Mies petti ja jätti, silti pitää yhteyttä. Mikä homma? Selvitän taustoja:
Eli siis sain puolison kiinni pettämisestä ja hän päätti samantien että no nyt erotaan. Mä olisin halunnut jatkaa, tai ainakin yrittää. Koko ajan olen toivonut että hän tulisi vastaan asiassa ja pyytäisi mua takaisin kotiin. Olen lähetellyt kuulumisia ja samoin mies. Lisäksi mies soittelee usein ja kertoilee arkisia asioitaan, mutta aina kun yritän puhua yhteenpaluusta tai muutosta takaisin, hän sulkeutuu kuin simpukka. Mä varmaan oon saanut vääränlaisia signaaleja kun olen kuvitellut että hän kaipaa mua ja siksi pitää niin usein yhteyttä.
Antakaa mulle nyt sieltä ulkopuolelta vähän objektiivisia ajatuksia että mikä homma?! Kannattaakohan enää toivoa yhtään mitään....
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä miksi ex miehesi tekee noin. Yksi asia on kuitenkin selvää, hän ei halua olla kanssasi. Hän halusi erota ja hän ei selvästikään halua palata yhteen kanssasi kun hän ei ole pyytänyt sinua takaisin eikä reagoi sinun ehdotuksiisi. Tee teille molemmille palvelus ja lopeta yhteydenpito hänen kanssaan. Et pääse hänestä yli jos olet jatkuvasti häneen yhteydessä. Usko tosiasiat kun hän on ne sinulle selkeästi ilmaissut ja lopeta yhteenpaluusta haaveilu. Löydät kyllä itsellesi uuden ja paremman miehen.
Mä en ole kertaakaan soittanut eron jälkeen miehelle, hän soittelee. Ja sitähän tässä ihmettelenkin että mikä taustalla? Häneltä turha kysellä, ei edes eropäätöksestä pystynyt keskustelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata toivoa enää yhtään mitään hänen suhteensa, muuta kuin että pääset hänestä irti ja eteenpäin. Narskun elkeitä tuollainen pettäminen ja sinun varallapitosi. Testaa vain sua, onko yhä mahikset luikerrella takaisin. Haluatko todella roikkua tuollaisessa?
Mies pettää ja jättää sinut, ja haluaisit silti jatkaa yhdessä hänen kanssaan? Luinko todella oikein? Ei voi olla totta...
Missä itsekunnioituksesi oikein on? Mies ei näköjään kunnioita sinua pätkääkään, mikä johtuu varmaan siitä, ettet itsekään kunnioitra itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap rikot vain itseäsi jollet mene eteenpäin. Tuo mies ei ole rakkauden arvoinen.
Niin, eipä kai. Taitaa olla turha odotella ja ikävöidä omaa vanhaa elämäänsä. Aika rikki olenkin, välillä hyviä ja välillä huonoja päiviä. Kaikki tuli vain niin ykskaks. Luulin että meillä on kaikki hyvin, sitten paljastui pettäminen ja jouduin ulos sekä parisuhteestani että kodistani. Elin täysin sydämin ja luottavaisena suhteessamme, kaikki muuttui yhdessä yössä. Mutta, kai tämä tästä helpottaa ajan kanssa, ehkä tämä vuodenaikakin vähän vaikuttaa. Ja se että on viikonloppu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata toivoa enää yhtään mitään hänen suhteensa, muuta kuin että pääset hänestä irti ja eteenpäin. Narskun elkeitä tuollainen pettäminen ja sinun varallapitosi. Testaa vain sua, onko yhä mahikset luikerrella takaisin. Haluatko todella roikkua tuollaisessa?
Mies pettää ja jättää sinut, ja haluaisit silti jatkaa yhdessä hänen kanssaan? Luinko todella oikein? Ei voi olla totta...
Missä itsekunnioituksesi oikein on? Mies ei näköjään kunnioita sinua pätkääkään, mikä johtuu varmaan siitä, ettet itsekään kunnioitra itseäsi.
Niin, olisin halunnut vielä yrittää yhdessä. Mulle pettäminen ei olisi ollut maailmanloppu, hänelle se oli. Sanoi ettei pysty jatkamaan kanssani kun näki miten romahdutti mut. Tottakai olin alkuun shokissa, mutta olisin siltikin halunnut vielä päästä asian yli. Meillä pitkä suhde, 30 v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sua varalla.
Oisko näin? Mun käsittääkseni kakkossuhdekin on ohi....En toki varma voi olla. Voi miksi jotkut on niin vaikeita ihmisiä?!!
Ap
Hyväuskoisia hölmöjä jymäytetään aina. Ja niin pitääkin.
Soittaa sulle ne hetket kun on tullut takapakkia joltain uudelta naiselta. Tai Tinderi deitti ei sujukkaan.
Sä pönkität ja syötät hänen egoa. Mieshän tietää että haluat takasin.
Mutta on kuitenkin niin kärkevä että pelkkä juttelu sun kanssa riittää. Jos vaikka nusauttais sua niin sä taas luulisit että haluaa yhteen.
Tavallaa pitää sua löysässä hirressä näitten soittojen kanssa.
Luulethan sä sun kirjotuksista päätellen että soittelee koska on kiinnostunut.
Ap ens kerralla sanot että oot just menossa treiffeille.
Loppuu turhat soitot.
Hyvä ap, sinä olet nyt se, joka pistät rajat tuolle ukolle. Hällä kun pettämisestään päätellen ei näy semmoisia itsellään olevan.
Tajuatko sen, että hän jäi vain tästä pettämisestään kiinni? Tahallaan tai tahtomattaan.
Pettämisen määräähän et tiedä. Miehen sanaan asiasta et voi luottaa. Hänhän on pettäjä.
Yksikään pettäminen ei ole vahinko. Joka kerta se muna pitää sinne toisen ihmisen sisään laittaa ihan itse. Se on joka kerta tietoinen valinta.
Sinua on huijattu, sumutettu, nöyryytetty ja petetty. Niin pahasti ja niin kauan, ettet enää edes tiedä, mikä on oikein ja väärin.
Sinua on petetty ja sen jälkeen sinut on myös jätetty. Mieti sanojen sisältöä. Mieti asioita vaikka hyvän ystäväsi tai siskosi kautta. Jos hänelle olisi tehty sama.
Miksi yhä puolustelet pettäjää ja jättäjää? Miksi vielä kuuntelet hänen itsekeskeisiä puheluitaan?
Miksi anelet suhdetta mieheen, joka ei sinua ansaitse? Mitä hän tarjoaa sinulle? Mikä yksin elämisessä ahdistaa?
Sinulla ei kannata olla enää minkäänlaista asiaa tälle miehelle, eikä sinun tule häntä kuunnella, ellei kyse ole käytännön erojärjestelyistä.
Aiemmat ovat jo kertoneet sinulle pettäjän motiiveja pitää sinua löysässä hirressä. Ne hänen motiivit eivät tosiaan ole sinun etusi mukaisia.
Sinun tehtävänäsi on nyt pitää itsesi puolta - ei miehesi puolta itseäsi vastaan. Lue edeltävä lause vaikka 25 kertaa putkeen, jotta se iskee tajuntaasi.
Tosi hyvä kun hait tukea edes täältä. Saat etäisyyttä manipuloivaan, uskottomaan, sinut lopulta hylänneeseen ukkoon.
Saat toivottavasti ajatuksesi ja tunteesi oikeille jengoille. Rajat kiinni ja lukkoon. Loppuu se ylikävely. Et ole kynnysmatto, olet ihminen.
Kyllä, asiat ovat uskolliseksi sovitussa parisuhteessa juuri näin yksinkertaisia. Jos teillä olisi sovittu avoimesta suhteesta, et käyttäisi sanaa pettäminen.
Voimia ja viisautta! Aika auttaa - ja se luonnollinen suru ja viha, joita sinä nyt vielä et uskalla päästää tietoisuuteesi.
Minusta kuulostaa siltä, että petti päästääkseen eroamaan, kun ei muuten osannut suhdetta lopettaa.
Soittelee myös siksi, kun ei oikein osaa suhdetta katkaista. Ja muuttuu yhteenpaluusta puhuttaessa sulkeutuneeksi, vaikka kakkossuhdekin päättynyt, kun ei alunperinkään halunnut varsinaista parisuhdetta jatkaa.
Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että sinun on parempi siirtyä elämässä eteen päin. Vaikka suostuisikin yrittämään uudelleen, se tuskin tuosta paranee. Voimia ja eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Päästä jo irti. Se, että olet hyväksynyt mieheltä yhteydenpidon vaikka hän halusi erota, on vain säälittävää. Sinulla ei ole minkäänlaisia rajoja, eikä mies kunnioita sinua oikeasti tippaakaan. Olet hänelle vain yksinäisyyden ja tylsyyden hetkellinen poistaja, kun ei ole muitakaan naisia näköpiirissä. Hän ei halua sinua, ja jos nyt jotenkin saisitkin hänet vielä maaniteltua hetkeksi suhteeseen, hän taas hetken päästä pettäisi tai jättäisi sinut uudelleen.
Miksi haluat olla miehen kanssa, joka ei selvästi halua sinua ja joka ei kunnioita sinua? Mieti asiaa.
Omituista, että yllä olevaa on yläpeukutettu 28 kertaa eikä alapeukutettu kertaakaan. Tuntuu aika raadollisella ajatus, että eron jälkeen ei saisi olla minkäänlaista yhteyttä tai ylipäätään mitään Inhimillisiä tunteita, tai että yhteydenpito olisi ehdoton merkki kunnioituksen puutteesta.
Hän yhä käyttää sinua emotionaalisena välineenä. Eli jakaa juuri kaikkea mitä on tehnyt kanssasi, mutta ei hänellä ole mitään tarkoitusta palata kanssasi yhteen. Olet siis se tuttu ja turvallinen henkilö, jonka kanssa hän jakaa kuulumisiaansa ja on yhteydessä ennen kuin löytää sen uuden naisen, jonka kanssa alkaa noita taas tekemään ja sitten unohtaa sinut
AP kuulostaa, että olet vähän selkärangaton ja ovimatto. Ei kukaan itseäänsä arvostava haluaisi palata yhteen pettäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sua varalla.
Oisko näin? Mun käsittääkseni kakkossuhdekin on ohi....En toki varma voi olla. Voi miksi jotkut on niin vaikeita ihmisiä?!!
Ap
Tuntee huonoa omaatuntoa erosta/pettämisestä, tietysti pitää sinusta edelleen ihmisenä eikä halua menettää sinua ystävänä, mutta ei halua parisuhdetta kanssasi.
Pettäjät ja sarjapettäjät ovat alinta saastaa ja pohjasakkaa ihmisinä. Heitä halveksitaan normaalien ihmisten keskuudessa yleisesti
Minä pidän itseäni normaalina ihmisenä. En ole koskaan pettänyt, en tietääkseni ole tullut petetyksi, ja halveksuntani säästän oikeasti julmille rikollisille ja vastaaville. Toiset saavat tehdä virheitään ihan vapaasti sen minua koskettamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, sinä olet nyt se, joka pistät rajat tuolle ukolle. Hällä kun pettämisestään päätellen ei näy semmoisia itsellään olevan.
Tajuatko sen, että hän jäi vain tästä pettämisestään kiinni? Tahallaan tai tahtomattaan.
Pettämisen määräähän et tiedä. Miehen sanaan asiasta et voi luottaa. Hänhän on pettäjä.
Yksikään pettäminen ei ole vahinko. Joka kerta se muna pitää sinne toisen ihmisen sisään laittaa ihan itse. Se on joka kerta tietoinen valinta.
Sinua on huijattu, sumutettu, nöyryytetty ja petetty. Niin pahasti ja niin kauan, ettet enää edes tiedä, mikä on oikein ja väärin.
Sinua on petetty ja sen jälkeen sinut on myös jätetty. Mieti sanojen sisältöä. Mieti asioita vaikka hyvän ystäväsi tai siskosi kautta. Jos hänelle olisi tehty sama.
Miksi yhä puolustelet pettäjää ja jättäjää? Miksi vielä kuuntelet hänen itsekeskeisiä puheluitaan?
