HS: Hallitus aikoo puolittaa toimeentulotuen saajien määrän
Huom: saajien määrän ei toimeentulotuen tarvetta. Nopeiten ja helpoiten se tapahtuu kun jätetään tuki myöntämättä puolelle niistä, jotka sitä tukea jo tällähetkellä saavat ja jatkossa evätään toimeentulotuki entistä tiukemmin ja herkemmin.
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva nähdä miten palstan haukkujat selviäisivät totaali yh na sairaana ilman tukiverkkoja, tai työttömänänä lisänä lapsen ongelmat. On aikamoinen stressi päällä koko ajan..toimeentulotuki päätös tehdään kuukaudeksi kerrallaan. Kyllä mä monta kertaa mietin että vedän itseni kiikkuun.en vii tehdä sitävielä pojan takia,,hänellä ei ole muita kuin minä mutta sitten kun on aikuinen niin viimeistään silloin.
T: köyhä,,sairas,pitkäaikaistyötön totaali yh
Jos elämäntilanteeseen ei ole luvassa muutoksia, tukea voi hakea myös useammalle kuukaudelle kerrallaan. Eli voit hakea toimeentulotukea useammalle kuukaudelle
Ei saa enää muuttui keväällä. Saan vain kk kerrallaan
'Nyt valehtelet. Ei ole muuttunut.
Työtön saa tienata 300-500 euroa ennen kuin tulot alkavat vaikuttamaan tukiin
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttuni on saanut koko ikänsä sossusta harkinnan varaisia tukia ja taas sai sänkyyn, pesukoneeseen, on saanut imurin, tiskikoneeseen ja kenkiin, vaatteisiin. Kaikki lääkkeet, hammashoidot ja lääkärikäynnit saa ilmatteeksi. Asuu ihan ilmatteeksi kun vuokrat ja muut asumiskulut Kela maksaa. Lapset huostaan jotka saavat 25 asti ihan ilmaisen ylläpidon, asunnon ja toimeentulotuen, paremman kuin muut opiskelijat. Kesä töissä ei tarvitse käydä ollenkaan kun rahaa tulee 25v asti ihan tyhjästä.
Korona aikana diakonit toi ruoka kassit oven taakse. Ei herranjumala mitä palveluja saa sossupummi ihan ilmatteeksi ja kaikki muut maksavat näistä omasta kukkarosta. Jää rahaa juoda kaljaa vaikka joka päivä.
Eikös täällä nimenomaan haluttu köyhien lapset huostaanottoon, maksoi mitä maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön kaupungin vuokra asunnossa katuu että äänesti persuja kun rahat ei kohta riitä halvimpaankaan kaljaan.
Vielä on matkaa siihen ainakin täällä lähiössä, kun menoa katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvattomuusministeri Sandy Graham-Lapsonen.
Sannille ei ainakaan kannata tehdä töitä, hän kun ei ole innostunut maksamaan niistä mitään muuta kuin korkeintaan pullakahvit. Talkoomuija.
Niin? Suomalaiset naiset ovat nykyään perusluonteeltaan laiskoja. Luulette että sosiaalituet on itseisarvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvattomuusministeri Sandy Graham-Lapsonen.
Sannille ei ainakaan kannata tehdä töitä, hän kun ei ole innostunut maksamaan niistä mitään muuta kuin korkeintaan pullakahvit. Talkoomuija.
Jää vain kahvit jäljelle. Satonen popsii pullat.
Mutta missä sanotaan tekoälyn vievän paljon työpaikkoja mennessään? Onko tästä olemassa varmaa tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan kenellenkään ulosottoa ja lainan velkaa ei pitäisi maksaa toimeentulotuialla ja verorahoista. Eli jos joku on ajanut taloutensa niin pahaan jamaan että on joutunut ulosottoon tai on pois maksamatonta velkaa lainasta niin ei pitäisi olla oikeutettu tukiin.
Ulosottoon voi joutua täysin ilman omaa syytään tai ajaessaan omia oikeuksiaan tuloksetta ja jouduttua maksumieheksi. Ei sitä taloutta tarvi mitenkään aina ajaa huonoon jamaan. On kokemusta. Olin toimeentulotuella ja jos ulosottoja ei olisi huomioitu niin en varmaan olisi enää ikinä mennyt töihin. Työssäkäynnistä ei olisi ollut minulle mitään hyötyä eikä sossulle eikä velkojillekaan. Kait se nyt oli sentään parempi että ansaitsin osan menoistani itse, vai? Lasten tapaamisriidoista tuli oikeuskulut, tietenkin hävisin vaikka olin oikeassa koska olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa tienata 300-500 euroa ennen kuin tulot alkavat vaikuttamaan tukiin
Ainakin osa- aikatyöstä suojaosa poistui, ulosotosta tai tt- tuesta en tiedä. Aiheuttaa vain sen että eipä kannata edes pikkuhommia ottaa vastaan. Ei mitään kannustinta ja vielä menisi pitkä aika rahojen saamiseen koska palkkatodistukset ym. käsittelyineen vie aikaa. Joten parempi olla vaan työttömänä, rahat tulee aina ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuki poistuu 2025 kokonaan
Ok... no jää sitten ensi kesän keikat tekemättä. Oli hyväpalkkaisia töitä matkakorvauksineen ja päivärahoineen jotka palkkatuki mahdollisti. Minulle oikeastaan ihan sama. Saanpahan pitää kunnon kesäloman pitkästä aikaa. Tehkööt nuoremmat töitä ne tarvii rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko hallitus, että töihin mennään nykyään samalla tavalla kuin vielä 1980-luvulla?
Joo kyllä kuvittelee. Kaikki sekoomuslaiset kuvittelevat. Ihan vastahan se vaikkapa Helsingin idioottipormestarikin totesi, että siitä vaan enemmän tunteja tekemällä kuka tahansa voi pärjätä paremmin ja että muka hanttihommia on aina tarjolla. Se äijä niin kuin koko sekoomus ei elä tässä todellisuudessa.
Niin kun niistä lisätunneista ei firma maksaa, tehdä saa kyllä. Ei ole mitään töitä tarjolla täälläpäin ja ollaan alle 100 kilsaa hesasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja jolla on lapsia saa työttömänänoin 2000 euron edestä tukia eli saman kuin minkä moni saa työstään palkaksi ja jonkun mielestäkö noin suuret tuet ovat Syomessa kohtuullisia ja asianmukaisia?
Siinä tapauksessa suosittelen jäämään työttömäksi jos juttusi pitää paikkansa. Muuten se töissä oleva saa myös lapsilisät ja melko varmasti myös elatustuen joten otitko tuon huomioon valituksessasi? Asumistukea hän saa hieman enemmän tietenkin jos lapsia on. Työttömyyskorvaus on sama kuin jos asuisi yksin. Perustoimeentuloa hän saa lasten takia. Oletko sinä oikeasti kateellinen ja kuvittelet että hän tulee toimeen paremmin kuin työssä käyvä?
Mä saan palkkaa täysillä ikälisillä 2650e, mikä ei ole edes pienimmästä päästä. Verojen ja muiden maksujen jälkeen tilille tulee n.1900e. kaksi lasta joista toinen on 17v, eli yhdet lapsilisät. Näillä tulot joo vähän yli tuon 2000e. Mutta mitään muuta ei tule, ei mitään mainitsemasi, ja ihan kaiken maksan itse. Myös ne työssä käymisen menot, kuten auton yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan kenellenkään ulosottoa ja lainan velkaa ei pitäisi maksaa toimeentulotuialla ja verorahoista. Eli jos joku on ajanut taloutensa niin pahaan jamaan että on joutunut ulosottoon tai on pois maksamatonta velkaa lainasta niin ei pitäisi olla oikeutettu tukiin.
Ulosottoon voi joutua täysin ilman omaa syytään tai ajaessaan omia oikeuksiaan tuloksetta ja jouduttua maksumieheksi. Ei sitä taloutta tarvi mitenkään aina ajaa huonoon jamaan. On kokemusta. Olin toimeentulotuella ja jos ulosottoja ei olisi huomioitu niin en varmaan olisi enää ikinä mennyt töihin. Työssäkäynnistä ei olisi ollut minulle mitään hyötyä eikä sossulle eikä velkojillekaan. Kait se nyt oli sentään parempi että ansaitsin osan menoistani itse, vai? Lasten tapaamisriidoista tuli oikeuskulut, tietenkin hävisin vaikka olin oikeassa koska olen mies.
Minulle erittäin asiallinen silloinen ulosottomies neuvoi että laitata elatusmaksut ulosottoon jos voit sopia exän kanssa. Ihme kyllä se onnistui, sekin raha jäi enemmän käteen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuki poistuu 2025 kokonaan
Ok... no jää sitten ensi kesän keikat tekemättä. Oli hyväpalkkaisia töitä matkakorvauksineen ja päivärahoineen jotka palkkatuki mahdollisti. Minulle oikeastaan ihan sama. Saanpahan pitää kunnon kesäloman pitkästä aikaa. Tehkööt nuoremmat töitä ne tarvii rahaa.
Oletko yksi niistä jotka seuraavassa kommentissa vastaat, että kyllä tekisin töitä, mutta en vaan saa niitä? Vielä näköjään on leikattavaa.
Kansan aika näyttää kohta että mandaatin voi ottaa pois 3 miljoonaa kansalaista barrikadeille
Vierailija kirjoitti:
Kansan aika näyttää kohta että mandaatin voi ottaa pois 3 miljoonaa kansalaista barrikadeille
Eli yleislakko pystyyn
Vierailija kirjoitti:
Eli haluavat tappaa ihmiset nälkään.
Kas kun eivät kaasukammioon lähetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä on maksettukin aika hövelisti. Kuinka monta kertaa täälläkin on jotkut kerskuneet, että ulosottovelkoihinkin menneet maksut jollain tavalla huomioidaan. On se nyt kumma, jos ei tuommoisesta saa ihan oikeutetusti nipistääkin.
Kannattais ehkä muodostaa mielipiteensä asioihin faktojen perusteella, eikä joidenkin vauvapalstan trollausten.
Jos et tiedä, niin tämä on kyllä aivan tosiasia. Toimeentulotukea myönnettäessä on, ainakin jossain vaiheessa, huomioitu myös ulosoton palkasta perimät summat ikäänkuin pakollisena menona. En tiedä hyväksytäänkö nykypäivänä, mutta kovin pitkää aikaa ei tästä ole. Ja tämä on fakta.
eri
Näin on. Jos ulosottoa mitataan suoraan palkasta tai muust
Niin ja hyvä niin. Eikä kannata esim. sopia mitään velkojien kanssa tai hakea pienempää veroprosenttia koska hyvällä tuurilla saa mukavan veronpalautuksen just kun ulosotot ja toimeentulotuki päättyy. Minulle kävi niin. Kiitos ulosottomiehen joka neuvoi.
1-3 ihmistä vuosittain, triplaantuu pian.