei liiku.
Yksin on tylsää ja masentavaa, ja etenkin jälkimmäinen tuottaa henkistä tuskaa ja kipua joka vie halut liikkua, ja työttömänä ei ole varaa ryhmäliikuntaan. Joten liikkuminen on rajautunut arkiliikuntaan. Mielelläni toki liikkuisin enemmän, varsinkin kun olisi aikaakin, mutta ehkä sitten kun saan töitä ja on enemmän rahaa panostaa liikuntaan.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että ihmiset jotka kuvailevat itseään sanalla "hoikka", ovat kovin usein varsin omahyväisiä ja muita ihmisiä väheksyviä.