Kuukautiset maksaa mulle 25 euroa kuussa
Kommentit (113)
Toihan ei ole vielä mitään! Mulla menkat aivan kamala kokemus joka kerta ja nyt pitää hakea siihen apua.
Mistä sitä sitten saa? Ei ainakaan julkiselta, koska gynekologia ei kuulu julkiseen palveluvalikkoon. Ainoa keino on mennä yksityiselle, joka mun laskujen mukaan tulee olemaan vähintään se 500 euroa, jos tehdään tutkimuksia.
Se siitä tasa-arvosta!
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteiskunta kuvittelee että naiset pukkaavat uusia veronmaksajia, niin kannattaisi aloittaa siihen kannustaminen kuukautisten aiheuttamien kulujen korvaamisella. Itsellä menee myös paljon rahaa kuukautisiin (tajuttoman kalliit lääkkeet, suojat, vaate- ja lakanahuolto, ansionmenetys jne.) Niin kauan kun yhteiskunta ei kata näitä naiseuden aiheuttamia kustannuksia, niin saavat rauhassa odotella minulta synnytystalkoita. Ei kannata kylläkään henkeänsä pidättää.
N24
Heh, jos laskettais kaikki missä naiset on saamapuolella taloudellisesti, niin on kyllä pokkaa...
Mutta joo, hyvä päätös! Ei missään nimessä kannata harkitakaan jälkeläisiä, jos niiden tarkoitus olla pelinappulan tai kauppatavaran asemassa. Oikein hyvä valinta!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut menkkoja 7 vuoteen. Mirena maksoi noin 250 e asennuksineen, eli kuukausihinta on ollut pari euroa.
Sen voi käsittääkseni saada joissain tapauksissa myös ilmaiseksi, jos ei ole ollut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parranajo maksaa minulle 20€ kuussa, miksei yhteiskunta maksa?
Tiedätkö, miksi parranajoa ja menkkoja ei voi verrata keskenään? Kaikilla miehillä ei kasva parta, mutta kaikilla naisilla on menkat.
Kohta joku nainen/oletettu tulee väittämään, että hänellä on kuukautiset JA kasvaa parta.
Hei,
Tässä olen. 43v nainen. Menkat on, olen synnyttänyt 2 lasta ja parta on kasvanut teinistä saakka. Ei ole helppoa.
Sama, ikää jo 50 v, mutta menkat on edelleen hormonikierukasta huolimatta. Partakarvojen laserointiin on uponnut jo tuhansia euroja. Runsaat kuukautiset myös ennen horomonikierukkaa, sain vasta melkein nelikymppisenä caprilonit ja kierukan vasta puolitoista vuotta sitten, joten siteisiin on rahaa mennyt todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta ettei yhteiskunta kustanna.
Miksi mun pitäisi maksaa muiden kuukautisista?
Vierailija kirjoitti:
Minipillerit maksais vähän yli kympin kuussa, mutta ihan miten itse tykkäät.
Käytän minipillereitä ja ikävä kyllä niistä ei ollut apuja menkkoihin. (runsaisiin). Olisko sitten että keho tuottaa niin paljon jotain hormonia, että se hormonimäärä joka näissä pilleriessä on lliian pieni, en tiedä. Joillakin ne kyllä menkat lopettaa mutta ei itselläni. Kärsin endometrioosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuukuppia. Maksaa vain kerran.
En ole ap, mutta olen vähän kyllästynyt jatkuvaan kuukupin tuputukseen. On hienoa että se joillekin toimii, mutta yleensä kuukuppi-saarnaajilla on väheksyvä ja ylimielinen asenne kaikkia meitä kohtaan, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai halua sellaista käyttää. Itse olen neitsyt, ja siitä huolimatta minulle on monta kertaa tuputettu, että ihan hyvin voit kokeilla kuukuppia, kokeilisit edes. En pysty edes tamponeja käyttämään ilman kipua, joten ei, en halua!!!
Osta dildo ja hoitele neitsyys pois päiväjärjestyksestä.
Ai miksi? Senkö takia, että voin sen jälkeen kokea pyhän kuukupin autuuden?
No se. Tai valita v
En minä ole valittanut siitä, etten voi käyttää tamponeja tai kuukautiskuppeja :D Siteet ovat minulle ihan ok. Valitin vain ja ainoastaan siitä, että kuukuppeja aina tuputetaan kuin jehovantodistajat uskontoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt aina, miksei valtio kustanna naisille näitä.On maita, missä on ilmaiset suojat.
EI valtion kustantamat ole ILMAISIA. Veronmaksajat (nykyiset tai tulevat) ne kaikki maksavat.
yhteiskunta kustantaa runsaista kuukautisista kärsivälle naiselle ilmaiseksi hormonikierukan, koska hormonikierukalla on niin hyvät näytöt hoidon toimivuudesta vuotohäiriön hoidossa. Mielestäni oikien hyvä päätös yhteiskunnan suunnalta runsaasti vuotavien naisten auttamiseksi. runsas kuukautisvuoto ei ole pelkästään riesa, vaan sillä on myös terveydellisiä vaikutuksia ja tulee halvemmaksi maksaa se kierukka ja sen asennus kuin sitten kallimmat hoidot, joista viimeisin on kohdunpoisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut menkkoja 7 vuoteen. Mirena maksoi noin 250 e asennuksineen, eli kuukausihinta on ollut pari euroa.
Sen voi käsittääkseni saada joissain tapauksissa myös ilmaiseksi, jos ei ole ollut aiemmin.
joissain kunnissa nuoret naiset voivat saada ensimmäisen kierukkansa ilmaiseksi, mutta sitten sellaiset naiset saavat hormonikierukkansa aina ilmaiseksi, joilla on todettu runsaat kuukautiset julkisella puolella ja julkisen puolen lääkäri on määrännyt hormonikierukan naiselle hoidoksi. Tästä on siis asetuskin, joten ei ole mikään kunnan itsensä päättämä asia. Kierukka pitää siis tosiaan sitten asennuttaa julkisella puolella ja sitä ennen pitää olla dg:na runsaat kuukautiset (myös muut runsaita vuotoja aiheuttavat sairausdiagnoosit pätevät, esim. endometrioosi)
Vierailija kirjoitti:
Toihan ei ole vielä mitään! Mulla menkat aivan kamala kokemus joka kerta ja nyt pitää hakea siihen apua.
Mistä sitä sitten saa? Ei ainakaan julkiselta, koska gynekologia ei kuulu julkiseen palveluvalikkoon. Ainoa keino on mennä yksityiselle, joka mun laskujen mukaan tulee olemaan vähintään se 500 euroa, jos tehdään tutkimuksia.
Se siitä tasa-arvosta!
minkä takia sairaaloissa on gynekologeja, jos gynekologia ei kuulu julkisen palveluvalikkoon?
lähetteen sairaalaan saa tk:sta.
runsaat kuukautiset ovat yksi lähetekriteeri (vuotohöiriöt kuuluvat myös yleisimpiin naistenvaivoihin gynen poleilla, joita tutkitaan ja hoidetaan)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi syön pilleriä, jäi kuukautiset pois ja nyt toista vuotta ilman vuotoja. Siteitä meni kauhea määrä (kaikista paksuimpia ja imukykyisempiä käytin) kun vuoto oli erittäin runsasta, kuppi ei toiminut anatomian vuoksi, tamponit tuntuu tosi ikävältä ja mitään kierukkaa ei edes ehdotettu minulle vuotojen vuoksi.
Ompa kiva kun ei ole menkkoja! Onko tuo kuinka terveellistä kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt puhumassa asiasta lääkärin tai Terceydenhoitajan kanssa jos tavallista runsaammat kuukautiset? Yleensä eka tai toinen vuoto päivä runsaampaa,sitten vähenee .Jos kova vuoto,hae apua.
Mistäkähän ap on lääkkeen saanut, jos ei ole käynyt jo puhumassa . Ihanko toteat toiselle, että eka ja toinen päivä runsaampaa..... Hän varmaan tietää minkälaiset hänen kuukautisensa ovat. Joillakin vuotaa ihan viikonkin runsastuen vain.
Hei,
Tässä olen. 43v nainen. Menkat on, olen synnyttänyt 2 lasta ja parta on kasvanut teinistä saakka. Ei ole helppoa.