Juuston ja kinkun järjestys leivällä
Miehellä ja minulla on vahvasti eri näkemys siitä, kummin päin juuston ja kinkun pitää olla leivän päällä. Mikä on sinusta oikea järjestys?
Peukku ylös=kinkku päällimmäisenä, peukku alas= juusto päällimmäisenä.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Juusto ekana. Jos on levitettä niin liimautuu siihen sujuvasti.
Niin se kinkkukin liimantuu. Sen päällä oleva juustokin liimantuu itsekseen kinkun päälle, jos älyää käyttää normaalirasvaista juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeaa tai väärää tapaa, jokainen laittaa miten haluaa, samalta se silti maistuu.
Maistuvat aivan erilaisilta, kokeile vaikka jos et usko. Se juusto todella kuuluu päälle, saman leivän voi kesken syömisen laittaa vaikka mikroon kuumenemaan. Toisin päin tehtyä ei kannata kuumentaa, ei onnistu hyvin.
Laitan itse juuston päälimmäiseksi mutta olen syönyt toisten tekemiä voileipiä joissa juusto alla eikä maussa ole mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa elämä!
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juusto aina kaiken päälle. Opin tämän Pahkasiasta 80-luvulla.
Pahkasika oli oikeassa. M50
Jätän juuston kokonaan laittamatta. Kinkkua ja kurkkua leivän päälle, siinä järjestyksessä.
Kinkku toiseen päähän leipää, toiseen päähän juusto. Jos väliin jää tyhjää siihen sipaisu voita.
Juusto on aina päällimmäisenä, sillä kinkun jätän kaupan hyllyyn, vaikken olekaan vegetariaani tai vegaani. En vai pidä kinkuista ja leikkelemakkaroista.
juusto toiselle ja kinkku toiselle. outoa yhdistää molemmat samaan leipään
Ensin kinkku ja sitten kasvikset. Ei juustoa leivän päälle, lukuunottamatta uunileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmissä voileivissä juusto ei tahraa niin paljoa, jos leipää syö niin, että pitää myös päällysteestä kiinni ja lämpimissä se on kuorrutteella. Eli juusto tietenkin päälle, mutta laittakaa muut ihan miten itse haluatte.
Tästä meillä juuri on miehen kanssa eri näkemys - kumpi tuntuu kiinni pidettäessä ikävämmältä/sottaavammalta, juusto vai kinkku
Kuka edes pitää päällysteestä kiinni haukatessaan leipää.
itse pidän reunoista paitsi tuosta uudesta puikulasta joka taipuu tötteröksi mikäli pitää reunoista kiinni ja roikkuu kuin koiran kieli.
En osta tuota tekotuoretta enään.
Lämpimiä voileipiä uunissa pellillisen tehdessä ehdottomasti juusto päälle. Näin kinkku ei käristy reunoiltaan jos on ohut siivu ja juusto pitää kinkun paikallaan. Juustolla liiimaantuu leipään myös esim. suolakurkku- tai tomaattisiivu.
Kylmänä taitaa olla ihan sama kummin päin laittaa kun on niin nälkä, ettei ehdi lämmittää.
Mutta itse laitan kohta pellillisen lämpenemään tai mikroon muutaman leivän tästä inspiroituneena, nam!
-winner-
Parisuhteessa saadaan joka asiasta ongelma, jos toinen tekee erilailla. En ymmärrä.
- ikisInkku
Liha on Mur... (Nuoret eivät tiedä).
Tästä oli Pahkasiassa artikkeli aikoinaan 70-luvulla.
Juusto aina päälle
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/d3tq0l/juusto_aina_päälle_pahka…
Eläinkunnan tuotteita ois hyvä vähentää. Siis leivälle kasvimargariinia, salaatteja. Ensin margariini sitten salaatit. Joskus vois syödä juustoa ja kinkku, kalkkunaa. Ensin kinkku sitten juusto leivälle.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli Pahkasiassa artikkeli aikoinaan 70-luvulla.
Juusto aina päälle
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/d3tq0l/juusto_aina_päälle_pahka…
Ja tässä vielä koko artikkeli
http://www.pahkasika.net/wp-content/uploads/2015/09/UskoA.jpg
Ei tuosta pitäisi jäädä enää kenellekään mitään epäselvyyttä asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Liha on Mur... (Nuoret eivät tiedä).
Mureaa!
Maistuvat aivan erilaisilta, kokeile vaikka jos et usko. Se juusto todella kuuluu päälle, saman leivän voi kesken syömisen laittaa vaikka mikroon kuumenemaan. Toisin päin tehtyä ei kannata kuumentaa, ei onnistu hyvin.