Poika pahoinpideltiin koulun jälkeen
Mitään apua ei koulusta olla saatu vaikka tuo on jatkunut koko syksyn. Jotain palavereita kaikkien osapuolten kesken ja niiden piti ratkaista ongelmat. Jep jep jep. Tänään hän tuli koulusta peukalo murtuneena eikä "osannut" mulle kertoa heti mitä oli käynyt. Sittemmin sanoi että oli taas ollut tappelu. Enää mä en lastani tuonne p@ska kouluun päästä.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kiusaajia on ollut aina! Miksi ihmeessä kiusaamista ei saada loppumaan? Jaksuja Sulle ja kerro pojallesi että hän on tärkeä!
Kiitos. Oon sanonut. Ja kiittänyt rehellisyydestä ja rohkeudesta kertoa. Katottiin pojan valkkaamaa leffaa ja syötiin sipsejä äsken. Ei halua nyt olla yksin. Ap
Lakimies mukaan koulun kanssa neuvotteluihin ja ennen aloitusta selväksi, että rikosilmoitus koskee myös rehtoria ja koulun toimintaa jos asiaan ei koulun taholta puututa riittävästi. Tavanomainen lässytys anteeksipyyntöineen ja -antoineen ja kättä päälle sopimukset ovat vain polttoainetta näille rikollisille. Vanhemmat vielä leimataan yhteistyökyvyttömiksi, kun kolmannen ja neljännen kerran jälkeen eivät suostu näihin tekopyhiin näennäissovitteluihin. Koulun ja asuinpaikan vaihto on se tehoavin keino ja siihen eivät valitettavasti joudu rikolliset, vaan uhri perheineen. Jaksamista teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakaralle vitsaa kintuille! Teette selväksi, että ette kasvattaneet mitään turpaanottajaa.
Revolveri mukaan. Ensimmäiseen kun duunaa pari ilmastointireikää, niin loput poistuu paikalta. Takaan sen.
Näitä tyyppejä en ymmärrä. Että neuvotaan pilaamaan oma elämä. Oikeastiko muuttuu asiat parempaan jos noin toimii?
Vierailija kirjoitti:
Älä laita lasta kouluun. Sitten vasta laitat kun asia on ratkaistu siten että kiusaaminen loppuu. Lapsen henkinen ja fyysinen terveys on paljon tärkeämpi asia kuin se että oppiiiko koulussa muiden mukana.
Itse en pääästäisi kouluun. Toinen vaihtoehto olisi että menisin itse lopettamaan sen kiusaamisen mikä olisi ikävin vaihtoehto.
Miten menisit lopettamaan sen kiusaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehtorit hyssyttelevät ja lakaisevat maton alle näitä jatkuvasti oman uransa edistämiseksi. Joka toinen lause alkaa 'Meidän koulussamme ei ole/on <...joku valhe tähän...>'
Jos oma lapsi joutuisi pahoinpidellyksi ja rehtori hyysäisi nykytavan mukaisesti pahoinpitelijöitä, rehtori olisi itse seuraavana jonossa.
Mutta eikö kiusaamisen kitkeminen ja ongelman esille tuonti juuri ole osa urakehitystä? Rehtorin pitäisi kyetä hoitamaan vaikeitakin tilanteita.
Ei taida olla nykyään. Puoluekirjavirkamiehiä lipovat henkiset vätykset etenevät nopeimmin sekä poliisi- että opettajakunnassa. Valitettavasti moraalinen selkäranka ei ole pääsyvaatimus kumpaankaan ammattin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutatte uudelle paikkakunnalle uuteen kouluun.
Niin että kiusatun pitää muuttaa?
Aivan hvetin väärin, mutta tämä on todellisuutta. Seuraava uhri valittuna jo, kun edellinen on joutunut muuttamaan.
Lastensuojeluilmoitus myös pitäisi tehdä!
Olen monesti ajatellut, että provosoidaanko näitä pahoinpitelijöitä joissakin tapauksissa jotenkin ja sitten nuorten kontrolli pettää, kamelin selkä katkeaa.
Soita rehtorille ja sano että ilmainen koulutaksi pitää saada, muuten en lasta laita kouluun, koska eivät voi taata lapsen turvallisuutta koulumatkalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesivätkö koulun opettajat tämän päivän välivallasta?
Totta helvetissä tietävät. Opettajat tiesivät väkivallasta jo silloin kun minä olin koulussa. Se kuitattiin silloinkin että "pojat on poikia". Nykyään meno on raaistunut tuhatkertaiseksi ja silti nykyopettajat ajattelevat samoin. Meidän aikanamme sentään selvisi pienellä mustelmalla sillointällöin mutta nykyään potkitaan päähän ja varastetaan vaatteetkin päältä. Ja jos sanot että tämä kulttuuri on tuotu paljolti afrikan ja lähi-idän suunnilta niin olet rasisti. Tämä maailma on saatanan sairas!
Ei tuo ole mikään nykypäivän juttu, että potkitaan päähän ja varastetaan vaatteet. Itseä on potkittu päähän jo 90-luvulla ja ihan kotimaisten isänmaan toivojen toimesta. Kaverilta taas ryöstettiin vaatteet päältä kalsareita lukuunottam
Silloin se vaan oli normaalia että lapset kiusaa toisissaan ja jokaisen lapsen piti vaan opetella pitämään puolensa....
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sinä opettajana estäisit sen että kukaan ei ole väkivaltainen?
Opettajia sitoo laki ja sen mahdollistamat keinot. (Sallitut keinot: keskustelu, jälki-istunto, varoitus, määräaikainen erottaminen) Rehtori päättää kahdesta viimeisestä.
Haukkukaa kiusaajia ja heidän välinpitämättömiä vanhempiaan. Koulu ei ole syypää yhteiskunnan pahoinvointiin.
Ei tietenkään ole. Nykyään kun vain on trendi se, että lasten kasvatus sysätään ensin päiväkodeille sitten koululle. "Miksi päiväkoti ei tee mitään, miksi koulu ei tee mitään". Vanhemmat ei ota mitään roolia, on kiire, on tärkeämpää tekemistä ja miten sitten ne kotiolot ylipäätään? Kotoa ja vanhemmilta saadaan se tärkein malli, ja kun se puuttuu sitä haetaan sitten jengeistä ja kvereilta ja ikävä kyllä ne kaverit tuppaa sitten olemaan niitä samanlaisia.
Kouluilla ja opettajilla ei enää nykyään ole minkäänlaista valtaa eikä auktoriteettia. Omasta kouluajastani muistan että opetajia kunnioitettiin ja toteltiin ilman minkäänlaista väkivaltaa. Itse asiassa väkivalta alkaa siitä kun mitään muuta ei osata, heikkoudesta ja osaamattomuudesta.. Meilläkin oli tappeluita koulunpihassa. Mutta ne oli reiluja, oli kirjoittamattomat säännöt. Jos toinen oli maassa häneen ei koskettu. Se oli tasavertaista, kahden välistä ja kun se oli ohi sitä ei enää muistettu.
Valtaosalla oli kotona vanhemmat jotka asettivat rajat. Vanhempien sana oli se mitä kuunneltiin. Oli koteja joissa olot oli sitten mitä oli ja tulihan niitä sitten heitäkin jotka koulussa olivat hankalia mutta heihin taitava opetaja sai kyllä otteen.
Kyllä todellakin vastuu lapsista ja nuorista on ensisijasa kodeilla. Päiväkoti ja koulu ovat tukena, eivät vastuunkantajia. Yhä lisäntyvä vanhempien pahoinvointi ei todellakaan hyvää tiedä.
Milloin tämä asia otetaan tosissaan. Kiusaaminen jättää uhriin syvät jäljet ja maksaa yhteiskunnalle terapioina ja työkyvyttömyytenä miljoonia
Halauksia ja tsemppejä molemmille. En tajua miten vielä vuonna 2024 voi tapahtua tällaista.
Hei ap miten sun poika sai nukuttua ja miten hän voi nyt? Itsellekin jäi hieman huoli hänestä, kun luin aloituksen illalla. Onneksi hänellä on rakastava äiti.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kiusaajille nimetön lappu jossa lukee että mikäli se kiusaaminen ei lopu, niin tulee uusi kouluampumiskeissi poliisille tutkittavaksi
Kouluampujat ja sellaisella uhkailevat ovat alinta paskaa mitä maailmasta löytyy.
Rikosilmoitus myös koulun toiminnasta jos eivät saa kiusaamista loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Halauksia ja tsemppejä molemmille. En tajua miten vielä vuonna 2024 voi tapahtua tällaista.
Itse asiassa nyt vasta voikin, kun koululla ei ole enää mitään tehokkaita keinoja puuttua mihinkään. Opettaja saa pitää kasvatuskeskustelun tai määrätä jälki-istuntoon, rehtori voi erottaa yhdeksi päiväksi tai antaa varoituksen. Mikään näistä ei toimi osalle tapauksista. He eivät tule kasvatuskeskusteluihin eivätkä jälki-istuntoihin. Erottamiset tai varoitukset eivät myöskään kiinnosta.
Vanhemmat ovat joko täysin voimattomia tai yhä useammin sitä mieltä, ettei heidän lapsensa ole tehnyt mitään vaan kaikki muut vaan valehtelevat ja kiusaavat heidän lastaan. Näin ovat huoltajat väittäneet, vaikka on näytetty videokuvaa heidän lapsensa tekemästä pahoinpitelystä.
Usein nämä lapset ja nuoret ovat väkivaltaisia myös opettajia kohtaan, mutta sekään ei kiinnosta vanhempia eikä oikein ylikuormittunutta lastensuojeluakaan. Monissa kouluissa on oppilaita, jotka ovat päivittäin väkivaltaisia toisia oppilaita ja/tai opettajia kohtaan, mutta koska vanhemmat vastustavat kaikkia mahdollisia tukitoimia, eivät tule palavereihin tai jos tulevat niin huutavat ja syyttävät opettajia ja muita oppilaita, niin meno jatkuu vaan.
Lasuja tehdään jatkuvalla syötöllä ja sekä opettajat että muut oppilaat perheineen rikosilmoituksia, mutta poliisi on voimaton alle 15-vuotiaiden kanssa. On ollut tapauksia, joissa lapsi otetaan lopulta huostaan, mutta saa edelleen (jostain käsittämättömästä syystä) jatkaa vanhassa koulussa, sama meno jatkuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kiusaajille nimetön lappu jossa lukee että mikäli se kiusaaminen ei lopu, niin tulee uusi kouluampumiskeissi poliisille tutkittavaksi
Kouluampujat ja sellaisella uhkailevat ovat alinta paskaa mitä maailmasta löytyy.
Jos teon uhrit olisivat vain kiusaajat, niin en tuomitsisi niitä tekoja
Järkyttävä tilanne. Juuri eilen työkaverini joutui lähteä kesken päivän töistä, kun joku oppilaista oli heittänyt hänen lastaan kivellä kasvoihin. Siis mitä h*lvettiä??
Voimia. Ja turha odottaa opettajien puuttumista asiaan, ei niillä ole voimavaroja eikä edes kiinnostustakaan. Näin todennut itse lapsena/nuorena pahasti kiusattuna ja myöskin aikuisiällä läheisten lapsien tilanteita seuraten.
Opettajat eivät pysty pitää kakaroita kurissa edes tunneilla, vaikka huutelevat törkeyksiä ja kehottavat puhujavierasta tappamaan itsensä.
Ei tuo ole mikään nykypäivän juttu, että potkitaan päähän ja varastetaan vaatteet. Itseä on potkittu päähän jo 90-luvulla ja ihan kotimaisten isänmaan toivojen toimesta. Kaverilta taas ryöstettiin vaatteet päältä kalsareita lukuunottamatta vuosituhannen vaihteessa. Silloinkaan kyseessä ei ollut mmuuttja.