Pitääkö anopille tarjota jotain?
Tulee iltapäivällä pistäytymään kun tulee tänne teatteriin, asuu 150 kilometrin päässä. Ajaa sitten teatterin jälkeen kotiin.
Jos pari tuntia on, näkee lapset, tuo kuulemma heidän synttärilahjansa, ei tule kuukauden päästä ei kai hän nyt mitään ruokaa tarvitse , kahvit juo kuitenkin väliajalla. Mitä tekisitte?
Kommentit (206)
En tarjoa mitään, mun kiinnostus on omissa vanhemmissa. Toki tyhmillä maalaistorveloilla eri tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika käy näköjään töissä ja hänen tuloillaan vaimo on kotona kahden yli kolmivuotiaan kanssa. Eikö kolmivuotiaaksi saa kotihoidontukea?
Mutta nykyäänhän miehet tekevät 3/4 kotitöistä vaikka vaimo olisi kotona. Se tasa-arvo.
Se että mies huolehtii suhteidta omiin sukulaisiinsa ei ole kotityö.
Paitsi, jos huolehtiva on nainen.
Kynnysmatto palvelija. Kyllä sen miehen pitää nyt herrajumala edes äitinsä kanssa väleissä plla ilman orjaa.
Kuuluuko miehelle ollenkaan ja tarviiko miehen osallistua naisen sukulaisten kestitsemiseen?
Ketä typeryksiä tarvii ottaa vastaan. Jos suhde toimii, ei känttyjä tarvi kutsua yhtään mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotini ei ole mikään teatterin tai minkään odotushuone ja ajantappopaikka. Vapaapäivä sen pitäisi meille olla
Ei ole ihme, että miehet tuolla ravintoloissa, työpaikoilla, koulutuksissa ja ihan joka paikassa haluavat pettää. Miettikää, kotona apn kaltainen ak ka, kyllä siinä tekee mieli olla välillä oikean ihmisen kanssa, edes panna rauhassa.
ei oo häävi vaimo-ihminen moinen ketale. nolo. mitähän sekin ukko on tuossa hirviössä nähnyt. ja mitä se täällä kyselee ,kun näemmä on noin vihamielinen asenne jo tiedossa,kuitenkin utsii täällä
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä itse ajattelet, kun olet itse joskus anoppi ja miniä miettii, tarjoaako sinulle jotain vai ei mitään?
tuosta ei tule anoppia onneksi,huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika käy näköjään töissä ja hänen tuloillaan vaimo on kotona kahden yli kolmivuotiaan kanssa. Eikö kolmivuotiaaksi saa kotihoidontukea?
Mutta nykyäänhän miehet tekevät 3/4 kotitöistä vaikka vaimo olisi kotona. Se tasa-arvo.
Se että mies huolehtii suhteidta omiin sukulaisiinsa ei ole kotityö.
Paitsi, jos huolehtiva on nainen.
Kynnysmatto palvelija. Kyllä sen miehen pitää nyt herrajumala edes äitinsä kanssa väleissä plla ilman orjaa.
Kuuluuko miehelle ollenkaan ja tarviiko miehen osallistua naisen sukulaisten kestitsemiseen?
Ei tietenkään. Kumpikin houtaa oman osansa.
Vierailija kirjoitti:
En tarjoa mitään, mun kiinnostus on omissa vanhemmissa. Toki tyhmillä maalaistorveloilla eri tavat.
Jos olet nainen, on miehesi täys lapanen. Muuten toivon, että olet piakkoin se kuuluisa exä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä itse ajattelet, kun olet itse joskus anoppi ja miniä miettii, tarjoaako sinulle jotain vai ei mitään?
MIKSI se olisi miniän ongelma? Eikö se anopin oma lapsi osaa?
perheessä yhdessä hoidetaan varsinkin sukulaisten vierailut aina. ehtoisa emäntä ja isäntä. jos sun gimmakaveri piipahtaa sun tykö, sama se ,silloin sä tarjoot sille mitä nyt tarjootki ikinä, tuskin pihi mitään tarjoo,mutta huli lerpallaan syö muiden kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI se olisi miniän ongelma? Eikö se anopin oma lapsi osaa?
perheessä yhdessä hoidetaan varsinkin sukulaisten vierailut aina. ehtoisa emäntä ja isäntä. jos sun gimmakaveri piipahtaa sun tykö, sama se ,silloin sä tarjoot sille mitä nyt tarjootki ikinä, tuskin pihi mitään tarjoo,mutta huli lerpallaan syö muiden kotona.
No mitähän se ap:n mies on sitten tehnyt oman äitinsä vierailun varalle? Ei mitään.
ja koko ketju jabkuttaa miten nimenomaan miniän pitää kestitä, huolehtia jne.
ei se miniä mikään palvelija ole.
Jos anopin pouka ei saa vierailua hoidettua niin sitten anoppi katsoo peiliin ja misttii mitä tuli kasvatettua.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin! Miten edes kysyt. Pullakahvit nyt on ihan minimi. Jos lounasaikaan, niin yhteinen lounaskin. Sukujuureni ovat Karjalassa ja minulle on itsestäänselvyys tarjota vieraalle. Mutta eiköhän se ole kaikille muillekin?!
Minulla on samat toimintatavat kuin sinullakin, mutta parikymppisenä Helsinkiin muuttaessani törmäsin aivan erilaiseen kulttuuriin ja tämä ei ollut ainoa tapaus: Eräs yksinasuva mukavaksi luulemani työkaverini oli kutsunut minut ensimmäistä kertaa kylään uuteen kotiinsa, en siis ollut hänellä vieraillut koskaan aiemmin. Poljin hänelle tuolloin lämpimänä kesäpäivänä fillarilla Puistolasta Pihlajamäkeen. Oli jotenkin vaivautunut tunnelma, kun mitään ei tarjonnut, ei edes lasillista vettä. Emme olleet siis sopineet menevämme ulos syömään tai kahvilaan, vaan nimenomaan minut oli kutsuttu kyläilemään uuteen kotiin. Vierailu jäi kovin lyhyeksi oudon tunnelman vuoksi. Tuli tunne kuin en olisi ollut tervetullut ollenkaan, vaikka nimenomaan olin kutsun saanut ja tarkoitus oli viettää kaksin aikaa. Koskaan en saanut mitään selitystä hänen toiminnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin! Miten edes kysyt. Pullakahvit nyt on ihan minimi. Jos lounasaikaan, niin yhteinen lounaskin. Sukujuureni ovat Karjalassa ja minulle on itsestäänselvyys tarjota vieraalle. Mutta eiköhän se ole kaikille muillekin?!
Just noin,täällä toinen Karjalaiset sukujuuret omaava.
Nii miekii. sakiat on lihapadat ja runsas ruokapöytä, piirakoineen. Jopa ennenmuinoin kun köyhyys, sota, oltiin niin vieraanvaraisia että! Oikein valkoiselle pöytäliinalle katettiin sodan aikaankin. Ja nyt jälkeläiset jatkaa perinnettä. Tyhjästä jopa nyhjästiin. Hyvää Syksyä Sinulle!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli jonkun tyhmän torvelon vitsi, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.
Miksi pitäisi? Miehen sukulainen ja ongelma.
Onko sukulaisen vierailu oikein ongelma, huh huh. Perheessä aina sukulaisten vierailut hoidetaan yhdessä koko perhe. Eri asia jos oma frendi piipahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.
Miksi pitäisi? Miehen sukulainen ja ongelma.
Onko sukulaisen vierailu oikein ongelma, huh huh. Perheessä aina sukulaisten vierailut hoidetaan yhdessä koko perhe. Eri asia jos oma frendi piipahtaa.
No mitä se ap:n mies on sitten asialle tehnyt? Hänen sukulaisensahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?
Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista. Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.
Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?
Koko perhe vasta sukulaisten vierailuista sekä vieraanvaraisuudesta. Er jos oma frendisi piipahtaa. Ehtoisa emäntäja isäntä. Hän on teidän yhteinen sukulainen. Minkälaisen kotikasvatuksen oletkaan saanut. Mee hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?
Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista. Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.
Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?
Koko perhe vasta sukulaisten vierailuista sekä vieraanvaraisuudesta. Er jos oma
Eli mitä se ap:n mies on tehnyt äitinsä vierailun eteen?
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ihan luonnollisena pidän et tietysti kysyn keneltä tahansa vieraaltani, ottaisiko jotain. Kahvia vähintään. Yhdessä syöminen on myös tärkeää sosiaalinen tapahtuma ja luonteva tapa keskustella siinä kahvitellessa tai syödessä. Varmasti lapsillekin mieluisaa, ja jää kiva muisto käynnistä kaikille.
Tuli mieleen. Onko anoppisi arvostellut joskus ruuanlaittotaitojasi tms, eli onko jäänyt joku ikävä fiilis tai "trauma", sen ymmärrän kyllä, mutta siitä huolimatta tarjoaisin hänelle jotain sellasta minkä näkisin itse hyvänä vaihtoehtona. Älä stressaa tai mieti liikoja. Anoppiakin saattaa jännittää.
Meillä kun olin pieni, tuli muumo usein jopa 3-4 pv olemaan, Pääsiäisenä usein kun oli kirkko lähellä. Hän leipois ihania karjalanpiirakoita. Oli kiva aamulla herätä kun aikuiset turisi ja keitteli kahveta. Vein mummun aina kirkkoon, vaikka olin 6-10v. Sillä aikaa Äiti oli laittanut aina kunnon ruokaa,oikein karjalaisherkkuja. Oli niin kivaa nuo yökylät. Mekin oltiin hänen luona ja vietiin tuliaisia kun kauppoja ei lähellä
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Ihan luonnollisena pidän et tietysti kysyn keneltä tahansa vieraaltani, ottaisiko jotain. Kahvia vähintään. Yhdessä syöminen on myös tärkeää sosiaalinen tapahtuma ja luonteva tapa keskustella siinä kahvitellessa tai syödessä. Varmasti lapsillekin mieluisaa, ja jää kiva muisto käynnistä kaikille.
Tuli mieleen. Onko anoppisi arvostellut joskus ruuanlaittotaitojasi tms, eli onko jäänyt joku ikävä fiilis tai "trauma", sen ymmärrän kyllä, mutta siitä huolimatta tarjoaisin hänelle jotain sellasta minkä näkisin itse hyvänä vaihtoehtona. Älä stressaa tai mieti liikoja. Anoppiakin saattaa jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun olin pieni, tuli muumo usein jopa 3-4 pv olemaan, Pääsiäisenä usein kun oli kirkko lähellä. Hän leipois ihania karjalanpiirakoita. Oli kiva aamulla herätä kun aikuiset turisi ja keitteli kahveta. Vein mummun aina kirkkoon,
No kaikki naiset ei hakua olla mitään kyökkipiikoja. Sinubkin horinastasi puuttuu miehen panos kokonaan.
jos on noin vaikea ottaa vieraita vastaan, niin sanoooo,että ei voi tulla. lahjat kelpaa kyllä. meillä pidetään vieraita hyvänä,kaikkea on, jopa tyrkytetään ja saaneet eväitä mukaan mitä ei jaksa nyt