Museovirasto ei leikannut ihmisistä, vaan kulttuurista
Hyvä niin, kuitenkin hallitukselta vastuutonta kohdistaa leikkauksia suomalaiseen kulttuuriin.
Kommentit (88)
"ihmisten mielestä on näköjään niin, että johonkin rakennukseen kootaan jotain historiallista kamaa ja sit ihmiset käy sitä katsomassa. Ja että sen voisi ihan hyvin hoitaa halvalla ja vapaaehtoisvoimin."
Jotkut pienemmät museot ovat juuri tuollaisia. Niissä on tavaraa ja esittelyn pystyvät hoitamaan kesätöissä olevat paikalliset nuoret. Nistä saa hyvin vähän irti, jos ei osaa eläytyä vaikkapa siihen, että Elias Lönnrot on kävellyt näillä samoilla kuluneilla lattialankuilla missä minä nyt. Museoviraston kohteet ovat tietysti laadukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa että olet museotantta kun jaksat paskan pienoisnovellin tänne kirjoittaa. Opettele lyhentämään. Niin tekstiä kuin työpäivääsi!
En ole koskaan ollut töissä museossa, vssn alalla, jossa tehdään yhteistyötä museoiden kanssa. Se, että sinä et halua tai viitsi ottaa selvää tosiasioista, ei muuta niitä miksikään. Minä tiedän tästä oikeasti jotain, sinä taas haluat tarkoituksella pysyä ja pitää muutkin tyhminä ja tietämättöminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, kumpi on parempi. Onko leikatut kohteet kustannuksiltaan niin suuria, ettei kannata pitää?
Taitavat olla niitä harvoja taloudellisesti kannattavia kohteita. Tässä yritetään vain kiristää hallitusta perumaan leikkaukset, kun uhataan laittaa kaikkein näkyvimmät ja suosituimmat kohteet kiinni.
Suosituimpia ovat Kiasma, Musiikkitalo, Ooppera, Emma, Ateneum. Ne pysyvät auki.
Noista mikään ei ole Museoviraston museo.
Onko kulttuuriministeri ( Sari Multala ?) kommentoinut tätä mitenkään ?
Vierailija kirjoitti:
Olen kulttuurialalla ja olen tasan kerran käynyt kansallismuseossa. Vaikka muuten olen museoita kolunnut. Joten kansallismuseon sulkeminen 👍
Seurasaaren museot voi myös sulkea. On siellä kauniit rakennukset, joita voi ihailla ja suurin osa tekee niin. Toki rakennuksista pitää huolehtia, joten sen verran henkilökuntaa pitää olla.
En ole kulttuurialalla mutta olen käynyt Kansallismuseossa kymmeniä kertoja.
Olen myös käynyt ulkomailla ollessani kys.maan museoissa missä esitellään heidän historiaansa
Myöskin Ateneum ja muut kulttuurihistorialliset paikat ovat minulle tuttuja. Suomen historiaa luen huvikseni.
Väitän että tiedän Suomen kulttuuriperinnöstä enemmän kuin sinä. En ole siis kulttuurialalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku koskaan saanut mitään Kansallismuseossa käynnistä?
Olen saanut paljonkin. Niin kuin muistakin museoista. Mutta Kansallismuseon laajennukselle en välttämättä näe perusteita, peruskorjauksella ja näyttelyiden uudistamisella olisi selvinnyt ainakin aluksi, ja laajennuksen olisi voinut tehdä sitten kun museo on taas toiminnassa ja tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kulttuurialalla ja olen tasan kerran käynyt kansallismuseossa. Vaikka muuten olen museoita kolunnut. Joten kansallismuseon sulkeminen 👍
Seurasaaren museot voi myös sulkea. On siellä kauniit rakennukset, joita voi ihailla ja suurin osa tekee niin. Toki rakennuksista pitää huolehtia, joten sen verran henkilökuntaa pitää olla.
Olen myös käynyt ulkomailla ollessani kys.maan museoissa missä esitellään heidän historiaansa
Myöskin Ateneum ja muut kulttuurihistorialliset paikat ovat minulle tuttuja. Suomen historiaa luen huvikseni.
Väitän että tiedän Suomen kulttuuriperinnöstä enemmän kuin sinä. En ole siis kulttuurialalla.
Ehkä tiedät historiasta, mutta tarviiko kilpailla? Olen harrastunut museoita aktiivisesti noin 15 vuotta. Teen kultuuria. Ja nyt se hengittää jossain muualla kuin museovirastossa. Osa kulttuurista aina unohdetaan, tulee uutta tilalle. Internet on räjäyttänyt tavan kokea kulttuuri.
Käytän itse myös taiteessani paloja kulttuurihistoriasta, saatan kopsata jonkun hieroglyfin tai osan vanhasta maalauksesta. Lainailla kohtia mestarisävellyksistä. Postmodernismia parhaillaan.
Ainoa kiinnostava näyttely Kansallismuseossa on ollut Ite-taiteilijoista.
Ja väitän, että Kaari Utrio on lisännyt enemmän kulttuurihistorian tietämystä kuin Museovirasto.
Vierailija kirjoitti:
Ja väitän, että Kaari Utrio on lisännyt enemmän kulttuurihistorian tietämystä kuin Museovirasto.
Omalta osaltani voisin myös väittää näin, mutta Museoviraston avustuksella tietämys on täydentynyt myös kokemuksella, mikä tekee tietämyksestä vielä antoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:lle: Kultuuri on ihmisissä. Se on kaduilla. Se on internetissä. Voimakkain, vaikuttavin ja tuorein.
Ei siihen tarvita miljoonia tekohengitystä. Minulla on muutamia kaveita 3 vuoden taiteilija-apurahalla. Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi juuri heidät on valittu.
No, eivät ainakaan räppärit ole kulttuuria, eivät ole koskaan olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tiedät historiasta, mutta t
Eli olet siis plagiaattori etkä omana itsenäsi osaa luoda mitään omaa etkä pysyvää ja jälkeesi jäävää.
Ei ihme, että hehkutat Internetiä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tiedät historiasta, mutta tarviiko kilpailla? Olen harrastunut museoita aktiivisesti noin 15 vuotta. Teen kultuuria. Ja nyt se hengittää jossain muualla kuin museovirastossa. Osa kulttuurista aina unohdetaan, tulee uutta tilalle. Internet on räjäyttänyt tavan kokea kulttuuri.
Käytän itse myös taiteessani paloja kulttuurihistoriasta, saatan kopsata jonkun hieroglyfin tai osan vanhasta maalauksesta. Lainailla kohtia mestarisävellyksistä. Postmodernismia parhaillaan.
Ainoa kiinnostava näyttely Kansallismuseossa on ollut Ite-taiteilijoista.
Sekoitat joko tarkoituksella tai vahingossa nykykulttuurin ja (kulttuuri)historian. Ilman historian tallentamista ja säilyttämistä sinullakaan ei olisi niitä paloja mitä kopioida.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kukaan kommentoi mitään paitsi aseita Israeliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:lle: Kultuuri on ihmisissä. Se on kaduilla. Se on internetissä. Voimakkain, vaikuttavin ja tuorein.
Ei siihen tarvita miljoonia tekohengitystä. Minulla on muutamia kaveita 3 vuoden taiteilija-apurahalla. Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi juuri heidät on valittu.No, eivät ainakaan räppärit ole kulttuuria, eivät ole koskaan olleet.
Kaikki on! Tutkimus tulee kymmeniä vuosia jäljessä. Olen aina ollut kultuurin ulkokehällä. Toisaalta monia hyvin mielenkiintoisua asioita muodostuu ulkokehällä. Pitää mennä kauas, että näkee lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on nyt selvästi turha työ, tästä voisi säästää. Jos pistetään kulttuuri varastoon niin tuskin sitä ministeriä tarvitaan.
Perustetaan kulttuurin alasajoministeriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mummot jotka siellä Seurasaaressa kansallispuvussa seisoo on täysin suojatyöpaikoissa.
Meidän tyky-päivässä oli ainakin nuori tyttö joka kertoi asioista tosi hyvin. En olisi muuten tiennyt, että karjalaisilla oli tapana piilottaa esim vammaiset ja huonossa kunnossa olevat vanhukset talon alla olevaan kuoppaan.
Heille se, miltä asiat näyttivät ulospäin oli tosi tärkeää. Rakensivat mm. koreita parvekkeita. Niillä ei siis ollut mitään käyttöä, sai talon näyttämään vain vauraammalta.
Talo suunnattiin myös niin, että hyvät puolet näkyi tielle ja naapureille:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt jo tehnyt jotain sellaista, mitä kukaan muu ei oikein tee Suomessa. On mulla koulutusta pilvin pimein. Hajanaista vaan. Olen vain kiinnostunut kaikesta. Vuosikausia kävin itsekseni piirtämässä eri museoissa, Eläintieteellinen, Kasvitieteellinen ja mm. Ateneum. Mulla on syvempi suhde siinä mielessä eri museoihin kuin monella muulla. Kulttuuri kasvaa ja muotoituu ihmisten keskelläja ihmisten toiminnasta. Ei sitä mikään nimenomainen ohjaa tai pysäytä. Aina löytyy ihmisiä, joilla on tarve ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, kumpi on parempi. Onko leikatut kohteet kustannuksiltaan niin suuria, ettei kannata pitää?
Taitavat olla niitä harvoja taloudellisesti kannattavia kohteita. Tässä yritetään vain kiristää hallitusta perumaan leikkaukset, kun uhataan laittaa kaikkein näkyvimmät ja suosituimmat kohteet kiinni.
Suosituimpia ovat Kiasma, Musiikkitalo, Ooppera, Emma, Ateneum. Ne pysyvät auki.
Nyt oli kyse Museoviraston säästöistä. Sun lista sisältää aivan muita kohteita jotka ei mitenkään liity Museovirastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postmodernismi on juurikin asioiden yhdistämistä. Internet on räjäyttänyt pankin. Nyt voin tutkia, millaista taidetta esim. Hawajilla tehdään tai Alaskassa. Voin olla suoraan yhteydessä kyseisiin taiteilijoihin Instagramin kautta. Samalla jaan omaa tekemistäni.
Totta kai leikkaukset koskevat museoalan ihmisiä jotka jäävät nyt työttömiksi.