Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö anopille tarjota jotain?

Vierailija
26.10.2024 |

Tulee iltapäivällä pistäytymään kun tulee tänne teatteriin, asuu 150 kilometrin päässä. Ajaa sitten teatterin jälkeen kotiin.

Jos pari tuntia on, näkee lapset, tuo kuulemma heidän synttärilahjansa, ei tule kuukauden päästä ei kai hän nyt mitään ruokaa tarvitse , kahvit juo kuitenkin väliajalla.  Mitä tekisitte?

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?

Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista.  Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.

Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?

Tuossa luki "miniästä ja perheestä", tarkoittaen siis koko pe

Miniä siis kyseli neuvoa,oikaisua kirjotusvirheeseen. 

Vierailija
42/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä ensisijaisesti, mutta pääasia että joku tarjoaa jotain, kahvit ja voileipää hyvä. Muu on epäkohteliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?

Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista.  Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.

Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?

Tuossa luki "miniästä ja perheestä", tarkoittaen siis koko pe

Miksi se anopin ainoa aikuinen sukulainen tuolla on yhtäkkiä miniän perhe?

Hänen asiansahan se on äitinsä hoidella, ei kenenkään muun.

Vierailija
44/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnjako on se että jos minun sukulaiset tai ystävät tulee kylään, minä mietin tarjottavat, siivoan ym. ja jos anoppi tai muut miehen sukulaiset tai ystävät niin miehen vastuulla on miettiä tarjottavat ja kaikki muu. Toki jos erikseen kutsumme vaikka lapsemme syntymäpäiville vieraita tai vaikka jonkun juhlapyhän viettoon niin mietimme/laitamme yhdessä tarjottavia oli se sitten kenen tahansa sukulainen tai iso joukko vieraita, mutta tällaiset arkiset lyhyemmät vierailut saa ottaa vastuulleen se kenen sukulainen/ystävä tulee käymään. Mielestäni tämä on varsin reilu diili, varsinkin kun lapsemme on vasta vauva ja olen päävastuussa hänen hoitamisestaan, kun mies käy töissä, ja muutenkin työpäivän jälkeen ison osan vauvan hoidosta teen minä. Olisi lapsen hoidon ohessa vähän rasittava alkaa miettimään appivanhempien tarjoiluja, he ovat kuitenki mieheni vanhemmat eivätkä itselleni mitenkään super läheisiä. 

Vierailija
45/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.

Miksi pitäisi? Miehen sukulainen ja ongelma.

Normaalit ihmiset eivät jaottele että kenen sukulaisia ovat. 

Mielestäni on vähän outoa että vielä näin vuonna 2024 niin moni ajattelee että tällaiset keittiö/tarjoiluhommat ovat automaattisesti naisen juttu, vaikka on kyseessä miehen sukulainen. Kyllä mies voi aivan hyvin ne kahvit keittää tai voileivät tehdä tai pyytää vaimoa tekemään ja ottaa sillä aikaa vastuulleen ne vaimon muut asiat, lapset, pyykit ym. pakolliset arki asiat. 

Vierailija
46/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työnjako on se että jos minun sukulaiset tai ystävät tulee kylään, minä mietin tarjottavat, siivoan ym. ja jos anoppi tai muut miehen sukulaiset tai ystävät niin miehen vastuulla on miettiä tarjottavat ja kaikki muu. Toki jos erikseen kutsumme vaikka lapsemme syntymäpäiville vieraita tai vaikka jonkun juhlapyhän viettoon niin mietimme/laitamme yhdessä tarjottavia oli se sitten kenen tahansa sukulainen tai iso joukko vieraita, mutta tällaiset arkiset lyhyemmät vierailut saa ottaa vastuulleen se kenen sukulainen/ystävä tulee käymään. Mielestäni tämä on varsin reilu diili, varsinkin kun lapsemme on vasta vauva ja olen päävastuussa hänen hoitamisestaan, kun mies käy töissä, ja muutenkin työpäivän jälkeen ison osan vauvan hoidosta teen minä. Olisi lapsen hoidon ohessa vähän rasittava alkaa miettimään appivanhempien tarjoiluja, he ovat kuitenki mieheni vanhemmat eivätkä itselleni mitenkään super läheisiä. 

Siksipä en käy pojallani koska tunnen olevani epätoivottu ja vastenmielinen häirikkö. Poika yrittää jutella ja leikimme tenavaikäisten kanssa mutta kotiäiti-miniä pysyy yläkerrssa. Poika katsoo hermostuneena rappuihin ja kelloon ha epävarmasti tarjoo kahvit ja tenava huutaa, noita ei saa syödä kun äiti osti ne minnaa varten.

Olen valinnut, en mene, sen verran paljon välitän pojastani ja toivon että liittonsa onnistuisi vaikka puolisonsa on tiukka justiina.

.

Vierailija
47/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen miniän pitäisi olla mitenkään osallinen kun miehensä sukulainen käy???? Eikö oma lapsi ja lapsenlapset kiinnosta?

Vierailija
48/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se sun poika ei osaa edes tarjottavia hankkia????

Vierailija
49/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ehkä ajattelee että kun vaimo on kotona, ei enää kotihoidontukia, katsosi että.jääkaapissa ja pakastimessa on jotakin.

Lapsuudenkodissaan ei myös ollut sinun ja minun ruokia vaan jääkaappi oli kaikkien käytössä vapaasti.

Mutta kyllä miehet oppii kun vaimot opettaa.

Vierailija
50/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ehkä ajattelee että kun vaimo on kotona, ei enää kotihoidontukia, katsosi että.jääkaapissa ja pakastimessa on jotakin.

Lapsuudenkodissaan ei myös ollut sinun ja minun ruokia vaan jääkaappi oli kaikkien käytössä vapaasti.

Mutta kyllä miehet oppii kun vaimot opettaa.

Ihan on miehen oma velvollusuus ostaa sukulaisilleen tarjottavat ja itse huolehtia sukulaisitaan.

Erittäin huonosti kasvatettu moukka.

Vierailija
51/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoan aina eilistä kahvia, lämmitettynä. 

Vierailija
52/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika käy näköjään töissä ja hänen tuloillaan vaimo on kotona kahden yli kolmivuotiaan kanssa. Eikö kolmivuotiaaksi saa kotihoidontukea?

Mutta nykyäänhän miehet tekevät 3/4 kotitöistä vaikka vaimo olisi kotona. Se tasa-arvo.

Vierailija
53/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika käy näköjään töissä ja hänen tuloillaan vaimo on kotona kahden yli kolmivuotiaan kanssa. Eikö kolmivuotiaaksi saa kotihoidontukea?

Mutta nykyäänhän miehet tekevät 3/4 kotitöistä vaikka vaimo olisi kotona. Se tasa-arvo.

Se että mies huolehtii suhteidta omiin sukulaisiinsa ei ole kotityö. 

Vierailija
54/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuirvistys ja kirvestä.

Vierailija
55/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syanidia?

Kärpäsienimunakasta?

Sudenmarjamehua?

Vierailija
56/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sellanen pullahiiti, mies tuo rahat, tekee kotityöt ja sinä nälvit somessa ja nalkutat kun pitäis saada 300 euron käsilaukku jotta kehtaa mennä yttöjen kanssa viinille.

onnea avioliitollesi! Sitä tarvitset.

Vierailija
57/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sellanen pullahiiti, mies tuo rahat, tekee kotityöt ja sinä nälvit somessa ja nalkutat kun pitäis saada 300 euron käsilaukku jotta kehtaa mennä yttöjen kanssa viinille.

onnea avioliitollesi! Sitä tarvitset.

Miehen sukulaiset ovat miehen vastuulla. Yhteydenpito ja tarjoilut.

Eikä se ole mikään kotityö. 

Käsittämätöntä että tällaista joutuu jollekulle ääliölle edes selittämään.

Vierailija
58/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään. hänhän juo teatterilla kahvinsa. ja ajomatkalla asemilla.. voithan sanoa,että ette ole edes kotona, vaan reissussa. ottakoon eväänsä jos niin hiukoo tai dibetes vaivaa

Vierailija
59/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ruokaa vaan isomman annoksen, lapset varmasti syö kuitenkin ja sanoisin että ruokaa on riittävästi jos haluaa samaan aikaan syödä kuin muutkin.

ei mitään, syötätte lapset etukäteen ja itsenne. kai tekään vedä mitään toisen kahveja,ruokia sen akan himassa kun käytte, vai käyttekö edes. muuten voiko  ns lahjat jättää postilaatikkoon tai lähettää postissa. te olette matkoille, ei sovi tulla.

Vierailija
60/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siksi, kun se on VAIN miehen sukulainen