Juuston ja kinkun järjestys leivällä
Miehellä ja minulla on vahvasti eri näkemys siitä, kummin päin juuston ja kinkun pitää olla leivän päällä. Mikä on sinusta oikea järjestys?
Peukku ylös=kinkku päällimmäisenä, peukku alas= juusto päällimmäisenä.
Kommentit (76)
Juusto aina kaiken päälle. Opin tämän Pahkasiasta 80-luvulla.
Kinkku päälle, juuston voi jättää pois
Kylmissä voileivissä juusto ei tahraa niin paljoa, jos leipää syö niin, että pitää myös päällysteestä kiinni ja lämpimissä se on kuorrutteella. Eli juusto tietenkin päälle, mutta laittakaa muut ihan miten itse haluatte.
Minulla on se leipä päällimmäisenä.
Kinkku päällimmäiseksi. Peruste: niin se vain on!
Vierailija kirjoitti:
Kylmissä voileivissä juusto ei tahraa niin paljoa, jos leipää syö niin, että pitää myös päällysteestä kiinni ja lämpimissä se on kuorrutteella. Eli juusto tietenkin päälle, mutta laittakaa muut ihan miten itse haluatte.
Tästä meillä juuri on miehen kanssa eri näkemys - kumpi tuntuu kiinni pidettäessä ikävämmältä/sottaavammalta, juusto vai kinkku
Minä laitan omalle leivälleni miten itse kulloinkin haluan. Jos teen jollekin toiselle voileivän, saatan kysyä, onko järjestyksellä väliä. Yleensä ei.
Oli minulla joskus kaveri, joka suuttui, kun laitoin omalle henkilökohtaiselle voileivälleni kinkun ja juuston "väärään järjestykseen". Ystävyys päättyi kuitenkin hiukan isompiin asioihin, joita tein hänen mielestään "väärin".
Minusta ne eivät kuulu edes samaan leipään. Juustoleipä ja kinkkuleipä erikseen.
Kannattaa olla ilman jos on noin vaikeaa.
Ei ole oikeaa tai väärää tapaa, jokainen laittaa miten haluaa, samalta se silti maistuu.
Ensin levite ja sitten päälliset siinä järjestyksessä, kun sattuu käteen osumaan
Minä en suhtaudu asiaan käytännön kannalta, eli kumpi tuntuu sormiin paremmalta, vaan visuaalisuuden kannalta. Levitteen päälle juusto ja sen päälle kinkku ja sitten mahdolliset vihannekset, kurkku/paprika. Sen täytyy näyttää kauniilta. Ja olen 40 v duunarimies.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku päällimmäiseksi. Peruste: niin se vain on!
Eiku toisin päin ja perusteena, koska mun mielestä se on niin.
Sitä on oikeasti tutkittukin jollain tasolla. Kysymys on siitä, kumman mausta pitää enemmän, päällä oleva maistuu ensin
Juusto ekana. Jos on levitettä niin liimautuu siihen sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Nosto
MIKSI?
Kinkku ylemmäs. Peruste: taitan sen kaksinkerroin ja lätkin päälle vihannekset. Kokonaisuus on isommasta pienempänä kuin palikkatornissa.