Mies petti ja jätti, silti pitää yhteyttä. Mikä homma? Selvitän taustoja:
Eli siis sain puolison kiinni pettämisestä ja hän päätti samantien että no nyt erotaan. Mä olisin halunnut jatkaa, tai ainakin yrittää. Koko ajan olen toivonut että hän tulisi vastaan asiassa ja pyytäisi mua takaisin kotiin. Olen lähetellyt kuulumisia ja samoin mies. Lisäksi mies soittelee usein ja kertoilee arkisia asioitaan, mutta aina kun yritän puhua yhteenpaluusta tai muutosta takaisin, hän sulkeutuu kuin simpukka. Mä varmaan oon saanut vääränlaisia signaaleja kun olen kuvitellut että hän kaipaa mua ja siksi pitää niin usein yhteyttä.
Antakaa mulle nyt sieltä ulkopuolelta vähän objektiivisia ajatuksia että mikä homma?! Kannattaakohan enää toivoa yhtään mitään....
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, sinä olet nyt se, joka pistät rajat tuolle ukolle. Hällä kun pettämisestään päätellen ei näy semmoisia itsellään olevan.
Tajuatko sen, että hän jäi vain tästä pettämisestään kiinni? Tahallaan tai tahtomattaan.
Pettämisen määräähän et tiedä. Miehen sanaan asiasta et voi luottaa. Hänhän on pettäjä.
Yksikään pettäminen ei ole vahinko. Joka kerta se muna pitää sinne toisen ihmisen sisään laittaa ihan itse. Se on joka kerta tietoinen valinta.
Sinua on huijattu, sumutettu, nöyryytetty ja petetty. Niin pahasti ja niin kauan, ettet enää edes tiedä, mikä on oikein ja väärin.
Sinua on petetty ja sen jälkeen sinut on myös jätetty. Mieti sanojen sisältöä. Mieti asioita vaikka hyvän ystäväsi tai siskosi kautta. Jos hänelle olisi tehty sama.
Miksi yhä puolustelet pettäjää ja jättäjää? Miksi vielä kuuntelet hänen itsekeskeisiä puheluitaan?
Mi
Alapeukuttaja taitaa itse olla pettäjä tai ihan sarjapettäjä. Ei kestä lukea tuollaista, Kommentti oli todella hyvä ja osuva. Rajat pitää ihmisen vetää miten häntä saa kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Mies jätti, ap ei olisi tahtonut erota. Nyt mies asuu yhteisessä kodissa ja ap muutti pois?
Kyllä. Petti ja sitten heti jätti koska "teki niin tyhmästi ettei kannata jatkaa." Sitten kuitenkin arpoi: "Ollako vai eikö olla? No, tehdään nyt kuitenkin näin." Ja raivosi kun sitten lähdin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä lähdit kotoasi eikä mies? Asunto miehen nimissä?
On miehen nimissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei taivas ap, et voi olla noin auttamaton taukki! Eksä soittelee sulle ja tarinoi itsestään, ja sinä muka vastaat sen soittoihin jopa treffeillä ollessasi, wtf...? Olisi todella korkea aika alkaa rakastamaan (vaihteeksi) itseään ja unohtaa koko idiootti eksä.
En vastannut treffeillä ollessani, mutta treffikumppani näki kuka soittelee. Kai mä sitten oon taukki, mutta siksi tulinkin tänne jutustelemaan että saan objektiivisia mielipiteitä. Mulla kun tunteet häiritsevät järkevää ajattelua. Jospa mä oon ollut jonkinlaisen narsistin pauloissa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitää sua varalla.
Tämä tiivisti kaiken. Haluaa sekä syödä että säästää kakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taivas ap, et voi olla noin auttamaton taukki! Eksä soittelee sulle ja tarinoi itsestään, ja sinä muka vastaat sen soittoihin jopa treffeillä ollessasi, wtf...? Olisi todella korkea aika alkaa rakastamaan (vaihteeksi) itseään ja unohtaa koko idiootti eksä.
