Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
"Potkulaki on käsittelyssä parasta aikaa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9f0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotoimisto irtisanoo 200, mutta palkkaa uusia työntekijöitä.
Onko tämä uusi trendi.
Tuo on julkisen puolen lafka, siellä tuo on mahdollista mutta ei yksityisellä puolella.
On, nythän on tulossa potkulaki eikä ole enää takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen työpaikoilla.
Sä oikeasti luulet että me duunarit vastustetaan noita asioita? Minä kannatan noita asioita ja laiskat työntekijät joutaakin pihalle työpaikoilta.
Olen perskokkare ja duunari enkä kuulu ammattiliittoon vaan olen ytk jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset vasemmistopuolueet ei aja duunarien asioita joten siksi monet duunarit on siirtyneet oikeiston kannattajiksi koska oikeisto keventää verotusta ja haluaa vapaan yhteiskunnan. Vasemmistopuolueet verottaa aina vaan enemmän duunareita ja ne rahat sitten jaetaan ihan muille kuin duunareille, vasemmistolaiset myös osaavat pilata maan talouden.
Katsokaa missä jamassa suomi on nyt kun vasemmistohallitus oli vallassa, velkaannutaan,leikkaamme ja korotamme veroja.
Siis häh.
Sairaspäivärahoja leikataan ja lisäksi tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen eli saa ottaa uusia töihin alle tes-palkan.
Joo siis nykynen hallitus on oikee lottovoitto heh. Mua oikein värisyttää ajatus, että olisivat olleet koronan aikaan vallassa, hyi. Monelta tämä pikku epidemia on päässyt kovin unohtumaan.
"Potkulaki nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias mies, enkä löytänyt oikein mitään samaistumispintaa jutun mieheen.
Tämä seuraava kuvaus lienee sitten sinusta: epämaskuliininen beta-mies, jossa yhdistyy usein seuraavia ominaisuuksia: kimeä ääni, huono ryhti, neitimäinen, epävarma olemus, huono itsetunto, heikko stressinsietokyky, impulsiivisuus ja huumorintajuttomuus.
Hehheh, voi pientä. Älä ole kateellinen, se on rumaa :)
Vierailija kirjoitti:
"Potkulaki nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
"Työsopimuksen päättämiseen riittäisi jatkossa asiallinen syy."
jollakin ottaa koville, kun spämmii epärelevanttia paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uusi trendi.
Tuo on julkisen puolen lafka, siellä tuo on mahdollista mutta ei yksityisellä puolella.
On, nythän on tulossa potkulaki eikä ole enää takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen työpaikoilla.
Sä oikeasti luulet että me duunarit vastustetaan noita asioita? Minä kannatan noita asioita ja laiskat työntekijät joutaakin pihalle työpaikoilta.
Olen perskokkare ja duunari enkä kuulu ammattiliittoon vaan olen ytk jäsen.
Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa. Ihmiset eroavat liitoista ja. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia. Suomen laissa ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja.
Se on teille asuntovelkaisille ihan oikein.
"Potkulaki romuttaisi työntekijän turvaa."
https://tekijalehti.fi/2024/01/15/potkulaki-romuttaisi-tyontekijan-turv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uusi trendi.
Jos työntekijöistä on vaikea päästä eroon tarvittaessa, työnantaja käyttää enemmän vuokratyövoimaa ja määräaikaisia työsuhteita. Jos taas irtisanominen on helpompaa, myös kynnys vakituiseen työsuhteeseen on pienempi. Ei uusia työpaikkoja synny työmarkkinoita jäykistämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On montakin, mutta tuon tyypin ongelma oli myös jutun mukaan mm. se että naiset eivät enää halua asettua miesten seksibuffaksi eli parisuhteeseen josta eivät koe saavansa mitään.
Minun puolisoni ei ole incel eikä cel mutta eipä ole konservatiivinen epäpoliittinen jurrikkakaan."
Sinä ikävä kyllä keksit aivan itse tuon tyypin "ongelman". Seksibuffa on enemmän vasemman laidan ja liberaalien touhuja. Vasemmalla laidallahan on jo yritetty saada hyväksytyksi lähisukulaisten, eli perheenjäsenten välinen seksi.
99% heteroseksuaaleista miehistä ei suostu sitoutumaan naiseen, joka ei anna tälle säännöllistä seksiä. Eli kyllä se s eksiorjuusvaatimus on ihan joka paikassa. Vaimo on eksklusiivinen s eksiorja, tyttöystävä e ksklusiivinen seksiorja parasta ennen -päiväyksellä, avovaimo s eksiorja lisävelvollisuuksila ja mahdollisesti myös siem
Ei kannata yleistää. En tiennyt etukäteen olisiko minulla vaimoni kanssa säännöllistä seksiä, vaikka sitä toivoinkin ja toivonkin, mutta moni muukin asia vaikuttaa. Toisaalta on aivan normaalia odottaa, että kun mennään naimisiin, niin paketti sisältää myös puolison tarpeista huolehtimisen makuuhuoneessa. Ilman rakkautta ja sen syvintä fyysistä muotoahan me olisimme vain kämppiksiä tai ystäviä, eikä avioliittoa olisi mitään syytä edes solmia. Sitten jos on esim. raskauksia tai terveysongelmia, niin taukoja rakastelussa voi tulla, pitkiäkin, eikä tämä oikeuta mihinkään pettämiseen, tms., mutta kyllä, jos naimisiin mennään, niin kyllä odotan aivan perustellusti, että silloin rakastetaan toista eikä pidättäydytä peiton heiluttamisesta. Kaltaisiani on varmasti paljon. Ei kyse ole mistään orjuudesta, vaan ko. liitto solmitaan ja perhe perustetaan vapaaehtoisesti, ja liittoon kuuluu jostakin syystä vieroksumasi rakastelu.
"Paikallisen sopimisen uudistus etenee.
Työlainsäädännöstä poistettaisiin paikallisen sopimisen kiellot, jotka koskevat järjestäytymättömiä, yleissitovaa työehtosopimusta noudattavia yrityksiä."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/paikallisen-sopimisen-uudistus-ete…
Kipeitä muutoksia mutta tähän väliin tarpeellisia. Ylipaisunut julkinen sektori itsenäistää ja ylpistää naiset ja maksattaa sen miehillä. Jo on aikakin että tätä paholaismaista henkistä lihamyllyä aletaan purkaa. Saimme kärsiä feminismistä jo ties kuinka monta vuotta. Mitä nopeammin nämä toimenpiteet saadaan tehtyä, sitä nopeammin asiat palaavat taas raiteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä uusi trendi.
Jos työntekijöistä on vaikea päästä eroon tarvittaessa, työnantaja käyttää enemmän vuokratyövoimaa ja määräaikaisia työsuhteita. Jos taas irtisanominen on helpompaa, myös kynnys vakituiseen työsuhteeseen on pienempi. Ei uusia työpaikkoja synny työmarkkinoita jäykistämällä.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa eikä riitä edes ruokaan.
Eli moni suostuu tessiä pienemmällä palkalla töihin ja vakituisia saa irtisanoa helposti.
Samahan se on suomessa. Kesällä Hesassa sai katsella kun nuoret naiset oli seksituristien kainalossa ja miehet on yksinäisiä. Muuttopolitiikan seurauksena suomeen saapuu jatkuvana virtana ukkoja kokeilemaan onneaan intersektionaalisten suominaisten huomaan. Sairas maa ja vihamielinen suomalaista miestä kohtaan. Naisille pedataan kaikki valmiiksi ja ne juoksee innoissaan munakarusellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset vasemmistopuolueet ei aja duunarien asioita joten siksi monet duunarit on siirtyneet oikeiston kannattajiksi koska oikeisto keventää verotusta ja haluaa vapaan yhteiskunnan. Vasemmistopuolueet verottaa aina vaan enemmän duunareita ja ne rahat sitten jaetaan ihan muille kuin duunareille, vasemmistolaiset myös osaavat pilata maan talouden.
Katsokaa missä jamassa suomi on nyt kun vasemmistohallitus oli vallassa, velkaannutaan,leikkaamme ja korotamme veroja.
Siis häh.
Sairaspäivärahoja leikataan ja lisäksi tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen eli saa ottaa uusia töihin alle tes-palkan.
Joo siis nykynen hallitus on oikee lottovoitto heh. Mua oikein värisyttää ajatus, että olisivat olleet koronan aikaan vallassa, hyi. Monel
Euroopan ykköspaikka koronakuolemissa oli toki hieno saavutus edelliseltä hallitukselta.
Suomi syöksähti koronakuolemien kärkisijalle Euroopassa
MAAKOHTAISESTI vertailtuna Suomesta on tullut koronakuolemien kärkimaa Euroopassa, kun viruksen aiheuttamia kuolemantapauksia tarkastellaan viimeisten 12 kuukauden ajalta kumulatiivisesti miljoonaa asukasta kohden.
Vierailija kirjoitti:
Kipeitä muutoksia mutta tähän väliin tarpeellisia. Ylipaisunut julkinen sektori itsenäistää ja ylpistää naiset ja maksattaa sen miehillä. Jo on aikakin että tätä paholaismaista henkistä lihamyllyä aletaan purkaa. Saimme kärsiä feminismistä jo ties kuinka monta vuotta. Mitä nopeammin nämä toimenpiteet saadaan tehtyä, sitä nopeammin asiat palaavat taas raiteilleen.
Luuletko, että ihmiset ottavat isoa asuntovelkaa, kun saa helposti irtisanoa ja tuet on leikattu?
Suomalaisten varallisuus on kiinteistöissä ja niiden arvot romahtavat.
Onneksi Trump tekee paluun presidentiksi. Korkkaan jo ostamani kuohuviinin 5.marraskuuta.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot).
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Valtiolla kertyy toi 38 lomapäivää niin kun irtisanotaan ne ja palkataan uusia halvemmalla niin säästyy rahaa.