Jos Korpimuija olisi Korpimies, kuinka paljon katsojia hänellä olisi?
Jos Kari Ekroth, 40, asuisi maalla sähkölämmitteisessä talossa jossa vesi tulee kaivosta. Karilla olisi työpaja sivurakennuksessa. Naapurit olisivat muutaman kilometrin päässä.
Kari hakkaisi halkoja maastohousut päällä, ja ajelisi kaupunkiin kaupoille jenkkilava-autolla. Karilla olisi kolme isoa koiraa.
Olisiko Kari vahva ja voimaantunut selviytyjä joka ei ole riippuvainen naisesta, koska haltsaa omakotitalon hommat itsekin?
Kommentit (71)
Yleensä sometyypit on persoonina sellaisia, että kiinnostaa. Miettikää vaikka eeddspeaks, ei hän mitään hulluja erikoisia juttuja tee, Eetu vaan puhuu. Öhhhöhöö, onko niin että jos nainenkin vaan puhuis niin tulis seuraajia haha? No, on. Näitä myday tubettajia kun vaikka miettii. Takuulla joku korpiäijä kiinnostaisi, js katselijoita löytyis jos vaan saa nimensä esille hyvään saumaan ja/tai jos on persoonana kiinnostava, tai jos vaan tekee jotain mikä ihmisiä kiinnostaa. Jotenkin sietämätöntä tämä länkytys näistä somekuuluisuuksien kadehtimisesta. Jokaista onnistumista (voi elättää somella, tubella jne itsensä) kohden on monta sellaista, joilla on viisi tilaajaa ja kolmekymmentä katselukertaa. Mutta jokainen voi itse yrittää, jos tuollaiset hommat kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei miehet videoi elämäänsä vastaavissa oloissa? Vähän turha valittaa kun ei edes ole vertailukohtaa.
Ei miesten tarvi todistella että hei katsokaa minä asun yksin maalla ja teen kaikki kotityöt itse. Siinä ei ole miehille mitään ihmeellistä ja on normaaleja juttuja. Naisille se on ihmeellistä ja erikoista.
Kyllä se nykyään on myös miehille erikoista, kaikille alle nelikymppisille, nykymiehet on kasvaneet nuoruutensa tietokoneen ääressä pelaten, ei ne pärjää edes kerrostalossa kotitöiden tekemisestä, saati että osaisivat hakata polttopuita ja sytyttää pesään tulet.
Nyt ei ole kyse sukupuolesta, vaan sukupolvesta. Me 70-luvulla eläneet ollaan monet vielä pidetty ulkohyysiä ja kantovettäkin ihan normaalina, nuoremmat ei.
Korpimiehen pitäisi piereskellä, tehdä kainalopieruja ja raapia muniaan, niin Suomessa olisi 2 miljoonaa mieskatsojaa.
Silloin kun minä olin nuori niin painittiin kaiket päivät neandertalien kanssa ja jahdattiin mammutteja. Nykynuoret on pilalla.
Kyllä minä katsoisin mielelläni miestä joka tekee fyysistä työtä, mielellään ilman paitaa että näkee kunnolla miten lihakset liikkuu. Näitä tulee vastaan jossain instan videoissa, jään aina katsomaan. Ylipäätään miesten fyysistä työntekoa on ihana katsoa, ei tarvi puhua mitään.
N50
Näitä korpeen muuttaneita on nykyisin joka paikassa. Halutaan korpeen erakoksi ja sitten tubetetaan se someen. Muutenhan ei kukaan tietäisi että erakkona elelee.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuotakin edempänä olevan linkin jenkkihuoraa seuraa ja rahoittaa. Miehet tietenkin. Olette säälittäviä huorienvahtaamisessanne. Toimikaa edes kerran kuten puhutte ja ymmärtäkää mädätys.
Olen miehenä ihmetellyt samaa. Katsotaan esim kun joku tyttö soittaa rumpuja tai kitaraa pikkutopissa ja hehkutetaan kuinka taitava tämä keskinkertainen toisten biisejä tapaileva neito on😅
Mieheni seuraa useaa tubettajaa korpimaisemista. Yleensä kanadalaisia raavaita miehiä. Ei miestä kiinnosta kattella halonhakkuuta tai eläintenruokintaa, vaan sitä puunkaatoa ja siitä vähin työkaluin tekemiä mökkejä, työkaluja, erilaisia ratkaisuja...
Itse näin Korpimuijan rikkaissa ja rahattomissa ekaa kertaa. Kävin vilkaisemassa sen juttuja ja plääh. Borindg. Korpimuija lähinnä elää kaupunkilaisen mökkielämää. samanlaistahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Täällä koko kylä lämmittää pääosin puilla ja suurimmalla osalla on ulkosauna kantovedellä. Klapit osa tilaa valmiina, osa tekee itse. Sienessä/marjassa käydään ja ne joilla on metsää harventaa sitä. Osa metsästää, osa ei. Meidän mielestä ihan tavallista elämää maalla.
Vesi kyllä tulee mutta ei korpimuijan vuokraisännän paljoa pitäisi vaivaa nähdä kun saisi veden tulemaan kämppään mutta korpimuija ei halua, tappelee enemmin jäätyneen kaivonkannen kanssa. Jokainen tavallaan.
Vuokraisäntä joutuisi tekemään viemäröinnit paskalain vaatimuksien mukaisiksi
Naisia nostetaan aina jalustalle hyvin pienistäkin saavutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Naisia nostetaan aina jalustalle hyvin pienistäkin saavutuksista.