En vastannut treffeillä ollessani, mutta treffikumppani näki kuka soittelee. Kai mä sitten oon taukki, mutta siksi tulinkin tänne jutustelemaan että saan objektiivisia mielipiteitä. Mulla kun tunteet häiritsevät järkevää ajattelua. Jospa mä oon ollut jonkinlaisen narsistin pauloissa?
Ap
Ainakin mies ilmentää voimakkaan narsistista käytöstä vaikka diagnoosia ei olisikaan.
Nämä narsistista käytöstä ilmentävät pettäjät ovat halveksuttavia ihmisen muotoisia kuoria jotka pitää heittää roskakoriin omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ainakin mies ilmentää voimakkaan narsistista käytöstä vaikka diagnoosia ei olisikaan.
Nämä narsistista käytöstä ilmentävät pettäjät ovat halveksuttavia ihmisen muotoisia kuoria jotka pitää heittää roskakoriin omasta elämästä.
Ja mä kun olin siinä otteessa vuosikymmeniä, siksi taidan yhä olla hänen pauloissaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti: Olen eri. Mutta tuo mitä kutsut itsekunnioitukseksi, on oikeasti ylpeyttä ja turhamaisuutta, kiukkua ja häpeää siitä että on jäänyt kakkoseksi. Oikein inhimillisiä tunteita ja varmasti hyviä perusteluja oli ottamatta ukkoa takaisin. Mutta joskus varmasti voi jollakulla rakkaus olla vielä voimakkaampi tunne.
Olen myös eri, mutta mielestäni olet kyllä nyt ihan väärässä. Ei pettämisessä ole mitään "ykkösiä ja kakkosia". On vain pettäjä ja sitten henkilöitä, jotka antavat tilaisuuden pettämiseen. Eivät he ole millään tavalla parempia, kuin petetty. Ja ei siinä ole mitään tekemistä ylpeyden ja turhamaisuuden tai häpeän kanssa, vaan jos henkilö arvostaa itseäänsä, omia arvojaansa ja moraaliaansa, niin ei hän silloin halua elämässäänsä olevan ihmisiä, jotka menevät niiden arvojen ja moraaleja vastaan. Sitäpait
Mene sanomaan tuo niille ihmisille, jotka ovat saaneet kumppaniltaan HiV/Aidsin :) Tai sellaiselle, joka sai sukupuolitaudin ja menetti kyvyn saada lapsia, koska ei hoidattanut sitä, koska se oli oireeton suurimmaksi osaksi ajasta. Tai sellaiselle, jonka sisko on päättänyt päivänsä, koska ei kestänyt sitä pettämiseksi tulemista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sua varalla.
Tämä tiivisti kaiken. Haluaa sekä syödä että säästää kakun.
Löysä hirsi. Outoa käytöstä
Mies ei rakasta sinua eikä olerakastanutkaan. Oli suhteessa kanssasi, koska teillä meni ihan hyvin eikä ollut isoja ongelmia. Lähti heti, kun löysi parempaa. Ei kuitenkaan löytänyt suurta rakkautta uudestakaan suhteesta, joten siksi pitää yhteyttä vielä sinunkin kanssasi.
Joskus nuorena jäin roikkumaan entiseen poikaystävään, mutta ei siitä mitään tullut. Ei se onnistu. Et saa mitään siitä, että odotat ja toivot itsellesi miestä, joka ei rakasta.
Kun kerta olitte 30 vuotta yhdessä, ehkäpä mies soittelee ja raportoi tekemisiään vanhasta tottumuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerta olitte 30 vuotta yhdessä, ehkäpä mies soittelee ja raportoi tekemisiään vanhasta tottumuksesta.
Niin, ehkä. 🤔
Ap
Pettäjiin ei tule pitää yhteyttä millään tavalla. Pitäisitkö sinä yhteyttä sinulle väkivaltaa tehneeseen ihmisjätteeseen?