Miten ihmisillä on varaa ostella esim jotain Marimekon vaatteita?
Mietin vain. Olemme keskituloinen perhe ja aina on menoja niin ettei mihinkään tuollaiseen ylimääräiseen ole varaa.
Kommentit (55)
Miksi pitää suomalaista merkkiä haukkua. Tuleehan siitä kuitenkin verorahoja Suomeen. Olet nyt seurannut nuorisoa ja aika monet fanittaa marimekkoa. Hyvä niin.
Ei kai kaikkien tarvi tykätä mutta kyllä Marimekko on todella tärkeä vientibrändi. Aasiassa on näyttävät liikkeet ja poikkeva design, joten buustaa kantajiaan mukavasti. Miksi ei voida vain ajatella, että hyvä meininki Marimekolla ja hyvä niin. Pääkonttori sentään Suomessa ja palkittu toimari. Itse ostan Marimekkoa ja Kioskia jos on jotain muuta kuin ruskeaa ja harmaata. Jos joku asia on tätien suosiossa niin ei se tarkoita että huonoa. Jos ei ole rahaa niin ei osta muuta kuin alesta!
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on ns lahjatavaraa, ei sitä kukaan itselleen osta. Tai toivo. Ei ne ole käyttövaatteita.
Mä aiemmin ajattelin, että Armi oli ajatellut iloisen mekon olevan sopiva Marikylän asukkaan siivousmekoksi.
Jos ripustan kirppikselle marimekkoani niin kaikki menee. Sillaikin kannattavaa että eroon pääsee koska pysyvät hyvänä oikealla huollolla. Kirppikselleni tuli halpavaatekielto ja siitä ollaan kaikki iloisia!!! Ilme siistiytyi ja selkee ihmisten hakea Haltit, Reimat, Marimekot, Ted Bakerit sun muut Joutsenet.
En tykkää yleisesti ottaen Marimekon vaatteista. Ainakin myymälöissä on tarjolla niitä kaapuja, ei hyvin istuvia vaatteita. Tai niitä on hyvin vähän, enkä ole vielä mieleistäsi nähnyt.
Sama pätee useisiin suomalaisiin merkkeihin. Toki ne on helppoja, kun sopivat liki kaikille, kun istuvuutta ei tarvi miettiä, mutta harvoilla ne näyttää hyviltä.
Varaa olis ostaa suomalaista, mutta ei löydy mieluisaa. Ostan siis esim ruotsalaista: Jumperfabriken ja vastaavat. Huippulaatua ja kivoja malleja. Yleensä löytyy jotain kivaa.
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin olemme keskituloisia ja helposti on varaa mieleisiin, vähän kalliimpiinkin, vaatteisiin jos niitä ei ihan joka kk osta.
Itseäni ihmetyttää, että miten joillain on varaa tupakkaan, alkoholiin ja ravintoloihin (syöminen ja/tai juominen).
Minua ihmetyttää ja suututtaa olettamus, että rahat menevät tupakkaan, alkoholiin ja ravintoloihin, jos ei ole varaa kalliisiin vaatteisiin tms. Kierrätyksestä ei merimakkoja löydy. En polta, juo enkä käy ravintoloissa. En tuhlaa mihinkään, eivätkä muutkaan tuntemani keskituloiset, joilla aikaisemmin oli varaa edes silloin tällöin ostaa jotain muutakin kuin halvinta.
Anteeksi, ei ollut tarkoitus yleistää. Siksi kirjoitinkin, että "joillain".
Omassa tuttavapiirissä on jokunen, jolla riittää rahaa noihin mainitsemiini asioihin ja silti ihmetellään jonkun ostamaa kalliimpaa juttua. Heille ei tuota tuskaa heittää 500e viikonlopun ravintolakierrokseen, mutta jos joku ostaa 500e takin niin sitä ihmetellään kovasti. Ja yleensä vielä vähättelevään sävyyn "kultalusikka"-mentaliteetilla.
Ostella? Siis niinkuin huvikseen ja harrastukseksi?
Ostan jos tarvitsen, en ostele ajankuluksi. Marimekon hintatasosta en tiedä, ei ole mun makuun, mutta just ostin nansolta pari peruspaitaa made in kalkkuna. Sikahintaisia mutta mitoitus sopii mulle.
Oon kymmenen vuoden tauon jälk alkanut poistamaan kirpparilla ylimääräistä kotitavaraa. Pidän hinnat korrekteina. Siinä huomaa kuinka pääsee halutessaan eroon asioista jos ne ovat laatua alunperin. Iso ei muoville ja kiinashaiballe. Lakiin pitäs kyllä kirjata että roskamuoti ei tule tänne saastuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on ns lahjatavaraa, ei sitä kukaan itselleen osta. Tai toivo. Ei ne ole käyttövaatteita.
Mä aiemmin ajattelin, että Armi oli ajatellut iloisen mekon olevan sopiva Marikylän asukkaan siivousmekoksi.
Tuo mekko on niin hirveä, että voisin uskoa nuorison ostavan ja käyttävän sitä ihan läpällä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin Marimekot ovat jotenkin ikonisia tuotteita. Kaipa silloin on niihin varaa, jos niitä pitää arvossa. Ostaa sitten vähemmän jotain muuta. Valinnan vapaus.
Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, että miten jollain on varaa ostaa Aallon huonekaluja.
Hyvä juttu suomalaiselle firmalle.
Made in Thailand.
Valitse nuorena normaalipalkkainen ala. Mene töihin. Sijoita joka kuukausi osa palkasta heti nuoresta alkaen.
No Suomessa nyt useilla on sellanen harha, että vaate- ja asustehankinnat on turhaa näyttäytymistä. Kevytuntuvat ja mustat housut vaan kaikille!
Olen aikaa sitten lakannut välittämästä. Vaate, silmälasit, hymy-ne on kaikki pieniä viestejä ja siksi ostan harvoin mutta hyvää. Aina mieleisen väristä ja laadukasta.
Puhtaus vaatteessa on aina muodissa.
En ihmettele Marimekon sitkoa yhtään mutta jos rumasta puhutaan niin kyllä Makian kamat näyttää ja tuntuu ihan hirveälle.
Minua ihmetyttää ja suututtaa olettamus, että rahat menevät tupakkaan, alkoholiin ja ravintoloihin, jos ei ole varaa kalliisiin vaatteisiin tms. Kierrätyksestä ei merimakkoja löydy. En polta, juo enkä käy ravintoloissa. En tuhlaa mihinkään, eivätkä muutkaan tuntemani keskituloiset, joilla aikaisemmin oli varaa edes silloin tällöin ostaa jotain muutakin kuin halvinta.