Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika pahoinpideltiin koulun jälkeen

Vierailija
25.10.2024 |

Mitään apua ei koulusta olla saatu vaikka tuo on jatkunut koko syksyn. Jotain palavereita kaikkien osapuolten kesken ja niiden piti ratkaista ongelmat. Jep jep jep. Tänään hän tuli koulusta peukalo murtuneena eikä "osannut" mulle kertoa heti mitä oli käynyt. Sittemmin sanoi että oli taas ollut tappelu. Enää mä en lastani tuonne p@ska kouluun päästä. 

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet hyvä äiti sun lapselle. Sun viestit välittää rakkautta ja huolenpitoa sun lasta kohtaan. Selviätte tästä yhdessä! 

Vierailija
62/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutatte uudelle paikkakunnalle uuteen kouluun.

Niin että kiusatun pitää muuttaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo tilanteet syntyy aina koulumatkoilla niin oon kuullut sellaisesta järjestelystä joskus, että koulu on järjestänyt lapselle koulumatkoille taksin, jota lapsi on saanut odottaa esim jossain luokkahuoneessa rauhassa. Jos koulu vain voivottelee, että asialle ei voi mitään, niin se on vale. Lapsia voidaan auttaa, jos halutaan. Lapselle kaikkea hyvää.

Vierailija
64/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ja missä tapahtui? Kerro lisää.

No en tarkemmin halua kertoa, mutta kaksi poikaa oli tullut mun pojan takaa ja pitänyt kiinni ja huutaneet että haluutko turpaas ja sitten olivat painineet koulun pihalla ennen kuin mun lapsi oli päässyt pois niiden otteesta ja kotiin turvaan. Ap

Eikä kukaan aikuinen ollut huomannut? Kamalaa.

Vierailija
65/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakaralle vitsaa kintuille! Teette selväksi, että ette kasvattaneet mitään turpaanottajaa. 

Revolveri mukaan. Ensimmäiseen kun duunaa pari ilmastointireikää, niin loput poistuu paikalta. Takaan sen.

Vierailija
66/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sinä opettajana estäisit sen että kukaan ei ole väkivaltainen? 

Opettajia sitoo laki ja sen mahdollistamat keinot. (Sallitut keinot: keskustelu, jälki-istunto, varoitus, määräaikainen erottaminen) Rehtori päättää kahdesta viimeisestä.

Haukkukaa kiusaajia ja heidän välinpitämättömiä vanhempiaan. Koulu ei ole syypää yhteiskunnan pahoinvointiin. 

Vierailija
67/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo tilanteet syntyy aina koulumatkoilla niin oon kuullut sellaisesta järjestelystä joskus, että koulu on järjestänyt lapselle koulumatkoille taksin, jota lapsi on saanut odottaa esim jossain luokkahuoneessa rauhassa. Jos koulu vain voivottelee, että asialle ei voi mitään, niin se on vale. Lapsia voidaan auttaa, jos halutaan. Lapselle kaikkea hyvää.

Jos ne on poikia, niin eihän siinä auta muu, kuin että joku isompi käy vetämässä kiusaajien nokkamiestä rehellisesti turpaan.

Vierailija
68/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kiusaajille nimetön lappu jossa lukee että mikäli se kiusaaminen ei lopu, niin tulee uusi kouluampumiskeissi poliisille tutkittavaksi 

Vierailija
69/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajia sitoo laki ja sen mahdollistamat keinot. (Sallitut keinot: keskustelu, jälki-istunto, varoitus, määräaikainen erottaminen) Rehtori päättää kahdesta viimeisestä.

Haukkukaa kiusaajia ja heidän välinpitämättömiä vanhempiaan. Koulu ei ole syypää yhteiskunnan pahoinvointiin. 

Väkivalta on poliisiasia olipa se aikuisten tai lasten tekemää.

Vierailija
70/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorit hyssyttelevät ja lakaisevat maton alle näitä jatkuvasti oman uransa edistämiseksi. Joka toinen lause alkaa 'Meidän koulussamme ei ole/on <...joku valhe tähän...>'

Jos oma lapsi joutuisi pahoinpidellyksi ja rehtori hyysäisi nykytavan mukaisesti pahoinpitelijöitä, rehtori olisi itse  seuraavana jonossa.

Vierailija
71/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita poika nyrkkeily tai thai boxing tai vastaavan lajin pariin. Näin omat vanhempani toimivat ja ongelma ratkesi. 

Tuo on oikeasti hyvä vaikkei edes kiusata. Saa kavereita, kunto paranee ja mikä parasta niin itseluottamus nousee huimasti ja siitä on hyötyä vanhempanakin opinnoissa, työelämässä ja naisten kanssa.

