Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? Täytyy kertoa kahdeksan vuotta työkyvyttömänä olleelle läheiselleni. Toistuvasti lääkäri kirjoittaa lausuntoja ettei kykene työhön. No ei kykene, kun on kipeä eikä pysty joka päivä kävelemään. Vakuutuslääkäri päättää aina, että työhön voi mennä. Nyt kerron heti, että aihe vapaa voi päästää sinut eläkkeelle!
Jos vakuutuslääkäri on väärässä, asia korjataan muutoksenhakulautakunnassa. Valitusta sisään vain.
Höpö, höpö
Minut irtisanottiin vakituisesta työpaikastani henkilöperusteisin syin.
Uutta työtä en ole vielä saanut, tosin oli kesätyöpätkä tässä kesällä. Ja työpaikkoja ei todellakaan ole noin vain tarjolla, eikä minulla olisi opiskeluun mitenkään varaa, sillä opintotuki ei riitä elämiseen. Nämä eivät todellakaan ole tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Uutta työtä en ole vielä saanut, tosin oli kesätyöpätkä tässä kesällä. Ja työpaikkoja ei todellakaan ole noin vain tarjolla, eikä minulla olisi opiskeluun mitenkään varaa, sillä opintotuki ei riitä elämiseen. Nämä eivät todellakaan ole tekosyitä.
Voit opiskella työn ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vakuutuslääkäri on väärässä, asia korjataan muutoksenhakulautakunnassa. Valitusta sisään vain.
Höpö, höpö
Etkö ole kuullut moninkertaisesta valitusoikeudesta? Sinun kannattaisi silloin olla kommentoimatta.
Mukavampi olla kotona ja tehdä kivoja juttuja. Ihana nukkua pitkään😊
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta. Teen työtä silloin kun huvittaa. Elämässä on muutakin kuin työnteko. Nyt ajattelin olla työttömänä kevääseen asti. Ehkä teen muutaman päivän töitä tässä talvellakin, jos jotain mielenkiintoista tulee eteen. Viimeksi olin töissä syyskuussa.
Ymmärrän, että olet venäläinen trolli ja luuseri, mutta silti pistää niin vihaksi tuollainen.
Hoitoalalle en mene. Ei minua sinne edes päästettäisi. Haastattelussa tekisin hyvin selväksi mielenterveyteni ongelmat sekä misantrooppisen luonteeni. Kukaan rekrytoija ei uskalla ottaa sitä riskiä, että asiakkaille/potilaille sattuisi jotain ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutettuja niin vaan oteta perusduuneihin (ajatellaan, että tämä lähtee heti, kun oma ala taas työllistää, kannattavampaa palkata joku "koulutus-/työtaustaltaan sopivampi"). Olen miettinyt opiskelua, mutta vielä en ole keksinyt mikä ala olisi (hoitoalalle musta ei oo).
Kun tukia lasketaan tarpeeksi, hoitoala alkaa kiinnostaa.
Menisin ihan koska vaan hoitoalalle, JOS ei tarvisi ottaa mitään rokote-piikkejä. En halua ottaa mitään nuhaan, jäykkäkouristukseen tms..
Onko nämä vielä edes pakollisia? koska olen ajatellut paljon viimeaikoina hakeutuvani tuonne opiskelmaan hoitajaksi.
Sorry, nuhaan ei ole rokotetta.
Koronarokotetta ei tarvita.
Vain idiootti jättää ottamatta jäykkäkouristusrokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole työpaikkaa. Opiskelu työn ohellakin voi olla hankalaa kun vaatii kuitenkin välillä läsnäoloa lähiopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta. Teen työtä silloin kun huvittaa. Elämässä on muutakin kuin työnteko. Nyt ajattelin olla työttömänä kevääseen asti. Ehkä teen muutaman päivän töitä tässä talvellakin, jos jotain mielenkiintoista tulee eteen. Viimeksi olin töissä syyskuussa.
Ymmärrän, että olet venäläinen trolli ja luuseri, mutta silti pistää niin vihaksi tuollainen.
En ole rys sä enkä trolli enkä luuserikaan. Miksi pistää vihaksi toisten valinnat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömissä on osa niitä,jotka eivät enää kykene töihin vaikka haluaisivat,niitä jotka eivät vaan saa töitä ja sitten se joukko joka lusmuilee vailla mitään halua työntekoon (väitän että nämä lusmut on vähemmistö).
Jos ei kykene töihin, on työkyvyttömyyseläkkeellä, ei työtön.
Ihanko totta? Täytyy kertoa kahdeksan vuotta työkyvyttömänä olleelle läheiselleni. Toistuvasti lääkäri kirjoittaa lausuntoja ettei kykene työhön. No ei kykene, kun on kipeä eikä pysty joka päivä kävelemään. Vakuutuslääkäri päättää aina, että työhön voi mennä. Nyt kerron heti, että aihe vapaa voi päästää sinut eläkkeelle!
Ei kävelykyvyttömyys ole työn este millään tavalla. Monella työpaikalla on ihmisiä pyörätuoli
Se suljetaan säästösyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutettuja niin vaan oteta perusduuneihin (ajatellaan, että tämä lähtee heti, kun oma ala taas työllistää, kannattavampaa palkata joku "koulutus-/työtaustaltaan sopivampi"). Olen miettinyt opiskelua, mutta vielä en ole keksinyt mikä ala olisi (hoitoalalle musta ei oo).
Menisin ihan koska vaan hoitoalalle, JOS ei tarvisi ottaa mitään rokote-piikkejä. En halua ottaa mitään nuhaan, jäykkäkouristukseen tms..
Onko nämä vielä edes pakollisia? koska olen ajatellut paljon viimeaikoina hakeutuvani tuonne opiskelmaan hoitajaksi.
Sorry, nuhaan ei ole rokotetta.
Koronarokotetta ei tarvita.
Vain idiootti jättää ottamatta jäykkäkouristus
Kuulin eräältä siivoojalta että häneltäkin vaadittiin koronarokote kun siivosi paikkoja joissa oli vanhuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että vässykät ei jaksa eikä osaa mitään.
Meillä on jo vuoden ollut 3 paikkaa auki, eikä vain löydy halukasta tekijää.
Tekninen ala ja pitäisi tosiaan osata muutakin, kun olla käsi ojossa.
Nyt käy eläkeläisen keikkaa tekemässä, ne jaksaa ja osaa.
Eli siihen tarvitaan koulutus.
No ei tarvita sitäkään, osaaminen riittää.
Mitä pitää osata? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole työpaikkaa. Opiskelu työn ohellakin voi olla hankalaa kun vaatii kuitenkin välillä läsnäoloa lähiopetuksessa.
Suurin osa opiskelee työn ohella. Mikset sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalle en mene. Ei minua sinne edes päästettäisi. Haastattelussa tekisin hyvin selväksi mielenterveyteni ongelmat sekä misantrooppisen luonteeni. Kukaan rekrytoija ei uskalla ottaa sitä riskiä, että asiakkaille/potilaille sattuisi jotain ikävää.
Sinut pitää motivoida soveltumaan alalle. Tukiaiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ole hoitajiksi.- eläkkeellä oleva sh
Se riippuu ihan siitä, miten hyvät tuet ovat vaihtoehtona.
Tein yli 40 vuotta töitä sairaanhoitajana ja kyllä näki ettei kaikista siihen hommaan ole joten lopeta lässytys vai haluatko itseäsi hoitamaan jonkun tohelon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ala. En ole millään tavalla soveltuva sille alalle, tuskin pääsisin läpi soveltuvuushaastattelusta.
Sinut pitää vain motivoida kehittämään itseäsi niin paljon, että pääset.
Ei jumalauta mikä idiootti olet.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla alkaa joulukausi rekryt sinne voi hakea 😉
Ei työttömät sinne hae koska etsivät työtä mistä saa hyvää palkkaa.
Tiedän monta työtöntä, jotka ei hae töihin postiin. Syy on tosin eri kuin sinä väität, eli posti on juuri potkinut heidät pois vähentäessään henkilöstöä.
Kannattaako tällaiseen työpaikkaan hakea, jolla ei ole hyviä työllisyysnäkymiä, kun kokoajan tehostetaan ja karsitaan?
Ei työttömät sinne hae koska etsivät työtä mistä saa hyvää palkkaa.