Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipiteissä lasisen lapsuuden elänyt vastustaa alkoholin kotiinkuljetusta

Vierailija
25.10.2024 |

Kirjoitus on tietenkin surullinen, mutta pakko sanoa, että kyllähän alkoholisti viinansa hankkii joka tapauksessa jostain. Ei joku kotiinkuljetus muuta asiaa.

Minun puolestani alkoholin saisi poistaa kaikkialta kokonaan, mutta onhan se kiva ottaa vaikka joulupöydässä vähän viiniä. Sen voi tosin hakea Alkosta ihan itsekin.

Ajatuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri tuota suomalaista holhousta, että jos minä niin ei kukaan muukaan. Joo, ikävää että juuri sinulle osui alkkisvanhemmat, mutta oikeuttaako se sinua sanelemaan minun käyttöäni? Ei mielestäni.

Oletko samaa mieltä myös muiden päihteiden tapauksessa? 

Älä siirtele maalitolppia. Nyt puhutaan alkoholista.

Miksi alkoholiin pitäisi suhtautua jotenkin eri tavalla kuin muihin päihteisiin?

No tämä on helppo: alkoholi on laillista. Se on normaali elintarvike EU:ssa.

Huumeet taas ovat kiellettyjä, pl kannabis muutamassa maassa.

Miksi en v

En tiedä.

Jos ei kelpaa, äänestä jotain joka haluaa muuttaa asian.

Jos asia ei muutu, on enemmistö nykymenoon tyytyväinen.

Vierailija
42/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU 1995. Nato 2023. Kotiinkuljetus 2025.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on minullakin alkoholisti-isä, mutta kannatan tätä uutta lakia ehdottomasti. Loppuu viinanhimoissa kännisoittelu random-numeroihin ja ihmisille kiukuttelu, kun eivät viinakauppareissuille kerkiä. Jos hänelle Alkossakin on aina pullo myyty kulloinkin vallitsevista olosuhteista huolimatta (koskaan eivät ole kieltäytyneet myymästä), niin tilannehan ei pätkääkään muuksi muutu, vaikka alan ammattilainen ne juomat kuskaa kotiin saakka hänen puolestaan.

Vierailija
44/44 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsuudestani, nuoruudestani ja aikuisestakin elämästäni hyvinkin paljon ikäviä muistoja vanhempieni juopottelusta.

Sitä kauhua, joka eroperheen puoliorpoon lapseen tulee, kun isä oksentaa kännipäissään verta, ei voi sanoin riittävästi kuvailla.

Tai sitä, kun juoppokuskina olon jälkeen pesee autoa oksennuksesta.

Tai kun aikuinen joutuu juopottelunsa takia sairaalaan yöksi.

Tästä huolimatta olen sitä mieltä, että kyllä Jeppe viinansa saa. Ei minunkaan lapsuusessani mitään kotiin kuljetuksia ollut. Eli ihan silkkaa hurskastelua koko touhu ja oikean ongelman kiertelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä