Onko noloa käyttää nyt jo talvitakkia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
On noloa miettiä onko joku asia noloa
Eikä ole, kaikki ajattelu kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänään Tampereen keskustassa hieman ihmetytti, kun joillain ihmisillä oli toppatakkeja, joita he ehkä käyttävät myös kovilla pakkasilla. Olen sitä mieltä, että täällä ns. välikausipukeutumiselle on niin paljon käyttöä, että kannattaisi harkita jotain kevyempää ja sirompaakin kuten vaikka ohuesti vuoritettua villakangastakkia.
Miksi? Jos paleltaa jo
Saa käyttää eikä haittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noloa miettiä onko joku asia noloa
Eikä ole, kaikki ajattelu kehittää.
Olen eri mieltä. Nolouden miettiminen on vatvomista, ei ajattelemista. Ei se noloa ole, muttei kehittävääkään.
Ei ole noloa. On ollut pitkään talven kylmyys. Lämpötila ratkaisee ja oma tunne, ei vuodenaika. Kesällä voi myöhään olla viileää, alkukesä.
En tiedä... Meillä käytetään samaa takkia joka vuodenaikaan. Kukin vuorollaan jotka arvotaan. Jos vaari kuolee niin saadaan toinenkin takki.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, onko minun vaatteeni nolot vai ei. Olen itse joka tapauksessa nolompi kuin vaatteeni.
Mutta jos sinä et itse ole yhtään nolo, millään tavalla, pitäähän sinun olla tarkkana, että et noloja vaatteita päällesi pue.
Tämä. Ei-noloa olotilaa pitää varjella ja vaalia. Se vaatii tarkkaavaisuutta ja ajan hengessä elämistä. Kykenetkö ap vai muserrutko paineiden alle?
Ihmettelen jos jollain on talvitakki kun +10 astetta, sillä itse hikoilisin todella paljon siinä. Mutta en pidä nolona, ollaan vaan erilaisia.
Otan villakangastakin käyttöön kunhan ollaan jossain -3 ja +5 välissä.
Nyt on ollut poikkeusellisen lämmin syksy. Tästä on uutisoitu jatkuvasti. Että oikein talven kylmyys puree luita ja ytimiä jo syys-lokakuussa 🥱🤡
Noloa on kysellä tyhmiä. Katso lämpömittaria ja päätä sitten.
Vierailija kirjoitti:
On supernoloa kysyä noin älyttömiä kysymyksiä.
Ja tommosia vastauksia.
Minä puen sään mukaan en kalenterin.
No onko noloa mennä hupparissa kauppaan tähän aikaan, vai onko se alipukeutumista? Olettaen kuitenkin, että housutkin on jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi? Vain Suomessa pitää pukeutua kalenterin mukaan eikä oman tarpeen mukaan. Ei missään muualla uskota että jos käyttää talvitakkia vaikka nyt lokakuussa se jotenkaan ei enää lämmittäisi pakkasella.
Taas tämmöinen naurettava "vain Suomessa" kommentti jolla ei ole edws mitään tekoa todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttivät pitävän toppatakkeja ja pipoja jo syyskuussa. Nytkin on ollut oikeastaan koko ajan 10+ astetta täällä ja hyvin pärjää ohuella takilla. Fleecetakkikin on liikaa, tulee näkyvästi hiki jos sellaista yrittää pitää. Olen toisaalta jo vuosia pitänyt ympäri talven välikausitakkia, niin lauhoja talvet olleet täällä etelässä. Sitten kun pakkasta on lähemmäs kymmenen, voi kaivaa kevyttoppatakin tai villakangastakin.
+4 näytti äsken mittari ja on ollut monia aamuja jolloin on pakkasta. Myös kylmää tuulta. En oikein ymmärrä miten olisi muka liian lämmin kevyttoppatakille tai villakangastakille.
Pitkää toppaliiviä olen pitänyt pari viikkoa. Alla paksu huppari, neule tai fleece.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänään Tampereen keskustassa hieman ihmetytti, kun joillain ihmisillä oli toppatakkeja, joita he ehkä käyttävät myös kovilla pakkasilla. Olen sitä mieltä, että täällä ns. välikausipukeutumiselle on niin paljon käyttöä, että kannattaisi harkita jotain kevyempää ja sirompaakin kuten vaikka ohuesti vuoritettua villakangastakkia.
Tampereen keskustassa on aina kylmä, ihan vuodenajasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Entäs pipoa?
Mä ole käyttänyt pipoa jo pari viikkoa, vaikka asun Uudellamaalla, täällä on ollut välillä tosi koleaa, varsinkin aamulla ja illalla.
Ja ohuessa pitkässä toppatakissa kaulaliinoineen on ollut välillä liian kylmä viileän tuulen takia, kun alla ollut pelkkä pitkähihainen t-paita alla.
Syyssaappaitakin olen sen pari viikkoa jo käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa. On ollut pitkään talven kylmyys. Lämpötila ratkaisee ja oma tunne, ei vuodenaika. Kesällä voi myöhään olla viileää, alkukesä.
Voitteko kuvitella, näin eilen täällä Lidlissä Uudellamaalla jopa kolme ihmistä pelkissä shortseissa ja t-paidassa??!!😳
Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, onko minun vaatteeni nolot vai ei. Olen itse joka tapauksessa nolompi kuin vaatteeni.
Mutta jos sinä et itse ole yhtään nolo, millään tavalla, pitäähän sinun olla tarkkana, että et noloja vaatteita päällesi pue.