Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö anopille tarjota jotain?

Vierailija
26.10.2024 |

Tulee iltapäivällä pistäytymään kun tulee tänne teatteriin, asuu 150 kilometrin päässä. Ajaa sitten teatterin jälkeen kotiin.

Jos pari tuntia on, näkee lapset, tuo kuulemma heidän synttärilahjansa, ei tule kuukauden päästä ei kai hän nyt mitään ruokaa tarvitse , kahvit juo kuitenkin väliajalla.  Mitä tekisitte?

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotini ei ole mikään teatterin tai minkään odotushuone ja ajantappopaikka.  Vapaapäivä sen pitäisi meille olla 

Ei ole ihme, että miehet tuolla ravintoloissa, työpaikoilla, koulutuksissa ja ihan joka paikassa haluavat pettää. Miettikää, kotona apn kaltainen ak ka, kyllä siinä tekee mieli olla välillä oikean ihmisen kanssa, edes panna rauhassa. 

Vierailija
22/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä itse ajattelet, kun olet itse joskus anoppi ja miniä miettii, tarjoaako sinulle jotain vai ei mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä itse ajattelet, kun olet itse joskus anoppi ja miniä miettii, tarjoaako sinulle jotain vai ei mitään?

MIKSI se olisi miniän ongelma? Eikö se anopin oma lapsi osaa?

Vierailija
24/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI se olisi miniän ongelma? Eikö se anopin oma lapsi osaa?

Luetun ymmärtämisen vaikeuksia sinulla😴

Vierailija
25/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla miehillä kodissaan sen vertaa oikeuksia että uskaltaisivat äidilleen kahvit keittää ja tehdä voileivän?

Vierailija
26/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppi ja osaan jo asiasta ilmoittaessani kertoa, että en tule syömään tai kahville, tuon vain lahjat ja nekin R-kioskin noutolaatikkoon, voitte koodilla itse hakea ne, eikä tule turhaa seurusteluaikaa. Pysyy välit hyvinä, kun ei tarvitse jutella ja loukkaantua ja ahdistua.

Vierailija
27/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille tehdään tarjous, josta hän ei voi kieltäytyä. 

Vierailija
28/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittasinko viestin ettei olla kotona, jättäköön postilaatikkoon tai terassille krääsänsä.  Ollaan hiljaa yläkerrassa ja katellaan joku lasten elokuva niin hekin ovat hiljaa.

Haluatko anopista vihollisen ? Mieti nyt tarkkaan 

Eikä ne kersat ole hiljaa, saat uskoa

Vierailija
29/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys ja outoja kommentteja.  Vieraanvaraisuus ei kuulu sanastoon.

Vierailija
30/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?

Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista.  Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.

Vierailija
31/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosikkoa porukkaa. 

Vierailija
32/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.

Vierailija
33/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin! Miten edes kysyt. Pullakahvit nyt on ihan minimi. Jos lounasaikaan, niin yhteinen lounaskin.  Sukujuureni ovat Karjalassa ja minulle on itsestäänselvyys tarjota vieraalle. Mutta eiköhän se ole kaikille muillekin?!

Just noin,täällä toinen Karjalaiset sukujuuret omaava.

Vierailija
34/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.

Miksi pitäisi? Miehen sukulainen ja ongelma.

Vierailija
35/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät jaottele että kenen sukulaisia ovat. 

Vierailija
36/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät jaottele että kenen sukulaisia ovat. 

Erittäin epänormaalia vyöryttää asia ulkopuolisille.

Vierailija
37/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä vieraita? Mietitkö heidän kohdalla tarvitseeko heille tarjota mitään.? Miten se anoppi poikkeaa muista vieraista ?

Olen vähän huomannut kun menee kylään,siis ihan kutsuttuna, niin hyvä jos kahvia keittävät,saati että olisi edes keksiä siinä tykönä. Ja nyt en puhu juhlista tai syntymäpäivistä vaan ihan tavallisista arjen tapaamisista.  Minusta tietysti aina tarjotaan vieraille jotain, vaikka voileipiä jos ei muuta ole. Todella outoa ja epäkohteliasta ap:n anoppia kohtaan jos mitään ei ole tarjota. Se kertonee jo miniästa ja perheestä jotain ei niin mairitteleva.

Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?

Vierailija
38/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap edes kysyt tätä kun mikään "tarjoa nyt edes jotain" -ehdotus ei kelpaa?

Vierailija
39/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Ihan luonnollisena pidän et tietysti kysyn keneltä tahansa vieraaltani, ottaisiko jotain. Kahvia vähintään. Yhdessä syöminen on myös tärkeää sosiaalinen tapahtuma ja luonteva tapa  keskustella siinä kahvitellessa tai syödessä. Varmasti lapsillekin mieluisaa, ja jää kiva muisto käynnistä kaikille. 

Tuli mieleen. Onko anoppisi arvostellut joskus ruuanlaittotaitojasi tms, eli onko jäänyt joku ikävä fiilis tai "trauma", sen ymmärrän kyllä, mutta siitä huolimatta tarjoaisin hänelle jotain sellasta minkä näkisin itse hyvänä vaihtoehtona. Älä stressaa tai mieti liikoja. Anoppiakin saattaa jännittää. 

Vierailija
40/206 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miniästä???? Miksei anopin oma lapI huolehdi?

Tuossa luki "miniästä ja perheestä", tarkoittaen siis koko perhettä eli myös sitä anopin lastakin...se lukeminen ja sen sisäistäminen. Ja minähän tuossa ap:na neuvoa kysyy. .