Vierailija
72/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin koululla on vastuu oppilaasta koulupäivän aikana. Väkivaltaiset oppilaat tulee erottaa siihen asti, että kykenevät parantamaan tapansa.

Vierailija
73/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtuisi jos teettäisi lapselle paidan, jossa lukee:  "Veeti, Peeti ja Reeti, lopettakaa kiusaaminen"  

Vierailija
74/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutatte uudelle paikkakunnalle uuteen kouluun.

Niin että kiusatun pitää muuttaa? 

No millä ihmeellä pakotat kiusaajat muuttamaan. Mutta (ap:lle) ei koko perheen tarvitse muuttaa, jos julkiset kulkee toisen paikkakunnan kouluun tai itse pystyy kuljettamaan niin miksi kummassa koko perhe muuttaisi. Kyllä kouluihin voi hakea ulkopaikkakuntalainenkin. Näitä on itsekin sattuneesta syystä selvitelty.

Ap:lle tsemppiä ja hyvä ettet pakota lasta enää kouluun kiusaajien armoille, ihan järkyttävää toimintaa.

Ja ketjun kaapanneille r a sisteille, luuletteko oikeasti ettei kantikset kiusaa. Meidän k a n t a suomalaisen lapsen pahoinpitelivät toiset k a n t a suomalaiset. Asutaan paikkakunnalla jolla ei ole muita pakolaisia kuin ukrainalaiset. 

Vierailija
75/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kiusaajia on ollut aina! Miksi ihmeessä kiusaamista ei saada loppumaan? Jaksuja Sulle ja kerro pojallesi että hän on tärkeä!

Kiusaaminen loppuu väkivallalla.

Vierailija
76/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin koululla on vastuu oppilaasta koulupäivän aikana. Väkivaltaiset oppilaat tulee erottaa siihen asti, että kykenevät parantamaan tapansa.

Erottamista käytetään aika vähän. En oikein ymmärrä miksi. Kyllä kaveriporukasta erottaminen on aika paha rangaistus, vaikka kersa ensin ottaakn sen varmaan palkintona, "vapaata". Mutta erottaminen on kavereista erottaminen, tippuu kehän ulkopuolelle, ei se niin kivaa olekaan. 

ETenkin kun kiusaamisen tarkoituksen on monesti todettu olevan "sosiaalisessa arvoasteikossa nouseminen" niin tuo erottaminen torpedoi sen tehokkaasti. Siinähän kukkoilet laumasi edessä, kun joudutkin laumasta pois. 

Vierailija
77/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät.

Vierailija
78/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita lasta kouluun. Sitten vasta laitat kun asia on ratkaistu siten että kiusaaminen loppuu.  Lapsen  henkinen ja fyysinen terveys  on paljon  tärkeämpi asia kuin se että oppiiiko koulussa muiden mukana.

Itse en pääästäisi kouluun. Toinen vaihtoehto olisi että menisin itse lopettamaan sen  kiusaamisen  mikä  olisi ikävin vaihtoehto. 

Vierailija
79/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehtorit hyssyttelevät ja lakaisevat maton alle näitä jatkuvasti oman uransa edistämiseksi. Joka toinen lause alkaa 'Meidän koulussamme ei ole/on <...joku valhe tähän...>'

Jos oma lapsi joutuisi pahoinpidellyksi ja rehtori hyysäisi nykytavan mukaisesti pahoinpitelijöitä, rehtori olisi itse  seuraavana jonossa.

Mutta eikö kiusaamisen kitkeminen ja ongelman esille tuonti juuri ole osa urakehitystä? Rehtorin pitäisi kyetä hoitamaan vaikeitakin tilanteita. 

Vierailija
80/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita lasta kouluun. Sitten vasta laitat kun asia on ratkaistu siten että kiusaaminen loppuu.  Lapsen  henkinen ja fyysinen terveys  on paljon  tärkeämpi asia kuin se että oppiiiko koulussa muiden mukana.

Itse en pääästäisi kouluun. Toinen vaihtoehto olisi että menisin itse lopettamaan sen  kiusaamisen  mikä  olisi ikävin vaihtoehto. 

Kyllä. Kotikouluun voi ottaa myös väliaikaisesti. Ja sieltä on aina mahdollista palata kouluun. Toki lapselle haastavaa on sekin, jos pitkän tauon jälkeen palaa luokkaan. Ehkä paras olisi ottaa pois siksi kunnes saa paikan ihan toisesta koulusta. Väkivallan uhka on oikeasti tosi paha. Ap sanoit että on rikosilmoitus tehty, teitkö sähköisesti vai paikan päällä? Toivottavasti se menee pian käsittelyyn. Poliisi tulee kysymään teiltä miten haluatte että edetään, mieti valmiiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä