Rahat ei riitä!!
Jatkuvasti joudun kajoamaan säästöihin.
Käyn täysiaikaisesti töissä, hoitajana. Päivätyö joka vie ihmisestä jokaisen jaksamisen pisaran.
Olen eronnut, kolme teiniä. Menot isoja, lasten toiveet vielä isompia. Ruokakulut isoja, peruseläminen maksaa paljon.
Ei mitään tukia. Vain yhden lapsen lapsilisä.
Stressaa. Säästöt hupenee. Koitan säästää lisää, sijottaa. Vaan silti ahdistaa. Joka kuukausi tulee jotain isompaa yllättävää menoa ja taas pitää kajota säästöihin.
Parempi kuolla pois ennen kun jään eläkkeelle. Sitten se vasta tiukkaa onkin!!
Olisi pitänyt tapella avioerossa itselle kuuluva osuus omaisuudesta. Mutta en silloin jaksanut, olin niin loppuun ajettu. Taistelin vaan ihan välttämättömimmät tarpeet, kuten sängyn ja haarukoita.
Kommentit (25)
Jännä, miten ihmisille tulee noita yllättäviä menoja. Itse olen 45 ja ainoa yllättävä meno tähän mennessä oli autonrenkaan korjaaminen kun ajoin naulaan.
Millainen elämänhallinta on ihmisellä, jolle tulee koko ajan yllätyksenä rahanreikiä?
Rahaa olen kyllä saanut yllättäen aika useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten ihmisille tulee noita yllättäviä menoja. Itse olen 45 ja ainoa yllättävä meno tähän mennessä oli autonrenkaan korjaaminen kun ajoin naulaan.
Millainen elämänhallinta on ihmisellä, jolle tulee koko ajan yllätyksenä rahanreikiä?
Rahaa olen kyllä saanut yllättäen aika useinkin.
Aivan samaa ajattelin. Mikään talousguru en ole, silti olen lähes kaiken "yllättävän" kyennyt edes auttavalla tasolla ennakoimaan. Esim se että keski-ikäiselle tulee suuria hammaslääkärimaksuja ei ole yllätys, se että 20 vuotta vanhan laitteen joutuu uusimaan ei myöskään.
Kai sinä elatusmaksun saat alaikäisestä lapsesta?
Miksi elääkkeellä olisi tiukkaa. Ei tarvi enää elättää ketään eikä tarvi mitään turhuuksia ostella. Kela maksaa lääkkeet ja lääkärit. Yksin riittäis 20e vko ruokaan nyt se menee päivässä sekään ei aina riitä
Ap?