Mi
Apua, olipa hieno kirjoitus! Täytyy lukea ajatuksella vielä. Kiitos. Mä en vaan tajua että missä löysässä hirrestä hän mua pitää? Tai no pitää, koska soittelee, joko tietoisesti tai tietämättään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Soittaa sulle ne hetket kun on tullut takapakkia joltain uudelta naiselta. Tai Tinderi deitti ei sujukkaan.
Sä pönkität ja syötät hänen egoa. Mieshän tietää että haluat takasin.
Mutta on kuitenkin niin kärkevä että pelkkä juttelu sun kanssa riittää. Jos vaikka nusauttais sua niin sä taas luulisit että haluaa yhteen.
Tavallaa pitää sua löysässä hirressä näitten soittojen kanssa.
Luulethan sä sun kirjotuksista päätellen että soittelee koska on kiinnostunut.
Ap ens kerralla sanot että oot just menossa treiffeille.
Loppuu turhat soitot.
Kyllä hän on tietoinen että haluaisin kotiin takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta tuo mitä kutsut itsekunnioitukseksi, on oikeasti ylpeyttä ja turhamaisuutta, kiukkua ja häpeää siitä että on jäänyt kakkoseksi. Oikein inhimillisiä tunteita ja varmasti hyviä perusteluja oli ottamatta ukkoa takaisin. Mutta joskus varmasti voi jollakulla rakkaus olla vielä voimakkaampi tunne.
Tuo on hyvä pointti, että joka kerta kun AP on valmis keskustelemaan ja mainitsee yhteenpalusta niin sehän pönkittää vain miehen Egoa. hän on niin vastustamaton, että AP on valmis seurustelemaan hänen kanssa yhä vaikka hän on pettänyt tätä. Tuosta voi mies saada helposti ajatuksen, että ihan sama mitä hän tekee niin AP pysyy hänen lähettyvillään.
Ap veti palstan ennätyksen kynnysmattoilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä miksi ex miehesi tekee noin. Yksi asia on kuitenkin selvää, hän ei halua olla kanssasi. Hän halusi erota ja hän ei selvästikään halua palata yhteen kanssasi kun hän ei ole pyytänyt sinua takaisin eikä reagoi sinun ehdotuksiisi. Tee teille molemmille palvelus ja lopeta yhteydenpito hänen kanssaan. Et pääse hänestä yli jos olet jatkuvasti häneen yhteydessä. Usko tosiasiat kun hän on ne sinulle selkeästi ilmaissut ja lopeta yhteenpaluusta haaveilu. Löydät kyllä itsellesi uuden ja paremman miehen.
Mä en ole kertaakaan soittanut eron jälkeen miehelle, hän soittelee. Ja sitähän tässä ihmettelenkin että mikä taustalla? Häneltä turha kysellä, ei edes eropäätöksestä pystynyt keskustelemaan.
Ap
Älä vastaa, olet lapanen.
Vierailija kirjoitti: Olen eri. Mutta tuo mitä kutsut itsekunnioitukseksi, on oikeasti ylpeyttä ja turhamaisuutta, kiukkua ja häpeää siitä että on jäänyt kakkoseksi. Oikein inhimillisiä tunteita ja varmasti hyviä perusteluja oli ottamatta ukkoa takaisin. Mutta joskus varmasti voi jollakulla rakkaus olla vielä voimakkaampi tunne.
Olen myös eri, mutta mielestäni olet kyllä nyt ihan väärässä. Ei pettämisessä ole mitään "ykkösiä ja kakkosia". On vain pettäjä ja sitten henkilöitä, jotka antavat tilaisuuden pettämiseen. Eivät he ole millään tavalla parempia, kuin petetty. Ja ei siinä ole mitään tekemistä ylpeyden ja turhamaisuuden tai häpeän kanssa, vaan jos henkilö arvostaa itseäänsä, omia arvojaansa ja moraaliaansa, niin ei hän silloin halua elämässäänsä olevan ihmisiä, jotka menevät niiden arvojen ja moraaleja vastaan. Sitäpaitsi pettäminen on yksi pahimmista henkisen ja fyysisen väkivallan muotoja. Miksi kukaan itseänsä arvostava henkilö haluaisi seurustella sen toisen kanssa, joka on häneen käyttäny fyysistä ja henkistä väkivaltaa?
Millä varalla se ap:tä pitää?