Mikä toksinen tapa työelämässä inhottaa sinua?
Kommentit (91)
Kiertävien käyttö sijaisten sijaa
Ihan yleisesti ottaen ja n. 30 vuoden kokemuksella, feminiininen toksisuus. Se on koko tuon ajan kasvanut ja viime vuosina vielä hurjempaa vauhtia. Ei tässä ole kohta enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin kolmeen eri sukupuoleen jaotellut työpaikat. Miehet, naiset ja muut.
Se, että pomo suosii lemppareitaan ja haukkuu työntekijöitään muille selän takana.
En luota esimieheeni enkä oikein edes työkavereihinkaan.
Työpaikan jakautuminen vakituisiin ja vuokrafirman kautta oleviin määräaikaisiin. Vakkarit olevinaan parempia vaikka ovat laiskureita. Vuokratyöntekijöiltä jää kaikki edut saamatta ja menettävät paljon bonusrahaa joka ei heitä koske.
Vierailija kirjoitti:
Turhat palaverit.
Autistit jotka ei anna palavereissa mitään.
Työelämä ei sovi minulle. Minä kuljen ja toimin niin kuin itse haluan minä en kuuntele kenenkään käskytystä enkä tottele muiden määräyksiä jos se ei ole minun mieleen
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan jakautuminen vakituisiin ja vuokrafirman kautta oleviin määräaikaisiin. Vakkarit olevinaan parempia vaikka ovat laiskureita. Vuokratyöntekijöiltä jää kaikki edut saamatta ja menettävät paljon bonusrahaa joka ei heitä koske.
Ollankohan me (oltu) samassa firmassa töissä XD Koko ajan vaaditaan lisäälisää ja vielä vähän enemmän, etenkin vuokratyöntekijöiltä. Pitää osallistua, kirjata aloitteita jne. koska vakkareitten tuotantobonukset on osittain niistä riippuvaisia. Aloitteita piti kirjata muistaakseni 3kpl x 4 eli kolme joka vuosineljänneksellä. Jos et kirjannut työnjohto tuli haukkumaan ja painostamaan. Minä kirjasin omat ehdotukset joka vuosineljänneksellä näin: 1. tutkitaan mahdollisuutta maksaa tuotantobonuksia myös vuokratyöntekijöille, 2. maksetaan tuotantobonuksia myös vuokratyöntekijöille ja 3. maksetaan tuotantobonareitten suuruinen erillinen palkkio vuokratyöntekijöille. Pientä narinaa tosta tuli mutta tehtävä hoidettu. Onneksi en enää ole töissä kyseisessä firmassa.
Lähityö.
Lähes jokainen ketjussa mainittu ongelma poistuu etätyön avulla.
Esimies ei pidä lupauksia eikä anna työntekijälle mahdollisuutta kehittyä tai näyttää osaamista vaikeammissa työtehtävissä.
Tasavertaisen arvostuksen puute. Mietin että joillain aloilla, kuten tv-ohjelmatuotannossa harjoittelijoidenkin nimet ovat lopputeksteissä. Mutta korkeakouluissa jotkut tiiminvetäjät ei mainitse harjoittelijaa nimellä millään tavalla, vaikka tämä on tehnyt työtä projektissa.
Ikäsyrjintä kaikkein eniten.