Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Vaihda aluetta.
Ostatko mun taloni?-eri
Tarjoan 10000€
Minulle tarjottiin ties kuinka mones määräaikainen pätkä, vaikka työ oli jatkuvaa ja olin ollut töissä jo vuosia samassa paikassa. Tämä siitä huolimatta, että vakinainen paikka luvattiin jo kauan sitten. Määräaikaisen ja vakinaisen palkan ero (samalla työkokemuksella) 400€/kk. Rakastin työtäni, mutten suostunut kyykytettäväksi enää. Huom matalapalkka-ala, joten mitään ei käteen jäänyt muutenkaan.
Varmaankin se, että laiminlöin omaehtoisen koulutuksen ja työtaitojeni päivittämisen.
Ikä ja ei ole töitä. Ei siihen muuta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ikä ja ei ole töitä. Ei siihen muuta tarvita.
Aika monelle iäkkäällekin on töitä. Miksei sinulle?
Eipä täällä ole töitä mihin pääsisi. Autottomana ei voi naapurikunnistakaan hakea kun julkiset kulkee tyyliin koulujen työaikana. Kesällä ei siis edes pääsisi töihin.
Minäkin maksoin yli 20 vuotta kiltisti veroja. Nyt kun en pysty töihin, alkaa armoton lyöminen. Ei tämä ole ihmisarvoinen paikka asua, jos on koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä ole töitä mihin pääsisi. Autottomana ei voi naapurikunnistakaan hakea kun julkiset kulkee tyyliin koulujen työaikana. Kesällä ei siis edes pääsisi töihin.
Kävele poispäin niin kauan että olet ihmisten ilmoilla.
Pitääkö asunnottomien jotka nukkuu julkisessa vessassa ja syö roskakorista tehdä 4 hakemusta kuussa ja ilmoittaa ne työkkäriin? ainakin ne saa työttömyysetuutta kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työnantajia.
Työantajia kyllä on mutta ei työttömät halua tehdä töitä, tänne tuodaan ulkomailta ihmisiä tekemään töitä koska suomalainen työtön ei halua tehdä töitä.
Valehtele lisää.
Miksi taksikuskit,siivoojat,rakennustyöntekijät,lääkärit,bussikuskit... työllistävät todella paljon ulkomaalaisia? Myös hitsareina,sairaanhoitajina,lähihoitajina ja maanrakennuksessa työskentelee tosi paljon ulkomaalaisia. Miksi suomalaisille työttömille ei työ kelpaa?
Ei kaikilla ole ajokorttia, ei lääkärikoulutusta, ei hitsariksi, lähi-tai sairaanhoitajaksi pääse ilman koulutusta, ei myöskään maanrakennushommiin tai raksalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työnantajia.
Työantajia kyllä on mutta ei työttömät halua tehdä töitä, tänne tuodaan ulkomailta ihmisiä tekemään töitä koska suomalainen työtön ei halua tehdä töitä.
Suomalaiset menee ulkomaille töihin, jossa työnantaja arvostaa laatua ja hyvää työtä kunnon palkalla.
Suomessa työnantaja kusettaa ihmisiä päin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa vaa tehdä töitä koska tuet on liian hyvät.
Lopeta jo persukokkareiden trollaus, todella väsynyttä jo, kun kaikki täysjärkiset tietää, että todellisuudessa ne tuet eivät ole korkeita kuin harvoilla ja valituilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda aluetta.
Ostatko mun taloni?-eri
Mene vuokralle.
Maksatko vuokrani ja taloni kulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Miksi et opiskele uutta ammattia tai muuta toiselle paikkakunnalle? Meinasit vaan olla työttömänä ja odotella että työpaikkoja vaan tupsahtaa kuin sieniä sateella sinun alueellesi?
Itse ainakin odotan että saan omalta kunnaltani työtä. minulla on perhe täällä, eikä ole autoa. kaikki menisi todella hankalaksi jos pitäisi jonnekkin kauas muuttaa. Lapsen tapaamiset jne jne.. Kyllä silloin muuttaisin työnperässä muualle, jos olisi tilanne sellainen että eläisin yksin eikä minulla olisi lapsia tai muutakaan....
Ehkä seuraavassa elämässä sitten toisenlainen meininki. Ai niin joo, työkkärin toiminnassa oon ollut muutaman kerran, koska sieltä piti työllistyä, mut eipä natsannut joten lähdin opiskelemaan uuden ammatin. Eipä ole natsannut duunia vaikka kuinka puhuttiin koulussa että tämä ala tulee tarvitsemaan palljon tekijoitä...
Ei kukaan palkkaa fyysisiin töihin fyysisesti sairasta. Järki meinasi lähteä 8 kk toimistohommassa. Siinä ei tarvitse käyttää aivoja eikä kroppaa. 1 kk jälkeen se on robottimaisen tylsää ja puuduttavaa työtä.
Miksi sinä olet luuseri joka spämmää mammapalstalle?
Huono palkkataso ei kompensoi menetettyä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda aluetta.
Ostatko mun taloni?-eri
Ostan, maksan siitä 100e. Noni menetkö nyt töihin kun ostin talosi?
Käypä arvo tällä alueella on 250 000e.
Totuus on se, että vässykät ei jaksa eikä osaa mitään.
Meillä on jo vuoden ollut 3 paikkaa auki, eikä vain löydy halukasta tekijää.
Tekninen ala ja pitäisi tosiaan osata muutakin, kun olla käsi ojossa.
Nyt käy eläkeläisen keikkaa tekemässä, ne jaksaa ja osaa.
Ostan, maksan siitä 100e. Noni menetkö nyt töihin kun ostin talosi?