Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän asunnon myynti isännöitsijän takia

Vierailija
26.10.2024 |

Meillä entinen hyvin hommat hoitanut vaihtoi kokonaan alaa. Nyt tilalle tuli uusi ja kokematon, joka mielestään tietää kaikesta kaiken. En nyt ala tässä enempää analysoida, mutta olen itse rakennusalalla ja oppinut vähän tietämään ja lisäksi osaan kysyä asiantuntijoilta neuvoa. Tämä yrittää hoitaa kaiken itse, sellaisetkin asiat, mihin vain harvalla isännöitsjällä on oikeaa osaamista. Esimerkiksi rakennuspuoleen liittyvät tarjouspyynnöt - ei tiedä mitä niissä pitää olla ja kun parikin asukasta sanoi puutteista, oli sitä mieltä hän tietää paremmin. Tämä nyt vain yksi ainoa esimerkki, vastaavia on paljon. Ei jakseta enää. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hyvä isännöitsijä aikaisemmin ja kyseinen toimisto on luotettavana tunnettu. Isännöitsijän vaihtuminen tuli toimiston puolelta ilmoitusasiana, mutta en tiedä onko se oikea tapa toimia. Meillä oli toive että saataisiin isännöitsijä X mutta ei saatu. Tämä on siitä hyvä talo, että hallituksessa on eri ikäisiä ihmisiä ja halukkaita on hallitukseen. Tosin puheenjohtaja saisi vaihtua. Hän luulee että rempatut kylppärit tarkoittaa sitä, ettei putkiremppaa tarvita. 

Taloyhtiön hallituksen pitää hyväksyä vaihto ja uusi isännöitsijä.

Edellisessä työpaikassani oli todella suosittu isännöitsijä, jonka maine oli kiirinyt. Meille tuli tarjouspyyntöjä ehdolla, että juuri tuo isännöitsijä tulee heille. Mutta hänellä oli jo 24 taloa hoidettavanaan eikä millään voinut ottaa enempää, koska ei olisi ehtinyt hoitamaan asioita kunnolla.

Vierailija
22/23 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttamassa pois siksi, että tässä taloyhtiössä ollaan saamattomia. Muutama vuosi sitten tehtiin hankesuunnitelma talotekniikkaremontista ja piharemontista (salaojat ym.), mitään ei ole vielä tapahtunut näkyvää eikä ole kustannusarviotakaan. Isännöitsijä ei ole koskaan toimistossaan, ei vastaa sähköposteihin. Hankala myydä asuntoa kun ei ole antaa ostajalle mitään arviota tulevasta remontista. Kolme kertaa on yhtiökokouksen päätteeksi sovittu, että pihaan tilataan jätelava. Nyt on kolme vuotta mennyt eikä ole näkynyt. Ihmiset heittää tavalliseen roskikseen patjoja, toimistotuoleja, silityslautoja jne. Hallituksen pj vaan kiittää palautteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyt kämpän, tuo syy pitää kertoa koska se voi vaikuttaa ostopäätökseen. Jos jätät kertomatta, voi olla että asianajajat on pian kimpussasi vaatimassa kaupan purkua.

Isännöitsijä toimii sen asuntoyhtiön lukuun, ettei yksittäinen osakkeenomistaja sitä myy vaan omistamansa osakkeet, jolloin isännöinti jää kaupan ulkopuolelle kunhan on ne vaaditut tiedot yhtiön tilasta. Ei niitä omia hlökohtaisia ongelmia tarvitse kertoa vaikka olisi mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi