Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika pahoinpideltiin koulun jälkeen

Vierailija
25.10.2024 |

Mitään apua ei koulusta olla saatu vaikka tuo on jatkunut koko syksyn. Jotain palavereita kaikkien osapuolten kesken ja niiden piti ratkaista ongelmat. Jep jep jep. Tänään hän tuli koulusta peukalo murtuneena eikä "osannut" mulle kertoa heti mitä oli käynyt. Sittemmin sanoi että oli taas ollut tappelu. Enää mä en lastani tuonne p@ska kouluun päästä. 

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesivätkö koulun opettajat tämän päivän välivallasta?

Tapahtui koulupäivän jälkeen. Ei siellä silloin enää ole opettajia valvomassa.

Vierailija
122/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama väkivallan uhka on kaikkialla, vapaa-ajalla, kaduilla, ostoskeskuksissa, julkisessa liikenteessä... kouluissa paljon, koska siellä kaikki nuoret kokoontuvat. Jokainen aikuinen on velvollinen puuttumaan, mutta kuinka moni osaa ja uskaltaa puuttua. Puhe ei auta, väkivalta ei auta, poliiseja ja lastensuojelua, mielenterveysapua liian vähän. Voit sulkea lapsesi kotiin, mutta sama maailma silti ulkona odottaa. Hyvä kaveripiiri on paras turva ja se ei ehkä kotiin sulkeutumalla muodostu.

Kerrotko kuinka tämä meni teillä? Kuinka lapsesi pärjäsi APn kuvailemien kokemusten jälkeen? Miten kaveripiiri suojeli lastasi kiusaamiselta ja väkivallalta koulumatkalla, kun lapsesi kulki yksin koulumatkan? Kuinka pitkään teillä jatkui kiusaaminen?  Kokemustahan sinulla selkeästi on, kun niin tietävästi vastasit. -eri

Hyvät kaverit eivät takaa, ettei mitään tapahtuisi. Hyvät kaverit parantavat todennäköisyyttä pysyä turvassa. Ei vain koulumatkalla vaan kaikkialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta lopettaa vittuilun. Valitettavasti kiusaamiseen ei toimi yhtään mikään muu.

Uskomatonta, 63 peukuttaa väkivallan puolesta. En enää ihmettele Viertolaa, kun aikuisetkin ovat tuollaisia. Hyi.

Vierailija
124/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käsi kuvattu ja kipsattu? Kouluun ilmoitusta niin koulu maksaa kulut.

Jos koulupäivän jälkeen koulun pihalla tapahtuu väkivallanteko, ei koulu ole korvausvelvollinen, vaan tietenkin ne tekijät.

Vierailija
125/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut meidän Poika joten ei kiinnosta...

Mutta päätit kuitenkin aukoa lärviäsi, puupää.

Vierailija
126/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sinä opettajana estäisit sen että kukaan ei ole väkivaltainen? 

Opettajia sitoo laki ja sen mahdollistamat keinot. (Sallitut keinot: keskustelu, jälki-istunto, varoitus, määräaikainen erottaminen) Rehtori päättää kahdesta viimeisestä.

Haukkukaa kiusaajia ja heidän välinpitämättömiä vanhempiaan. Koulu ei ole syypää yhteiskunnan pahoinvointiin. 

Todellakin koululla on vastuu oppilaasta koulupäivän aikana. Väkivaltaiset oppilaat tulee erottaa siihen asti, että kykenevät parantamaan tapansa.

Tapahtui koulupäivän jälkeen. Lue aloitus. Oppilaan väliaikainen erottaminen ei onnistu tuosta vaan opettajan toimesta 

Vierailija
127/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäseppä koulupoliisilta neuvoa.

Vierailija
128/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä superihminen, 

Sinulla on kyky ratkaista kaikkien nuorten ongelmat, ja pahoinvointi, niin että he eivät satuta toisia. 

Sinulla on taito pitää heidät kurissa ja nuhteessa myös silloin, kun et itse ole paikalla. 

Puheenlahja ja esimerkin voima olkoon työvälineesi.

Se on helppo nakki, koska kaikki tietävät, että heidän oma lapsensa on aina ja joka tilanteessa viaton kullannuppu.

Se on niin helppoa, että samalla hoidat sadan muun lapsen opettamisen. 

Kaksi työtä yhden työn palkalla! Hyvä diili!

Tule kouluun töihin! Paikka on teidän! 

Vierailija
129/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko saadaan etäkoulut niille lapsille ja nuorille jotka haluavat sellaista käyttää eli se ei ole kotiopetus vaan etäyhteydellä koulu missä opettajat ovat tavallisia opettajia ja opettavat lapsia etäyhteyden kautta. Tämä tekee sen että kiusaajat eivät pääse uhrinsa kimppuun koulussa eivätkä koulumatkoilla mitkä ovat pahimmat paikat uhreille. Näin pelastetaan monia lapsia ja nuoria tuhoutumasta. Etäkouluja vastustavat ainoastaan ne kiusaajien vanhemmat jotka tukevat kiusaamista kaikin tavoin. Tämä antaa mahdollisuuden elämään monille kiusatuille nuorille ja lapsille.

Ja ns.asiantuntijat vastustavat koska olettavat ettei etäkoulua käyvä opi sosiaalisuutta. Ovat väärässä.

Vierailija
130/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa kouluun, missä kaikkien oppilaiden äidinkieli on suomi, niin loppuu kiusaaminen.

Kumma juttu kun mua kiusattiin 1980-luvulla suomalaisen pikkukaupungin koulussa. Kaikkien äidinkieli oli suomi.

Vierailija
131/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap miten sun poika sai nukuttua ja miten hän voi nyt? Itsellekin jäi hieman huoli hänestä, kun luin aloituksen illalla. Onneksi hänellä on rakastava äiti. 

Voi tilanteeseen nähden tosi hyvin. Toki kättä särki illalla kovasti ja siihen on saanut kipulääkettä. Valvottiin loppujen lopuksi melkein yhteen, kun uni ei tullut aiemmin. Halusin odottaa, että pojalla uni voittaa, ennen kuin menin itse nukkumaan.Taitaa vieläkin nukkua, joten en tiedä miten sai nukuttua. Kysyn varmasti, kun hän herää.

Ja sinulle joka kysyit, että miten pojan opetus järjestetään, niin otan hänet kotikouluun. Tuonne kouluun hän ei enää mene. Miten mä voisin olla töissä, kun murehtisin koko ajan mun lapsen turvallisuudesta? Vielä olisi sen verran peruskoulua jäljellä, että kuitenkin myöhemmin olisin valmis päästämään lapseni tak

Ei kaikki nuoret kaipaa ikäistään seuraa. Kotikoulu ei myöskään tarkoita kotona piilottelua eikä erakoitumista.

Vierailija
132/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ja missä tapahtui? Kerro lisää.

No en tarkemmin halua kertoa, mutta kaksi poikaa oli tullut mun pojan takaa ja pitänyt kiinni ja huutaneet että haluutko turpaas ja sitten olivat painineet koulun pihalla ennen kuin mun lapsi oli päässyt pois niiden otteesta ja kotiin turvaan. Ap

Sano sille että kilistelee avaimia. ?????

Vierailija
133/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika paikalliseen nyrkkeilyseuraan treenaamaan. Ongelma ratkeaa itsestään luonnollisia reittejä, joista sinun ei tarvitse tietää mitään.. Riittää kun maksat pojan treenimaksut ja teet hyvää ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
134/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap miten sun poika sai nukuttua ja miten hän voi nyt? Itsellekin jäi hieman huoli hänestä, kun luin aloituksen illalla. Onneksi hänellä on rakastava äiti. 

Voi tilanteeseen nähden tosi hyvin. Toki kättä särki illalla kovasti ja siihen on saanut kipulääkettä. Valvottiin loppujen lopuksi melkein yhteen, kun uni ei tullut aiemmin. Halusin odottaa, että pojalla uni voittaa, ennen kuin menin itse nukkumaan.Taitaa vieläkin nukkua, joten en tiedä miten sai nukuttua. Kysyn varmasti, kun hän herää.

Ja sinulle joka kysyit, että miten pojan opetus järjestetään, niin otan hänet kotikouluun. Tuonne kouluun hän ei enää mene. Miten mä voisin olla töissä, kun murehtisin koko ajan mun lapsen turvallisuudesta? Vielä olisi sen verran peruskoulua jäljellä, että kuitenkin

Jos nuori ei kaipaa ikäistään seuraa, se on hälyttävä merkki.

Vierailija
135/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika paikalliseen nyrkkeilyseuraan treenaamaan. Ongelma ratkeaa itsestään luonnollisia reittejä, joista sinun ei tarvitse tietää mitään.. Riittää kun maksat pojan treenimaksut ja teet hyvää ravitsevaa ruokaa.

Nyrkkeily, judo, ju-jutsu, karate. Ensimmäistä kun laittaa kunnolla nokkaan niin muut rauhoittuu ja haluavatkin olla kavereita. Välttämättä ei tartte edes laittaa nokkaan kun huhu harrastuksesta leviää ja harrastuksen mukanaan tuomista kavereista leviää. Nössöt saa turpaan, niin se vaan usein on.

Vierailija
136/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet tehnyt rikosilmoituksen. Sen lisäksi voi harkita myös lähestymiskiellon hakemista kiusaajille. Kannattaa varautua siihen, että hakemus ei luultavasti tuota tulosta, mutta voi sitäkin yrittää.

Vierailija
137/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle joka kysyit, että miten pojan opetus järjestetään, niin otan hänet kotikouluun. Tuonne kouluun hän ei enää mene. Miten mä voisin olla töissä, kun murehtisin koko ajan mun lapsen turvallisuudesta? Vielä olisi sen verran peruskoulua jäljellä, että kuitenkin myöhemmin olisin valmis päästämään lapseni tak

Poikasi ihan varmasti tuntee olevansa erilainen ja luuseri, jos ei käy koulua.

Hänen muut kaverisuhteet kärsii. Lapset ja nuoret kaipaavat todella paljon ikäistensä seuraa. Vai uskallatko päästää hänet kylille koulun jälkeen?

On iso riski, että poikasi syrjäytyy ja erakoituu. Kotona piileskely ei tee hyvää itsetunnolle, josta saattaa seurata masennusta ja mt-ongelmia.

Miksi ihmeessä kokisi olevansa luuseri? Käyhän hän koulua kotona. Eikä ole ainoa. Kotikouluyhdistyksen kautta pääsee mukaan etäopetukseen ja tapaamisia on myös livenä, ainakin Turun seudulla. On niitä vertaisia muitakin jotka on syystä tai toisesta kotikoulusta. Älä ajattele toisen puolesta, että nyt "varmasti tuntee olevansa luuseri." Tuskinpa, jos kotikoulua itsekin haluaa ja koulu aiheuttaa pelkoa. 

Onko kavereita nytkään? Jos on, voihan niitä nähdä koulun jälkeen?

Kotikoulu ei ole synonyymi "kotona piileskelylle" vaan elämää on koulutuntien jälkeenkin. Kai sitä nyt ihminen kotoaan poistuu vaikka harrastamaan, tapahtumiin, matkoille. Vai onko etätyöläinenkin sinusta "kodissa pilleskelijä". 

Vierailija
138/138 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle joka kysyit, että miten pojan opetus järjestetään, niin otan hänet kotikouluun. Tuonne kouluun hän ei enää mene. Miten mä voisin olla töissä, kun murehtisin koko ajan mun lapsen turvallisuudesta? Vielä olisi

Jos nuori ei kaipaa ikäistään seuraa, se on hälyttävä merkki.

No ei välttämättä. Meitä on tosiaan erilaisia. Joku voi olla niin introvertti, tai kirjolla niin että ei vaan kaipaa sosiaalisia tilanteita. Sosiaalisuudeksi saattaa riittää oma perhe. Tai tuttavaperhe tai sukulaisperhe. Mutta ei oikeasti kaipaa enempää. Tai sitten nuori voi viihtyä paremmin vähän vanhempien kanssa, sellainen ikäistään vanhempi tapaus. Eli ei mua ihmetytä vaikka joku ei kaipaisikaan juuri ikäistään seuraa. Suurin osa kyllä, mutta ei kaikki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi