Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin näitä kaikkein heikkolahjaisimpia elämäntapatyöttömiä. Ja kuka haluaisi itseään hoitamaan jonkun syrjäytyneen ja keskikaljalta haisevan lähiötyöttömän?
Kuka haluaisi jäädä ilman hoitajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömissä on osa niitä,jotka eivät enää kykene töihin vaikka haluaisivat,niitä jotka eivät vaan saa töitä ja sitten se joukko joka lusmuilee vailla mitään halua työntekoon (väitän että nämä lusmut on vähemmistö).
Jos ei kykene töihin, on työkyvyttömyyseläkkeellä, ei työtön.
Ihanko totta? Täytyy kertoa kahdeksan vuotta työkyvyttömänä olleelle läheiselleni. Toistuvasti lääkäri kirjoittaa lausuntoja ettei kykene työhön. No ei kykene, kun on kipeä eikä pysty joka päivä kävelemään. Vakuutuslääkäri päättää aina, että työhön voi mennä. Nyt kerron heti, että aihe vapaa voi päästää sinut eläkkeelle!
Ei kävelykyvyttömyys ole työn este millään tavalla. Monella työpaikalla on ihmisiä pyörätuolissa. Menköön istumaan sinne Hvitträskin matkamuistopuotiin niin ei tarvitse kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että vässykät ei jaksa eikä osaa mitään.
Meillä on jo vuoden ollut 3 paikkaa auki, eikä vain löydy halukasta tekijää.
Tekninen ala ja pitäisi tosiaan osata muutakin, kun olla käsi ojossa.
Nyt käy eläkeläisen keikkaa tekemässä, ne jaksaa ja osaa.
Niin ja ilmatteeksi pitäis tehdä, niihän? Voi v i t u n valopää
palkka on yli suomalaisen keskipalkan, mutta jollainhan se joutenolo pitää itselleen uskotella.
Kerrohan mikä koulutus pitää olla.
Rakastan omaa aikaa ja mieheni tulot ovat niin suuret, ettei minulla ole mitään tarvetta käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että vässykät ei jaksa eikä osaa mitään.
Meillä on jo vuoden ollut 3 paikkaa auki, eikä vain löydy halukasta tekijää.
Tekninen ala ja pitäisi tosiaan osata muutakin, kun olla käsi ojossa.
Nyt käy eläkeläisen keikkaa tekemässä, ne jaksaa ja osaa.
Eli siihen tarvitaan koulutus.
No ei tarvita sitäkään, osaaminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kykene töihin, on työkyvyttömyyseläkkeellä, ei työtön.
Työkyvyttömyyseläkkeelle ei noin vain mennä, pitää olla melkein toinen jalka haudassa
Höpsistä. Riittää 60 %:n alenema työkyvyssä.
Ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vakuutuslääkäri on väärässä, asia korjataan muutoksenhakulautakunnassa. Valitusta sisään vain.
Eipä tosiaan ole tullut mieleenkään tässä kahdeksan vuoden aikana. Voi jestas mitä pöhelöitä tällä palstalla on.
Tiedäthän, että myös muutoksenhakulautakunnan päätöksestä voi valittaa? Ei jää paljon sijaa virheille, pöhelö.
Vierailija kirjoitti:
LOPETA JO NÄMÄ TYPERÄT SPÄMMÄYKSESI JA TYÖTTÖMIEN HAUKKUMISET, SAATANAN IDIOOTTI.
just noin,miten se jaksaa, on sillä oma elämä paskaa ja ajankulunpuutetta,nolo koopää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutettuja niin vaan oteta perusduuneihin (ajatellaan, että tämä lähtee heti, kun oma ala taas työllistää, kannattavampaa palkata joku "koulutus-/työtaustaltaan sopivampi"). Olen miettinyt opiskelua, mutta vielä en ole keksinyt mikä ala olisi (hoitoalalle musta ei oo).
Kun tukia lasketaan tarpeeksi, hoitoala alkaa kiinnostaa.
Ei ala. En ole millään tavalla soveltuva sille alalle, tuskin pääsisin läpi soveltuvuushaastattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutettuja niin vaan oteta perusduuneihin (ajatellaan, että tämä lähtee heti, kun oma ala taas työllistää, kannattavampaa palkata joku "koulutus-/työtaustaltaan sopivampi"). Olen miettinyt opiskelua, mutta vielä en ole keksinyt mikä ala olisi (hoitoalalle musta ei oo).
Ei kaikista ole hoitajiksi.- eläkkeellä oleva sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Riittää 60 %:n alenema työkyvyssä.
Ei riitä.
Kyllä riittää. Osatyökyvyttömyyseläkkeeseen jo 40 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ole hoitajiksi.- eläkkeellä oleva sh
Se riippuu ihan siitä, miten hyvät tuet ovat vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyy tuo on, sinä et vaan halua tehdä töitä. Laiska sinä olet.
Hitto ku ei pääse ees haastatteluihin aloille joista ei oo kokemusta/koulutusta. Oon kokeillu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan noin tyhmä? Ei ylikoulutettuja oteta esim. siivoushommiin.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ala. En ole millään tavalla soveltuva sille alalle, tuskin pääsisin läpi soveltuvuushaastattelusta.
Sinut pitää vain motivoida kehittämään itseäsi niin paljon, että pääset.
Oma valinta. Teen työtä silloin kun huvittaa. Elämässä on muutakin kuin työnteko. Nyt ajattelin olla työttömänä kevääseen asti. Ehkä teen muutaman päivän töitä tässä talvellakin, jos jotain mielenkiintoista tulee eteen. Viimeksi olin töissä syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan noin tyhmä? Ei ylikoulutettuja oteta esim. siivoushommiin.-eri
Perusta oma siivousfirma.
Menisin ihan koska vaan hoitoalalle, JOS ei tarvisi ottaa mitään rokote-piikkejä. En halua ottaa mitään nuhaan, jäykkäkouristukseen tms..
Onko nämä vielä edes pakollisia? koska olen ajatellut paljon viimeaikoina hakeutuvani tuonne opiskelmaan hoitajaksi.