Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä huutokaupataan nyt tavallisia, siistejä koteja syy surullinen

Vierailija
27.10.2024 |

"Ulosoton kautta huutokaupattavista asunnoista saa usein niin vähän rahaa, että koti lähtee, mutta velat jäävät."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010779458.html

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on mitä tavallisin. Henkilöt ovat eläneet todellista makaukykyään kalliimmissa asunnoissa. 

Tai sitten kävi niin kuin minulle että ihmiset lopettavat kulutuksen kun hinnat nousi jonka jälkeen alkoi tilaukset laksemaan jonka jälkeen tuli lomautus lappu jonka jälkeen koko yritys teki konkurssin mutta pankki oli sitä mieltä että kelan työttömyys rahoista olisi pitänyt maksaa enemmän kun mitä maksoin työssä ollessani korkojen nousun takia eikä pankki suostunut joustamaan tippaakaan.

Asuntokauppa tyrehtyi näiden korkojen takia täysin enkä saanut myytyä asuntoa jonka johdosta pankki irtisanoi koko lainasopimuksen

Olen tuon kommentti numero 2 kirjoittaja

Vierailija
22/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mietittiin tarkkaan sopiva summa asuntolainaa hakiessa eikä ostettu ylikallista taloa. Maksettavaa on vielä mutta kuluista selvitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei! Asunnon omistaminen on aina järkevämpää kuin vuokralla asuminen!

Kyllä, nimenomaan omistaminen, ei pelkkä pankin omistamassa asunnossa asuminen. Ei ulosotossa ole yhtäkään taloa/asuntoa, jonka omistaja olisi velaton.

Vierailija
24/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran hinta pitää laskea sitähän huudettiin kun asumistukia poistettiin tyhmät uskoo kaiken kokoomuksen suusta tulevat sammakotkin.

Nyt kun materiaali käyttö romahtaa hinnat nousee kukaan ei säilytä materiaaleja vuosikausia ja useat rautakaupatkin kaatuvat

Vierailija
25/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan Helsingissä maksaisi tonnin vuokraa Mieluummin lyhennän sillä lainaa. 

Helsinki, Tampere ja Turku ainoat paikat missä omistaminen kannattaa kun yhteiskunta on keskittänyt lähes kaikki palvelut näihin kaupunkeihin niin pienemmälle paikkakunnalle ei ole järkevää muuttaa

Vierailija
26/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan Helsingissä maksaisi tonnin vuokraa Mieluummin lyhennän sillä lainaa. 

Etkä ymmärrä, että vuokralainen maksaa myös siitä, että asuminen on riskitöntä? Itse ainakin mieluusti maksan vähän ylimääräistä siitä, että en ole sidottu yhteenkään asuntoon enkä joudu kohtaamaan mitään yllätyksiä tai tuon uutisen kaltaisia tilanteita. 

Samoin minä maksan mielenrauhasta ja hyvin nukutuista öistäni hyvin. Lisäksi en pidä ajatuksesta että kaikki liikenevät varani olisivat kiinni jossain sellaisessa josta en niitä tarvittaessa saa käyttöön heti kun haluan. Katsoin juuri lainalaskurilla huvikseni yhtä rivarikohdetta jossa lyhennykseni olisi per kk 588 €, sen lisäksi yhtiövastike 230 €. Sitten kai pitäisi säästää rahaa tulevia remontteja ym silmällä pitäen myös. 

Nyt asun vuokralla ja maksan tuon saman 900 € mutta pääsen tästä koska vaan lähtemään edullisempaan ja rahaa jää niin paljon säästöön että reissubudjettini on ruhtinaallinen. Olen miettinyt että jos muuttaisin vielä edullisempaan eli esim 600-700 € vuokralle, saisin tuplattua reissubudjettini. En ikinä pääsisi omistusasujana mihinkään matkalle koska ensin kaikki rahat menisivät lainanlyhennyksiin ja sen jälkeen sitten niihin tuleviin remontteihin. En elä ikuisesti ja vielä vähemmän aikaa saan palkkatuloja.

Vierailija
27/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on mitä tavallisin. Henkilöt ovat eläneet todellista makaukykyään kalliimmissa asunnoissa. 

Tai sitten kävi niin kuin minulle että ihmiset lopettavat kulutuksen kun hinnat nousi jonka jälkeen alkoi tilaukset laksemaan jonka jälkeen tuli lomautus lappu jonka jälkeen koko yritys teki konkurssin mutta pankki oli sitä mieltä että kelan työttömyys rahoista olisi pitänyt maksaa enemmän kun mitä maksoin työssä ollessani korkojen nousun takia eikä pankki suostunut joustamaan tippaakaan.

Asuntokauppa tyrehtyi näiden korkojen takia täysin enkä saanut myytyä asuntoa jonka johdosta pankki irtisanoi koko lainasopimuksen

Ja jostain syystä et näe itsessäni mitään vikaa?

Vierailija
28/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitokustannukset lähtevät nousuun ja varsinkin kun tuhansia asuntoja jää tyhjilleen.

Vierailija
29/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön ja veden hintaa pakko korottaa.

Vierailija
30/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla todellinen, mutta muu oli kukkua. Näyttää olevan kulujen osuus 1.100 ulosoton myyntimaksu huutokaupassa. 

Vierailija
31/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähti omakotitalo ja iso tontti vajaalla 10 000€ ja kaupunki itse arvoi pelkän tontin arvoksi 30 000- 40 000€. Talo lähti velat jäi ja myynnistä saatu hinta meni ulosoton maksuihin mutta velka ei lyhentynyt senttiäkään.

No jopas. Ulosottohan ei saa myydä, jos myyntihinta olisi merkittävästi omaisuuden hintaa alhaisempi. Kuulostaa siksi vähän oudolta.

En tiedä miten se minimi määriteltiin mutta minun asunnon kohdalla minimi oli vain 1300€. Kai siihen vaikutti sijainti muuttotappio kunnassa. Ostin sen asunnon vuonna 2010 jolloin muuttoliikenne oli vielä plussan puolella

Vierailija
32/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ymmärrä, että vuokralainen maksaa myös siitä, että asuminen on riskitöntä? Itse ainakin mieluusti maksan vähän ylimääräistä siitä, että en ole sidottu yhteenkään asuntoon enkä joudu kohtaamaan mitään yllätyksiä tai tuon uutisen kaltaisia tilanteita. 

Samoin minä maksan mielenrauhasta ja hyvin nukutuista öistäni hyvin. Lisäksi en pidä ajatuksesta että kaikki liikenevät varani olisivat kiinni jossain sellaisessa josta en niitä tarvittaessa saa käyttöön heti kun haluan. Katsoin juuri lainalaskurilla huvikseni yhtä rivarikohdetta jossa lyhen

Mutta eläkkeellä asuisit velattomassa asunnossa.

Vierailija
33/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran hinta pitää laskea sitähän huudettiin kun asumistukia poistettiin tyhmät uskoo kaiken kokoomuksen suusta tulevat sammakotkin.

Nyt kun materiaali käyttö romahtaa hinnat nousee kukaan ei säilytä materiaaleja vuosikausia ja useat rautakaupatkin kaatuvat

Kokoomuksen tyhmät ei tajua ennen kuin ovat työttömiä ja asunnottomia

Vierailija
34/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eläkkeellä asuisit velattomassa asunnossa.

Mun työkavereista on kuollut 5 henkilöä siinä juuri eläkkeelle jäädessä/jäätyään joten sen varaan en laske matkailuhalujani että sitten joskus eläkkeellä....

Vierailija
35/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla laitonta, että voidaan laittaa myyntiin isoon alihintaan.

Vierailija
36/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähti omakotitalo ja iso tontti vajaalla 10 000€ ja kaupunki itse arvoi pelkän tontin arvoksi 30 000- 40 000€. Talo lähti velat jäi ja myynnistä saatu hinta meni ulosoton maksuihin mutta velka ei lyhentynyt senttiäkään.

Kerrotko mihin ulosoton maksuihin? Ja itse velka ei lyhentynyt? Porvoossako talo oli?

Pohjois Pirkanmaalta. En tiedä itsekään mihin maksuihin se upposi kun ainoa mitä ulosotto suostui minulle sanomaan että ulosoton maksuihin enkä itse pääse nettiin tarkistamaan että minne kun tietokone ja puhelin oli ensimmäiset mitä myin että sain ruokaa ja laskut maksettua. Nykyisen puhelimen ostin vuonna 2009 niin tätä ei ole tuettu enää pitkään aikaan niin ei pankkisovellukset toimi niin en pääse kirjautumaan UOn sivuille. Ylimääräistä rahaa ei jää UOn jäljiltä senttiäkään niin ei ole varallisuutta matkustaa kaupunkiin missä pääsisin edes kirjastoon tarkistamaan asian.

Vierailija
37/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut totta pitkään aikaan missään päin Suomea, ei oikeastaan koskaan.

Vierailija
38/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti totta. Kyllä muakin kyrsi, kun olin velkoja maksanut ja velka ei lyhentynyt vaan nousi. Olen jatkossa tarkka, että en tienaa sen suuruista tuloa, että se nostaa velkojen määrää. Pitää siis olla tuloja 0 euroa tai sitten yli jonkin summan niin, että lyhennys on aina isompi kuin uo viraston perintäkulu. Oma kokemus on, että velkaantuneen ei kannata tienata mitään. Ainoastaan isosta lottovoitosta voi olla hyötyä. 

Vierailija
39/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jostain syystä et näe itsessäni mitään vikaa?

En niinkään sanonut. Mutta ihan mielenkiinnosta miten olisin voinut vaikuttaa korkotasoon ja yrityksen tilauskantaa?

Vierailija
40/52 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kyllä niin paksua, että. . . Ei suostunut kertomaan. Höpö höpö. Keksi nyt edes parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä