Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Pidä varasi jos laitat tietosi vuokratyö firmoihin

Vierailija
27.10.2024 |

Vuokrafirma voi tarjota jotain duunia (jota oikeasti ei ehkä olekkaan vielä koska tilaaja ei ole vahvistanut tarvettaan tekijälle vaan on kysellyt vuokrafirmasta mahdollista tekijää mahdolliselle työlle). Jos sanot njet niin kuulemma vuokrafirmat on alkaneet ilmoittamaan työkkäriin että ei ottanut työtä vastaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kieltäytyä työstä, jota ei olekaan?

Jos minua kysytään töihin niin totta kai minä varmistan sen paikan yhteystiedot että tiedän minne olen menossa, samoin työajat ja -ehdot. Siinä vaiheessa kun mitään näistä ei olekaan esittää, ei tarvi kieltäytyä, vaan sanoo että tulen heti kun asiat on kunnossa :)

Miten voi tehdä työtä jota ei olekaan? Näyttää tärkeältä, antaaa ympäripyöreitä lausuntoja ja nostaa palkkaa.

Terveisin 300 tuhatta suomalaista virkamiestä

Vierailija
22/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhakija toimii työtä hakiessaan tavalla joka estää työsuhteen syntymisen, niin siitä tulee karenssi.

Miten se voi olla joillekin epäselvää? Riippumatta siitä oletko sä hakemassa paikkaa vuokrafirmasta tai muusta yrityksestä, niin hakemisen keskeyttäminen on menettely joka estää tulevan työsuhteen syntymisen. Ilman karenssia sen voi tehdä vain jos sulla on lain mukaiset perusteet, ei mitään yleisiä ilmoituksia "mä en halua teiltä tulevaisuudessa työtarjouksia" tai sä joudut karenssiin ja ansaitset sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan hakisi töitä ilmoittamatta reunaehtoja?

En tee nollatuntisopimusta

En hae yrittäjäksi

En hae töitä osaamisalani ulkopuolelta

Palkkahaitari 2500-3500

Jne.

Vierailija
24/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattityöttömät eivät jätä kiveäkään kääntämättä vaan ponnistelevat kaikin keinoin välttyäkseen työllistymiseltä. Parhaat vinkit jaetaan tällä foorumilla ja kaveria ei jätetä, yhteisvoimin voidaan jatkaa veronmaksajien kustannuksella makaamista.

Juurikin näin. Elämäntapatyötön on erittäin harjaantunut keksimään mielikuvituksellisia verukkeita joiden varjolla ei tarvitse lähteä töihin. Mitä tahansa kunhan ei toimeentulotuki ja työttömyyskorvaus lopu.

Vierailija
25/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kerran 35 kilometrin päässä työhaastattelussa juuri tällaiseen "työpaikkaan". Paikan päällä sain kuulla, että työpaikka mahdollisesti aukeaa tulevaisuudessa.

Oli viimeinen kerta kun olin missään tekemisissä VMP:n kannsa. Parin muun vuokrafirman kautta kyllä sittemmin töissä.

Vierailija
26/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokrayrityksillä ole aikaa ilmoitella työkkäriin jokaisesta hakijasta joka ei ota ehdotettua työtä vastaan. Jos päivässä ollaan yhteydessä 20-30 hakijaan niin eihän sitä muuta ehtisi tehdä kuin ilmiantaa töistä kieltäytyjiä työkkäriin. 

Ja miks ihmeessä tekisimme niin, mitä siitä saisimme. Ei kai tämä suomi vielä mikään venäjä ole. 

T. Vuokrafirmatyöntekijä

Vierailija
27/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä suomi vielä mikään venäjä ole. 

T. Vuokrafirmatyöntekijä

Äläpä vielä sano.

t: Riikka ja Petteri

Vierailija
28/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi menetän varani....

Vierailija
29/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokrayrityksillä ole aikaa ilmoitella työkkäriin jokaisesta hakijasta joka ei ota ehdotettua työtä vastaan. Jos päivässä ollaan yhteydessä 20-30 hakijaan niin eihän sitä muuta ehtisi tehdä kuin ilmiantaa töistä kieltäytyjiä työkkäriin. 

Ja miks ihmeessä tekisimme niin, mitä siitä saisimme. Ei kai tämä suomi vielä mikään venäjä ole. 

T. Vuokrafirmatyöntekijä

Nettivinkattu

Vierailija
30/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vuokrafirmatyöntekijä

Tätä minäkin ihmettelen että mikä hyöty tuosta olisi vuokratyöfirmalle? Kyllä tässä maassa sana kulkee ja kohta ei tule hakemuksia ollenkaan jos vuokrafirma kusisi hommat noin. Tällä hetkellä edes työkkäri ei voi pakottaa hakemaan tiettyjä paikkoja vaan työnhakija itse valitsee.

Vierailija
31/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä järki on kieltäytyä siitä tarjotusta työstä? Tätä mä en tajua. Sanot vaan, että sopii. Milloin aloitan ja allekirjoitat paperit.

Vierailija
32/35 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhakija toimii työtä hakiessaan tavalla joka estää työsuhteen syntymisen, niin siitä tulee karenssi.

Miten se voi olla joillekin epäselvää? Riippumatta siitä oletko sä hakemassa paikkaa vuokrafirmasta tai muusta yrityksestä, niin hakemisen keskeyttäminen on menettely joka estää tulevan työsuhteen syntymisen. Ilman karenssia sen voi tehdä vain jos sulla on lain mukaiset perusteet, ei mitään yleisiä ilmoituksia "mä en halua teiltä tulevaisuudessa työtarjouksia" tai sä joudut karenssiin ja ansaitset sen.

Ei se tieto työkkärin virkailijoille telepaattisesti siirry ja karenssi pätkähdä. Kyllä se vaatii ihan toimintaakin vähintään jommalta kummalta puolelta. Se on myös työnantajan etu että ei ota töihin hakijaa jolla ei motivaatio tehdä sitä työtä. Kukaan ei tiedä jos olet kieltäytynyt jos työnantaja ei anna sitä tietoa työkkärille.

Vierailija
33/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei voi pitää paikkansa. Kelataan nyt. Paikan hakuaika umpeutuu sunnuntaina 2.3 ja työtön hakee sitä samana iltana ilmoittaen samalla että henkilötiedot on poistettava järjestelmästä kolmen viikon päästä, eli 24.3. Samalla työtön ilmoittaa työkkäriin että on hakenut työpaikkaa. Maaliskuun lopussa työkkäri soittaa vuokrafirmaan ja varmistaa että työtön todellakin on hakenut ilmoittamaansa paikkaa mutta mitään tietoja ei löydy järjestelmästä.

Vierailija
34/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Vuokrafirma ei voi tietää onko listoilla oleva vielä työttömänä. Omat tiedot on 8 eri lafkan järjestelmissä. Parista olen saanut duunia.

Joten jos ne tarjoaa työtä kannattaa esittää aina kiinnostunutta. Ei suoraa eitä. Mut sitten pitää sanoa, että on tarjottu muuta työtä. Jos tarjotun työn palkka on parempi tai kestää pidempään. Tulen allekirjoittamaan heti.

Sopimus on sitova sopimuksen ehdoin, kun se on allekirjoitettu.

Vierailija
35/35 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi