Naapuri terrorisoi tahallaan, en voi elää kotonani normaalisti
Muutin vuoden vaihteessa rivitaloon. Heti parin viikon asumisen jälkeen eläkeläisnaapuri tuli esittäytymään ja toivotti tervetulleeksi taloon. Itse olen tällä hetkellä rivitalon nuorin asukas. En kuitenkaan elä häiritsevää elämää ja noudatan ankarasti hiljaisuutta. Kaverini tietää henkilön entuudestaan vaan nimeltä, mutta ei kuitenkaan kovin hyvässä valossa.
Asumista ei kestänyt kauaa, kunnes kyseinen eläkeläisnaapuri alkoi rampata pimpottelemassa ovella milloin mistäkin asiasta. Olen sen verran introvertti, että ahdistuin ajatuksesta, että naapureita joutuisi säännöllisesti nähdä pihan lisäksi omalla ovella, jolloin päätin olla avaamatta enää ovea, jos joku siellä pimpotteli. Ei mennyt todellakaan kauaa, kunnes tämä eläkeläinen tuli takapihalleni haravoimaan. Kevään ja kesän aikana olen nähnyt hänet muutamankin kerran tekemässä pihallani pihatöitä. Näin järkeväksi ottaa tässä kohtaa kyseiseen naapuriin etäisyyttä, koska en tiennyt, kuinka tähän olisi pitänyt suhtautua.
Vihdoin naapuri lopetti ovelle tulemisen ja ei enää tullut pihallekkaan. Tuntui silloin, että vihdoin sain omaakin tilaa ja asumisrauhaa. No väärässä olin. Täällä on ihan älyttömän huonot äänieristykset ja nyt on viimeiset 6kk tuntunut todenteolla, että hän yrittää jotenkin terrorisoida asumisrauhaani. Hänen asunnostaan on alkanut kuulua outoa tavaroiden jatkuvaa tiputtelua, voimakasta tuolien raahausääntä, naputtelua, jotain jysähdyksiä, oven paiskomista ja patterin helinää ja nyt uutena äänenä ennen hiljaisuutta kuuluu sellaista, kun hän hinkuttaisi jotain esinettä seinää vasten 5min ajan. Kaverini tulee päivittäin luokseni joka päivä lähes samaan aikaan ja naapuri on ilmeisesti tiedostanut sen ja sieltä alkaa aina silloin kuulua näitä kaikkia mahdollisia häiriö ääniä. Emme me täällä metelöi ja puhutaankin jopa illat kuiskimalla, koska tuntuu, että ihan sama miten me täällä ollaan, naapuri silti häiriintyy siitä. Olen jättänyt normaalielämisen asioita tekemättä, koska en halua mitenkään olla häiriöksi, mutta onhan pakko myös voida normaalistikkin elää, kun maksan tästä asunnosta vuokraa. Olen etsimässä uutta asuntoa, mutta muuttoon saattaa olla vielä kuukausi aikaa. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia tai vinkkejä tilanteeseen? Oma jaksaminen on aika kortilla.
Kommentit (8)
Dokumentoi haitat. Äänitä. Sitten isännöitsijälle viestiä.
Juuri kuvaamallasi tavoin. Huomioon on pakko saada tavalla tai toisella, yleensä aina tahallaan.
Onko se sun rivitalo? 20cm äänieristystä seinään.
Katso järjestys säännöistä että siellä lukee tavalliset elämisen äänet. Sitten alat tallentaa ja dokumantoit kaikki häiriöäänet. Keräät materiaalia tukemaan itseäsi ja haet uuden asunnon. Muista ilmoittaa vuokranantajalle häirikkö.
Vierailija kirjoitti:
Aapee on vinkuva luuseri.
KUULE! Housuissas on vinkuva luuseri!
Vois joskus kutsua salaa vuokranantajan edustajan pariksi vrk:ksi yökylään. Sehän vois olla joku aika nuori nainen niin luulee kaveriksi.
Mistä se kaveri tiesi miehen henkilöllisyyden ja ei kovin hyvässä valossa? Tietääkö naapuri sun kuulleen hänestä vaikka tuon kaverisi kautta? Epämiellyttävät ukkelit nyt on vars. yksinäisten naisten kimpussa. Kuka tuommosia kattelee missään merkeissä. Pääset pian pois.
Ota yhteyttä isännöitsijään tai asuntoa vuokraavaan tahoon.