Miehiä palvotaan sankareina, vaikka eivät kekisi sitä pienintäkään saavutusta.
Onhan tuo huvittavaa miten moni ihminen on nykyään vieraantunut tavallisesta maalaiselämästä. Nuo olosuhteethan eivät edes ole erityisen alkeelliset.
Täällä syrjäkylillä on monia "mökin mummoja" ja "peräkammarin poikia" jotka asuvat samanlaisissa olosuhteissa tai jopa alkeellisemmin mutta he eivät ole mediaseksikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisikö miehet häntä vahvana selvityjänä ja seuraisi voimaannuttavaa selvitymistarinaa? Ja pitäisikö naiset häntä komeana mutta erilaisena kuin suurinta osaa miehistä? Veikkaan että korpinuijan seuraajista suurin osa on edellämainittuja.
Korpimuijan videoiden kommenteista voi päätellä, että katsojista 80-90% on miehiä. Osa ihan rakastuneita muikkeliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei miehet videoi elämäänsä vastaavissa oloissa? Vähän turha valittaa kun ei edes ole vertailukohtaa.
Ei miesten tarvi todistella että hei katsokaa minä asun yksin maalla ja teen kaikki kotityöt itse. Siinä ei ole miehille mitään ihmeellistä ja on normaaleja juttuja. Naisille se on ihmeellistä ja erikoista.
Kyllä se nykyään on myös miehille erikoista, kaikille alle nelikymppisille, nykymiehet on kasvaneet nuoruutensa tietokoneen ääressä pelaten, ei ne pärjää edes kerrostalossa kotitöiden tekemisestä, saati että osaisivat hakata polttopuita ja sytyttää pesään tulet.
Nyt ei ole kyse sukupuolesta, vaan sukupolvesta. Me 70-luvulla eläneet ollaan monet vielä pidetty ulkohyysiä ja kantovettäkin ihan normaalina, nuoremmat ei.
Just joo, iso osa noista miehistä viimeistään armeijassa oppinut tekemään puut ja tulet. Nuo hommat nyt muutenkaan ole mitään tähtitiedettä etteikö niitä nyt oppisi kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä koko kylä lämmittää pääosin puilla ja suurimmalla osalla on ulkosauna kantovedellä. Klapit osa tilaa valmiina, osa tekee itse. Sienessä/marjassa käydään ja ne joilla on metsää harventaa sitä. Osa metsästää, osa ei. Meidän mielestä ihan tavallista elämää maalla.
Vesi kyllä tulee mutta ei korpimuijan vuokraisännän paljoa pitäisi vaivaa nähdä kun saisi veden tulemaan kämppään mutta korpimuija ei halua, tappelee enemmin jäätyneen kaivonkannen kanssa. Jokainen tavallaan.
Vähän pakko, kun videotuotanto ja siten tulot on kiinni metsäläis-imagossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on hyvä pointti.
Nainen helpommin nähdään selviytyjänä, vahvana, osaavana. Mies olsi lähtökohtaisesti vain yksi tavallinen maalla asuva luuseri jolla ei ole naistakaan.
Minulla ei sinänsä ole mitään Katri Ekrothia vastaan.
En usko tuohon jankutukseesi ollenkaan.
Tutkitustikin yksineläviin naisiin suhtaudutaan kielteisemmin kuin yksineläviin miehiin.
Suomen maaseutu ja korpimaat ovat täynnä iäkkäitä naisia, jotka asuvat yksin taloissaan eivätkä suostu muuttamaan sieltä muualle, eikä kukaan pidä heitä minään.
En tiedä, kuka tämän ketjun aiheena oleva korpimuija on, mutta veikkaan hänen olevan joku nuori ja kaunis nainen, jota miehet itse palvovat ja sitten uhriutuvat siitä omasta palvomisestaan. Ei tavallinen iäkkäämpi mökinmuija saa mitään ihailua osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisikö miehet häntä vahvana selvityjänä ja seuraisi voimaannuttavaa selvitymistarinaa? Ja pitäisikö naiset häntä komeana mutta erilaisena kuin suurinta osaa miehistä? Veikkaan että korpinuijan seuraajista suurin osa on edellämainittuja.
Ensimmäiseen kysymykseen vastaus on ei.
Asuin itse vastaavalla tavalla viitisen vuotta, eikä kukaan pitänyt sitä kummoisena asiana. En pitänyt itsekään.
Miehen pitäisi muuttaa oikeasti metsään, ehkä sitten.
ent. "korpimies"
Miehen pitäisi selviytyä laavulla, jolloin sitä viitsisi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korpimuijan videoiden kommenteista voi päätellä, että katsojista 80-90% on miehiä. Osa ihan rakastuneita muikkeliin.
Eli vastaavaa suosiota voisi saada jos komea mies tekisi "naisten hommia" eli olisi koti-isänä ja tekisi kotitöitä tiukoissa vaatteissa? Vapaa-ajalla vapaaehtoistyötä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vastaavaa suosiota voisi saada jos komea mies tekisi "naisten hommia" eli olisi koti-isänä ja tekisi kotitöitä tiukoissa vaatteissa? Vapaa-ajalla vapaaehtoistyötä ym.
Luultavasti näin. Kunnon koti-isällä liuta alle kouluikäisiä lapsia hoidettavana. Siinä olis ihmettelemistä monille vela-naisille, jos muillekin uraohjuksille.
Kyllä se kuule alle nelikymppisille on erittäin eksoottista, silloin kun sinä olit nuori, se oli vielä tavallista elämää, nyt se on mökkielämää, ja siitäkin suurin osa nykyihmisistä ei selviä.