Miten ihmisillä on varaa ostella esim jotain Marimekon vaatteita?
Mietin vain. Olemme keskituloinen perhe ja aina on menoja niin ettei mihinkään tuollaiseen ylimääräiseen ole varaa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi varaa niin en ainakaan Marimekon tuotteita ostaisi.
Miksi meillä mollataan suomalaisia yrityksiä, pieniä ja suuria? Ollaan ylpeitä niistä, vaikka ei itse tuotteista pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi varaa niin en ainakaan Marimekon tuotteita ostaisi.
Miksi meillä mollataan suomalaisia yrityksiä, pieniä ja suuria? Ollaan ylpeitä niistä, vaikka ei itse tuotteista pitäisikään.
Niin. Näistä pienistä pitää pitää huolta.
Ei ole lapsia tai saavat lahjaksi sukulaisnaisilta. Eihän niitä käytä kuin jotkut keskiluokkaiset tantat muutenkaan
Käytän paljon hyvää, vanhaa Marimekkoa. Kaikki - siis todella iso määrä - ostettu nettikirppiksiltä n. 10 - 15 v. sitten. Vain yksi paita on käytetty täysin puhki. Muut erittäin hyvässä kunnossa, siistejä ja kauniit värit, osa kausimalleja (joita muuten vaikea löytää). Tuolloin maksoin korkeintaan 10 e/vaate. Hoidettu ja pesty ohjeiden mukaan, ovat vielä kotimaisia ja parempaa materiaalia. Myös erilaisia Marimekon laukkuja on pieni kasa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä vaatteita, vain Suomessa tykätään. En tiedä oikeasti yhtään ulkomaalaista, joka tykkäisi Marimekosta. Vain pari aivopestyä aasialaista ja jokunen idiootti jenkki.
Tiedän kyllä yhden norjalaisenkin naisen, joka rakastaa Marimekkoa.
Minulla on pitokunnossa oleva Marimekon tunika, joka on 20 vuotta vanha. Toki harvakseltaan ollut käytössä talven juhlissa. Myös villatakki, joka on 10 vuotta. Sitä olen pitänyt paljon. Ei ole kallista.
Polyesteriä, polyesteriä, polyesteriä. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin tämä muoviin kääriytyminen. Olen alkanut tarkkaan katsoa mistä vaatteeni on tehty ja aina kun näkyy, että on kierrätetty, esim polyesteri tai villa ( villan kierrättämisessä ei ole mitään järkeä siitä on maailmalla ylitarjontaa) niin ehdoton ei. Olen päättänyt, että minä en kodistani enää tee kaatopaikkaa. Ostan mieluummin harvemmin vaatteita ja laadukasta kuin täytän enää kotiani roskalla. Ja Marimekko on tehnyt itsestään roskaa. Pidän Marimekosta, mutta polyesteri? Ei. Ei niillä kaavoilla ja niillä hinnoilla voi maksaa entinen roksapussi ja jätemuovi niin paljon vaikka on mikä printti.
No jos palkka on noin 2650 käteen eikä ole asuntolainaa (ei asuta pks). Niin kyllä hyvin jää rahaa vaikka mihin. Yksi lapsi.
Ne piirtää,kenellä on liitua...pätee moneen muuhunkin asiaan..
En osta ylihintaista ja kaiken kukkuraksi rumaa vaatetta. Tokmanniltakin saa nätempiä. Esim. Pola-merkillä saa ihan nättiä ja meikäläisen ruhoon sopivaa kampetta.
Kannattaa ostaa merkkivaatteita eikä halpoja vaatteita. Ei nuo merkki vaatteet ole välttämättä kalliita. Niitä saa myös alesta. Ja ne kestää.
Vierailija kirjoitti:
Monilla on, jotkut ovat kivoja mutta normaalihinnoilla aivan liian kalliita ja vieläpä laatuun nähden. Jätän välistä.
Pitäskös sun käydä optikolla...
Voiko olla rumempaa kuin Marimekon musta-valkea logo hihna laukussa? Todella junttia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä vaatteita, vain Suomessa tykätään. En tiedä oikeasti yhtään ulkomaalaista, joka tykkäisi Marimekosta. Vain pari aivopestyä aasialaista ja jokunen idiootti jenkki.
Tiedän kyllä yhden norjalaisenkin naisen, joka rakastaa Marimekkoa.
Osa uusista malleista, köyttäisin lypsymekkona...puistattaa
Niitä varastetaankin. Meiltäkin vaalean sini vaalean puna raitainen pitkähihainen t paita. Kauneinta marimekkoa värien puolesta. Alesta ostettu.
Miten niin Marimekon vaatteet on jotain "ylimääräistä"? Juuri kerroin toisessa ketjussa että v 1991 ostin Marimekon talvitakin ja se on vieläkin hyvässä kunnossa ja käytän sitä. Sanoisin että hyvin käytetyt rahat.
Varmaan saa Marimekon perusvaatteet kaupaksi kohtuuhinnoilla, ainakin nettikirppiksillä uudet tuotteet menevät kaupaksi kallimmillakin hinnoilla. Tavallisilla kirppiksillä joku saattaa pyytää jo ohueksi pestystä maripaidasta 30 euroa. En osta kiskurihintaisia lumppuja, vaan hyväkuntoisia merkkivaatteita kohtuuhinnalla. Niitä löytyy kaikilta kirppareilta. Sheinit ja Temut eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon myynti ulkomailla vuonna 2023 oli 249 miljoonaa euroa. 60 % brändimyynnistä tuli ulkomailta.
Niin että sinun tuttusi eivät edusta yleistä linjaa.
Tokmanni onkin sekundaa ja osa kierrätettyä käytettyä oikein lukee tuotteessa. Villatakissakin luki että Turkissa tehty kierrätetty.
Marimekko -> Muumimukit ->Ultima Thule -lasit 🤮