Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Avoimia työpaikkoja 11331, katsoin just, ja työttömiä 229 000. Hyvin mahdutaan noihin avoimiin työpaikkoihin.
Syy työttömyyteeni on, ei ole palkan maksajaa.
Älä nyt puhu pas kaa. Juurihan Juhana Vartiainen televisiossa hehkutti,kuinka Intiassa asti olivat käyneet kehoittamassa ihmisiä tulemaan Suomeen töihin,ai että!!! Kyllä meillä töitä on,niistä vain ei makseta palkkaa,paitsi maahanmuuttajille tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Vaihda aluetta.
Kuten sanoin en muuta kodistani.
Miksi ostit kodin sieltä missä ei ole töitä? Miksi me muut ihmiset joudumme maksamaan sinun asumisesi kun et halua luopua kodistasi koska muuten joutuisit TÖIHIN?!
Ostin tämän kodin silloin kun olin vakituisessa työssä. Ja minä olen ihan itse maksanut kotini. Et sinä eikä kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda aluetta.
Kuten sanoin en muuta kodistani.
Nykyajan ihmisellä ehtii olla monta kotia. Asennevammasi johtuu liian hyvistä tukiaisista.
Tukeni on 595e. Tämä on ollut minun kotini yli 20v enkä ikinä muuta mihinkään.
Monella työttömyys johtuu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole tullut valituksi pätevänä haettuun tehtävään. Paikkaan on valittu nuorempi työpaikan vaihtaja.
Se ettei ole kukaan tarjonnut töitä. Olen ollut 15 vuotta työtön eikä kukaan ole tarjonnut töitä. Niin ja minulla on kolme ammattia ja kaikenlaisia turha kursseja olen käynyt kun luvattiin että alalla on täysi työllisyys niin opiskelin ja kävin kurssit mutta töitä en silti saanut.
Senkin tunari aloittaja, jätit otsikosta possessiivisuffiksin pois!!
Tehköön töitä ketä kiinnostaa,tai kenen on pakko..työ tuottaa kulumia kroppaan,ja henkinen hyvinvointi kärsii myös..saahan sitä rahaa muutenkin..
Kelle niitä avoimia paikkoja on? Esim. Uusimaalla n.85 000 työtöntä ja avoimia paikkoja n.6500. Olet varmasti hyvä matikassa niin voit tehdä laskutoimituksen. Tämä tilasto koskee tätä vuotta ja joka läänissä samankaltainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kelle niitä avoimia paikkoja on? Esim. Uusimaalla n.85 000 työtöntä ja avoimia paikkoja n.6500. Olet varmasti hyvä matikassa niin voit tehdä laskutoimituksen. Tämä tilasto koskee tätä vuotta ja joka läänissä samankaltainen tilanne.
Korjaan, 98 000 työtöntä. Oho tuli vähän lisää kesän mittaan.
Täältä voi tarkistaa:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/165833/TKAT_…
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Asutko sitten jossain Lapin syrjäkylällä? Miksi et muuta pois isompaan kaupunkiin, jossa on töitä?
Tein töitä 1989-2020
Toisen ammatin opiskelu 2020-2023
Olen osatyökyvytön 50+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta ap olet ollut työelämässä?
Minulla on takana yli viisitoista vuotta, jolloin maksoin kiltisti veroni, työttömyysvakuutusmaksut sun muut.
No eipä 15v työelämässä ole kovin paljoa, jos ajatellaan, että töihin mennään ekaa kertaa parikymppisenä ja pitäisi jaksaa n. 65-vuotiaaksi saakka nykypäivänä.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko sitten jossain Lapin syrjäkylällä? Miksi et muuta pois isompaan kaupunkiin, jossa on töitä?
Kun päädyt työttömäksi kykenet vastaamaan asiaan. Kuten todettu 100k työtöntä ja arviolta 3500 oikeaa työpaikkaa jotka ei ole " mainoksia "
Mä olen aiemmin tehnyt pätkätöitä ja ollut niiden välillä työttömänä 2vk-5kk. Silloin on vain ollut oikeastaan kaikkialla Suomessa ylitarjontaa mun ammatista ja vain vähän avoimia työpaikkoja. Ihan yksinkertaisesti. Ja se mun ammatti on yleisesti tkdi parhaiten työllistävistä ammateista, joten jos ei niitä töitä löydy niin ei sitten löydy muitakaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opiskele uutta ammattia tai muuta toiselle paikkakunnalle? Meinasit vaan olla työttömänä ja odotella että työpaikkoja vaan tupsahtaa kuin sieniä sateella sinun alueellesi?
Toivotaan, että sinäkin saat kokea tämän ihanuuden vai luuletko olevasi korvaamaton?
Hai, miun suku ei oo mitään työmuurahaisia enkä mie oo poikkeus.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu. Enkä muuta, olen sanonut sen jo monta kertaa.
Varmasti löytyy halukkaita, mutta ei kelpaa. Vuodessa olisitte helposti kouluttaneet 3 työntekijää tehtäviin jos halua siihen olisi ollut. Mutta ei kelpaa, ei sitten millään. Mitäs sitten aiotte tehdä kun ne teidän ahkerat eläkeläiset kuolevat pois?