Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä huutokaupataan nyt tavallisia, siistejä koteja syy surullinen

Vierailija
27.10.2024 |

"Ulosoton kautta huutokaupattavista asunnoista saa usein niin vähän rahaa, että koti lähtee, mutta velat jäävät."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010779458.html

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.etuovi.com/kohde/w78493 Tämmöinen pommi tuli juuri myyntiin Turussa! Miten joka kuvassa on jotain roinaakin, ei pelkästään nuo listat? Onkohan täällä ollut vuokralainen?

Tavallinen koti. Oletko sekaisin?

Tavallinen koti, joka vaatii täydellisen sisäremontin KISSAN aiheuttamien vahinkojen takia. Eli paikat on raavittu ja KUSTU. Ja se kissankusi ei sitten ihan helposti lähde pois.

Vierailija
42/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pohjois Pirkanmaalta. En tiedä itsekään mihin maksuihin se upposi kun ainoa mitä ulosotto suostui minulle sanomaan että ulosoton maksuihin enkä itse pääse nettiin tarkistamaan että minne kun tietokone ja puhelin oli ensimmäiset mitä myin että sain ruokaa ja laskut maksettua. Nykyisen puhelimen ostin vuonna 2009 niin tätä ei ole tuettu enää pitkään aikaan niin ei pankkisovellukset toimi niin en pääse kirjautumaan UOn sivuille. Ylimääräistä rahaa ei jää UOn jäljiltä senttiäkään niin ei ole varallisuutta matkustaa kaupunkiin missä pääsisin edes kirjastoon tarkistamaan asian."

Sun pitää vaan "hyväksyä" osasi ja ryhtyä hyödyntämään lakisääteisiä vähävaraisten sosiaalipalveluja. Kyllä sullakin on oikeus tukiin. Jos uppiniskaisesti et suostu kela/sosiaaliasiakkaaksi, sittenhän tilanne on tuo. Muuten kyllä tilanteesi voi olla parempikin, jos otat vastaan kaiken sen avun, mitä yhteiskunnalla on tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.etuovi.com/kohde/w78493 Tämmöinen pommi tuli juuri myyntiin Turussa! Miten joka kuvassa on jotain roinaakin, ei pelkästään nuo listat? Onkohan täällä ollut vuokralainen?

Tavallinen koti, joka vaatii täydellisen sisäremontin KISSAN aiheuttamien vahinkojen takia. Eli paikat on raavittu ja KUSTU. Ja se kissankusi ei sitten ihan helposti lähde pois.

Ja tuo on myös siivoton. Nyt siitä on poistettu mutta suihkustakin oli sellainen kuva että oli monessa eri kerroksissa shampoopurkkeja, ilmeisesti tyhjiä mutta jätetty lojumaan. Samoin oli vessapaperihylsyjä kylppärin lavuaarilla. Miten joku asuntovälittäjä kehtaa julkaista edes tuollaisia kuvia? Nyt ne on siis poistettu ilmoituksesta.

Vierailija
44/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee kyllä niin paksua, että. . . Ei suostunut kertomaan. Höpö höpö. Keksi nyt edes parempi.

Minuahan nyt ei kiinnosta mitä te siellä ulosoton toimistolla naureskelette kun saatte köyhät kärsimään.

Itse olen tälläkin hetkellä suhteellisen tyytyväinen elämään kun kävi tuuri ja löysin suht hyväpalkkaisen työpaikan että selviän laskuista ja saa ruokaa ostettua vielä teidän tekemän ryöstön jälkeenkin.

Teitähän se varmaan harmittaa pirusti kun ette saaneet aiheutettua minun kuolemaa joten haista ite ja yritä ensikerralla paremmin 

Vierailija
45/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei tuollaisia vahinkoja aiheuta...se on varmaa.

Vierailija
46/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei! Asunnon omistaminen on aina järkevämpää kuin vuokralla asuminen!

En minä ainakaan Helsingissä maksaisi tonnin vuokraa Mieluummin lyhennän sillä lainaa. 

Etkä ymmärrä, että vuokralainen maksaa myös siitä, että asuminen on riskitöntä? Itse ainakin mieluusti maksan vähän ylimääräistä siitä, että en ole sidottu yhteenkään asuntoon enkä joudu kohtaamaan mitään yllätyksiä tai tuon uutisen kaltaisia tilanteita. 

Samoin minä maksan mielenrauhasta ja hyvin nukutuista öistäni hyvin. Lisäksi en pidä ajatuksesta että kaikki liikenevät varani olisivat kiinni jossain sellaisessa josta en niitä tarvittaessa saa käyttöön heti kun haluan. Katsoin juuri lainal

Niin luuli siskonikin, että eläkkeellä ei olisi sitten velkaa. 4 kuukautta ennen kuin jäi eläkkeelle, taloon tuli mittava vesivahinko. Siitä vakuutusyhtiö korvasi vain 40%, kun huomioitiin talon ikävähennys. 60% piti siskon makssa itse. Hänen täytyi ottaa iso remonttilaina tätä varten. Talosta avattiin kaikki seinät alhaalta ja lattiat meni uusiksi, kun vahinko oli levinnyt laajalle. Nyt kun hän on eläkkeellä, ei voi tietysti tätä lainaa maksaa pois isoilla kuukausierillä. Tuskin saa lainaa koskaan maksettuakaan kokonaan, vaan pankki saa sitten jossain kohtaa talon ja tontin. Tontti on hyvällä paikalla, siksi kai pankki lainan vielä myönsikin. 

Vierailija
47/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eläkkeellä asuisit velattomassa asunnossa.

Mun työkavereista on kuollut 5 henkilöä siinä juuri eläkkeelle jäädessä/jäätyään joten sen varaan en laske matkailuhalujani että sitten joskus eläkkeellä....

Yks sukulainen jäi varhaiseläkkeelle keski-ikäisenä löytyneen synnynnäisen sydänvian takia. Yks sukulainen kuoli, mutta sitä ennen ehti jäädä sairauslomalle ja kuoli melkein heti alle 60-vuotiaana. Kuulemma muuta ei ehtinyt kuin jäädä vaan sairauslomalle työstä. Oli työelämässä ja ammatiltaan lääkäri, kun todettiin kuolemansairaaksi. 

Vierailija
48/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei tuollaisia vahinkoja aiheuta...se on varmaa.

Nyt kun suurentelin kuvia, niin miten noi keittiökaapinkin alareunat voi olla tollaset?? Ihan kuin siellä olisi ollut siihen asti vettä. Jalkalistat on ihan karseat, vaikka laminaatti näyttää kuvassa kohtuu asialliselta. On kyllä outo. Olisi mielenkiintoista tutustua lähemmin, mutta en sen takia taida lähteä maakuntakierrokselle.

Vierailija
49/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pohjois Pirkanmaalta. En tiedä itsekään mihin maksuihin se upposi kun ainoa mitä ulosotto suostui minulle sanomaan että ulosoton maksuihin enkä itse pääse nettiin tarkistamaan että minne kun tietokone ja puhelin oli ensimmäiset mitä myin että sain ruokaa ja laskut maksettua. Nykyisen puhelimen ostin vuonna 2009 niin tätä ei ole tuettu enää pitkään aikaan niin ei pankkisovellukset toimi niin en pääse kirjautumaan UOn sivuille. Ylimääräistä rahaa ei jää UOn jäljiltä senttiäkään niin ei ole varallisuutta matkustaa kaupunkiin missä pääsisin edes kirjastoon tarkistamaan asian."

Sun pitää vaan "hyväksyä" osasi ja ryhtyä hyödyntämään lakisääteisiä vähävaraisten sosiaalipalveluja. Kyllä sullakin on oikeus tukiin. Jos uppiniskaisesti et suostu kela/sosiaaliasiakkaaksi, sittenhän tilanne on tuo. Muuten kyllä tilanteesi voi olla parempikin, jos otat vastaan kaiken sen avun, mitä yhteiskunnalla on tarjolla. 

Sain kauhealla tuurilla työpaikan niin en tarvi tukia. Jätän yhteiskunnan tuet enemmän tarvitseville kun pärjään ja selviän kyllä

Vierailija
50/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähti omakotitalo ja iso tontti vajaalla 10 000€ ja kaupunki itse arvoi pelkän tontin arvoksi 30 000- 40 000€. Talo lähti velat jäi ja myynnistä saatu hinta meni ulosoton maksuihin mutta velka ei lyhentynyt senttiäkään.

No jopas. Ulosottohan ei saa myydä, jos myyntihinta olisi merkittävästi omaisuuden hintaa alhaisempi. Kuulostaa siksi vähän oudolta.

Juu, noin se menee lainmukaan. Mut kyse on just siitä, mikä katsotaan omaisuuden arvoksi. UO on varmaan jostain hankkinut arvion omaisuuden arvosta. Se arvio/lausunto voi olla kovin erilainen kuin yksityisillä, jotka myy itse omaisuuttaan. 

Vierailija
51/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähti omakotitalo ja iso tontti vajaalla 10 000€ ja kaupunki itse arvoi pelkän tontin arvoksi 30 000- 40 000€. Talo lähti velat jäi ja myynnistä saatu hinta meni ulosoton maksuihin mutta velka ei lyhentynyt senttiäkään.

No jopas. Ulosottohan ei saa myydä, jos myyntihinta olisi merkittävästi omaisuuden hintaa alhaisempi. Kuulostaa siksi vähän oudolta.

Juu, noin se menee lainmukaan. Mut kyse on just siitä, mikä katsotaan omaisuuden arvoksi. UO on varmaan jostain hankkinut arvion omaisuuden arvosta. Se arvio/lausunto voi olla kovin erilainen kuin yksityisillä, jotka myy itse omaisuuttaan. 

Lisään: Yksityiset, kun alkaa mennä taloudellisesti huonosti, yrittäkää myydä itse. Ihan oikeasti. Siinä vaiheessa, kun taloudellinen alamäki on alkanut. Te ette jää ilman kotia. Olen yrittänyt estää yhden sukutilan päätymisen valtiolle myöhemmin tulevaisuudessa, mut ne ei tajua riskiä, kun kuvittelee viranomaisten hoitavat asiat parhainpäin ja ihmisten eduksi. Ne ei tee nyt mitään, koska kyllä kuulemma viranomaiset sitten osaa hoitaa asiat. Se tila pitäisi just nyt myydä pois. Koska ei myydä, myöhemmin valtio saattaa sen myydä. 

Vierailija
52/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tehtävä kallis remontti. Mahdolliset otsonoinnit jne.

Mulla tuli mieleen, että oisko perikunta myymässä.

Talokin 80-luvulta. Koko ajan jotain remonttia tulossa. 

Tämä just ei näytä sellaiselta, että liian suuren lainan takia ois menny myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän