Mikä toksinen tapa työelämässä inhottaa sinua?
Kommentit (91)
se että jotkut vanhemmat naiset sabotoi nuorempien naisten työtä..
Työkavereiden tervehtiminen vapaa-ajalla
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta nykyisessä työpaikassa, että on miehiä jotka eivät kertakaikkiaan pysty kuulemaan mitään naisen suusta. Vaikka ensin sanoo jotain, menee ihan ohi, sitten sen sanoo joku mies ja sitten on kyllä niin hyvin sanottu! Ai että ottaa päähän tuollainen.
Muutamia tällasia vanhempia miehiä omallakin työpaikalla. Itsekin olen jo 47v että ei pitäisi olla kokemuksen/näkemyksen puute syynä 😳
"keitä tyttö kahvia" huutelu vanhemmilta miehiltä
Se että esihenkilö ei luota alaisiinsa, kyttää ja tarkkailee. Koskaan ei saa kiitosta mistään tekemästään työstä, vaikka alaiset hoitaisivat asiat hyvin.
Yltiöpositiivisuus, joka estää epäkohtien tuomisen esiin. Ensin sanotaan, että pitää heti tulla kertomaan, jos joku asia tökkii, ja kun sitten kerrotaan, ollaan kuin jänis auton etuvaloissa. Lopputuloksena ei pidä kertoa mitään negatiivista, vaikka asiat olisi helppo korjata.
Lepääminen nähdään heikkoutena. Ylpeillään sillä, että oltiin x tuntia ylitöissä, ei saatu nukuttua tarpeesti ja ei olla ikinä istuttu työpäivän aikana.
kiusaamisen hiljainen hyväksyminen.. esitetään ystävää, mutta kun asiat nostetaan pöydälle ei enää avata suuta ettei oma työpaikka mene alta.
Vierailija kirjoitti:
Lepääminen nähdään heikkoutena. Ylpeillään sillä, että oltiin x tuntia ylitöissä, ei saatu nukuttua tarpeesti ja ei olla ikinä istuttu työpäivän aikana.
MMMM!! ja jos menee työhuoneeseen ja haluaa olla omassa rauhassa odotetaan että laiskotellaan vaan siellä xD
Toksinen. Jos tää maa on nykyään jotain niin toksinen hyvin monella eri tavalla. Eikä tarvitse kuin valita ideologinen puoli oikein niin tuo toksisuus on hyväksyttyä valtavirtaa.
Eli senkus jatkatte toksisuuttanne töissäkin, kunhan vaan valitsette ideologian jonka nimissä sitä teette oikein.
Politiikka. Minun yksikkö on parempi kuin sinun yksikkö. Minun m*** on isompi kuin sinun m****.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisuuksien ketjuttaminen
ja tämä on ihan sallittua -.-''''
Kiire-puhe. Kiirettä pidetään jotenkin positiivisena asiana ja sellaisena mitä pitää mainostaa jokaiselle, vähintään teeskennellä kiireistä jos oikeaa kiirettä ei ole tai kiire on itseaiheutettua tehottomien työtapojen tai osaamattomuuden vuoksi. Itse olen ottanut tavaksi että en osallistu tähän kiire-puheeseen missä voivotellaan vuorollaan miten kiire onkaan ja mitä kaikkea ei ehdi tehdä. Moni käyttää kiirettä myös tekosyynä kun ei vain halua tehdä jotain.
Kiusaajat. Usein meen kyllä kertomaan heti pomolle ja johtajille nii muutan viikon päästä on saaneet potkut.
Kuppikunnat. Tietenkin työpaikoilla on kaveriporukoita jne. Tarkoitan tällä niitä kuppikuntia jotka pitävät keskenään kokouksia eivätkä juurikaan kerro mitä niissä käsitellään tai mitä päätetään ennen kuin on liian myöhäistä.
Olin eräässä työpaikassa Espoossa ja siellä toimipisteessä oli noin 200 työntekijää.
Henkilöstöpäällikkö oli sellainen, että ryhmässä oli mielinkielin ja liki normaali, mutta kahden kesken ei edes tervehtinyt tai vastannut edes kysymykseen. Meni vuoden verran ja olin kahvilla Eläintarhan Nesteellä. Samainen henkilöstöpäällikkö oli ilmeisesti äitinsä kanssa kahvilla Auroran potilasvaatteet ja lipokkaan jalassaan eli oli psykiatrisella osastolla potilaana.
Sellaista toksisuutta.
Se että ollaan niin ammattiliiton jäseniä ja vasemmalle kallellaan, mutta silti tehdään ylipitkää työpäivää ilman korvausta ja huokaillaan, kun itse saan tehtyä työni työajalla. Kukahan tässä ne työntekijöille neuvotellut edut oikein paskoo, kysyn vaan.
Se, että joka firmassa on se "kehittäjä", jonka rooli on jäänyt päälle, eli jos joku muu tekee kehitysehdotuksen, niin tämä kehittäjä tyrmää sen kaikkien kuullen.
Ainoana syynä se, että se ei ole hänen ehdotuksensa. Ilman yhtään perustelua.