Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagoitteko hyvien ystävienne fb/ig-tarinoihin?

Vierailija
25.10.2024 |

Siis te, jotka fb:ssa ja ig:ssa olette ja näette siellä hyvän kaverinne tarinan, jossa tämä esim. laittaa kuvia jostain tapahtumasta tai matkaltaan? 

Laitatteko tykkäyksen tai sydämen, tai jopa viestin? Vai katsotte vaan, muttette reagoi mitään? 

Teidän jotka ette ole somessa ettekä katso hyvien kavereidenne tarinoita, ei tarvitse nyt vastata laisinkaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina reagoi. Varsinkin jos kyseessä on sama henkilö jolta tulee päivittäin 5-14 eri tarinaa.... Niitä ei jaksa edes katsoa enää. 

Vierailija
22/28 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviin tykkäys. Teksteihin viesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on luetun ymmärtäminen kyllä huipussaan. 

Kysytään että reagoitko hyvien kavereiden(!) julkaisuihin, moniko vastasi itse kysymykseen?

Ja joku ilmoitti ettei käytä fb/ig, vaikka aloituksessa nimenomaan sanottiin ettei sellaisten tarvitse vastata. 

Hitto että ihmiset osaavat vaikuttaa umpityperiltä. Vai ovatko oikeasti näin tyhmiä eivätkä todella ymmärrä lukemaansa, mene ja tiedä.

Eli siis kyllä, reagoin itse hyvien ystävieni julkaisuihin, en ihan kaikkiin, jos ovat päivittäisiä tai muutoin tavanomaisia (tyyliin kuva aamulahvikupista), mutta muutoin siis kyllä. Itseäni välillä ihmetyttää tietynlainen reagoimattomuus, eli esim kun julkaisin kuukausi sitten tarinaan kuvia kun olin pitkästä aikaa matkalla, ja näin muutaman hyvän ystäväni nähneen sen, mutten saanut heiltä tykkäystä, saati hyvän loman toivotusta. Tuli vähän tyly vaikutelma.

Mutta ehkä tämä on tätä nykyaikaa ja normaalia somekäyttäytymistä...

Vierailija
24/28 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo tällainen keski-ikäinen seniili, etten oikein ymmärrä noita Tarinat tms. ominaisuuksia. Harvoin niitä jaksan katsoa tai tykkäillä. Jos on normaalisti kirjoitettu omalle seinälle/laitettu kuvia niin sit voin tykätä jos tykkään.

Vierailija
25/28 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ollenkaan tarinoita juuri tämän takia, paitsi joskus harvoin joidenkin joiden kohdalla ei haittaa että huomaa että olen katsonut. Ja silloin yleensä pistän myös reaktion. En myöskään tee itse tarinoita ollenkaan koska ymmärtääkseni ne häviävät jonkun ajan päästä, ja itse haluan säilyttää kaikki julkaisuni muistoina.

Vierailija
26/28 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on hassua että itsellä monia vanhoja tuttuja joiden kanssa en oo missään tekemisissä enkä oo nähnykään heitä vuosiin, niin näen että he kuitenkin käyvät katsomassa aina kaikki tarinani, mutteivät kuitenkaan ikinä reagoi tai kommentoi yhtään mitenkään. Tulee vähän creepy olo ja mietin pitäiskö heidät vaan poistaa kavereista tai asettaa julkaisujen asetukset niin, etteivät ne enää näkyisi heille ollenkaan.

Tuntuu tyhmältä jakaa elämäänsä ja kuulumisiaan tällaisille, joista ei vastavuoroisesti kuulu mitään. 

Miksi edes katsovat tarinoitani..?? :D

Outo ajattelutapa. 

Tämän takia poistin koko instagramin, ajattelen näköjään yhtä oudosti eli minusta on todella outoa kyylätä esimerkiksi työkaverin tarinoita AINA, mutta ei vahingossakaan koskaan reagoida mihinkään, ei tarinoihin eikä julkaisuihin koskivatpa ne mitä hyvänsä kuten vaikkapa lasten syntymää, naimisiinmenoa, matkailua tms. Mielestäni ihan peruskohteliasta edes joskus reagoida edes isompiin asioihin, tuskin livenäkään seisot tuppisuuna kun toinen kertoo vaikkapa raskaudesta.

Vierailija
27/28 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle some meni vähän pilalle noiden tarinoiden myötä. Mulle se pihvi oli yhteisöllisyys ja se, että julkaisujen alle syntyi keskustelua, myös niiden kaverin kavereiden kanssa. Algoritmit sitten viimeisteli homman huolehtimalla siitä, että minä en näe sisältää, jota haluaisin.

Tosi harmi, että kaikki harrastushommat yms. on nykyään monet vain Suomessa, muuten en enääedes vilkaisisi FB:ia tai Nostaa.

Vierailija
28/28 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, jos oikeasti tykkään päivityksestä/tarinasta. En anna tykkäyksiä huvin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi