Mies varustautuu vasaralla - Normaalia?
Olen tapaillut muutaman kuukauden erästä miestä. Keski-ikäisiä ollaan.
Miehellä on eteisessään oven vieressä vasara. Hän perustelee sitä sillä, että jos joku yrittää tunkeutua sisälle, niin on ase siinä valmiina. Laitoin vasaran joskus kaappiin tms muualle, mutta mies tästä suivaantui ja teki hyvin selväksi, että vasaran pitää tosiaan olla käden ulottuvilla siinä oven vieressä.
Sanokaa nyt, olenko se vain minä vai onko tuo teidänkin mielestä jotenkin todella omituista?
Mies on siis tuikitavallinen it-insinööri, ei minkäänlaisia kytköksiä mihinkään rikollisliigoihin eikä käsittääkseni koskaan ole joutunut pahoinpidellyksi tms.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miss mies asuu? Kaupungissa vai maalla? Okt, rivari vai kerrostalo? Levoton alue vai maailman rauhallisin nukkumalähiö? Jos siellä on naapurissa esim narkkeja, niin asiaa on paljon helpompi ymmärtää. Vastaa ap näihin nyt ensin.
Rivitalossa. Hyvin rauhallinen lapsiperheitä täynnä oleva lähiö pienessä maakuntakeskuksessa.
Herää kysymys, että odottaako kylään ketä? Esim h**mepiireistä porukkaa, joka perii velkoja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Fiskarsin halkaisukirves porstuassa käden ulottuvilla.
Mulla perintö Billnäs ja tukkisakset. Hyvä napata kiinni jos yrittää karkuun.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on pesäpallomaila oven vieressä. On minusta tyylikkäämpi kuin vasara. Asun kaupungin keskustassa ja olen joskus tavannut sekopäisiä narkkeja rappukäytävässä vaikka on hyvä taloyhtiö ja ovet lukossa aina.
Mullakin on.
Tosin siksi et sain halvalla Kiinasta mailan.
Se vaan on hyvä olla varautunut kaikkeen.
Omanlaisensa pakkoneuroosi kai tämäkin.
Naisilla taas usein siivous/konmaritus-neuroosi.
Liittyy haluun saada tunne että elämä on hallinnassa. Luo turvallisuuden tunnetta.
Mutta oikeesti elämä hallitsee sinua, sinä et hallitse elämää.
Ihmisellä on loppujen lopuksi aika pienet mahdollisuudet vaikuttaa, vaikka niistä pienistä voi tulla suuria.
Mutta huomisesta ei kukaan tiedä, muista elää tänään.
Kuin se olisi viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n täytyy olla todella kontrolloiva persoona kun alkaa jo suhteen tuossa vaiheessa piilottelemaan miehen tavaroita ja järjestelemään mieleisekseen. Toivottavasti mies ymmärtää häipyä suhteesta ajoissa.
Tämä juuri. Nainen vaatii miestä olemaan yhtä aikaa turvallinen, mutta jännä. Kuitenkin kaikki varautuminen ja turvallisuuden edistäminen nähdään väkivaltaisena ja pahana. Kuten esimerkiksi sanoin eksälleni, että kannatan sarjamurhaajille kuolemanrangaistusta, niin yhtäkkiä minä olenkin se paha. Suomalaiset naiset ovat tekopyhiä ja yleensä hyökkäävät juuri tuttua ja turvallista miestä vastaan, kun taas rikollisille ja muille löytyy ymmärtämystä ja ihmisarvoa.
Fiskarsin kirves ja moottorisahan ketjusta tehty ruoska...
Miksi nämä vastaukset naurattaa mua niin paljon?! :-D
(Näin naisena joudun kyllä silti ap:lle sanomaan, että joo, on tuo munkin mielestä aika omituista.)
Mikäs tuossa. Joillain on haulikko valmiina jos joku tulee kylään.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n täytyy olla todella kontrolloiva persoona kun alkaa jo suhteen tuossa vaiheessa piilottelemaan miehen tavaroita ja järjestelemään mieleisekseen. Toivottavasti mies ymmärtää häipyä suhteesta ajoissa.
Tämä. Me ollaan oltu naisystävän kanssa kimpassa 10 vuotta ja asutaan omissa asunnoissa. Kertaakaan ei ole piilotellut mun tavaroita tai pyytänyt siirtämään jotain, enkä tee itsekään moista hänen asunnossaan. Se on keskinäistä kunnioitusta omaa rauhaa ja kotia kohtaan, ja yksi syy siihen miksi meillä menee niin hyvin eikä riidellä mistään, kumpikaan ei kontrolloi eikä yritä muuttaa toista.
Repussa kanna Gränsforsin retkikirvestä ihan siltä varalta että pitää tehdä polttopuita ulkona ollessani. Ks. https://www.gransforsbruk.com/produkt/gransfors-vildmarksyxa/
Onko jäänyt velkaa? Ootko varma, ettei ole joku viihdekäyttäjä?
No minä olen nainen ja true crimen suurkuluttajana tullut lopputulokseen, että on ihan viisasta pitää jotain kättä pidempää saatavilla. Vaikkei sitä ikinä tarvitsisikaan.
Kirves? Siihen ei kait tarvita mitään aseenkantolupaa ja jos on asunnossa takka niin eikö voisi liittyä takkapuihinkin? Jos miehellä on joskus ollut takka ja polttopuita hakattu itse niin kirves voi olla perintöä siltä ajalta. Silloinhan se on ihan museoesine miehen kotona.
Pesäpallomaila? Edellyttää että on edes pesiksen pelaaja ja kaikilla niillä ei kait ole edes omaa mailaa. Olisi ehkä enemmän outoa jos olisi hankkinut pesäpallomailan turvallisuussyistä iskeäkseen sillä jotain mahdollista asuntoon tunkeutujaa.
Miten kävi Anneli Auerin keisissä? Joku vain tunkeutui asuntoon eikä hän voinut tehdä asialle yhtään mitään. Joka todella haluaa tunkeutua asuntoon hirveät teot mielessä pystyy siihen jää sitten kiinni tai ei. Anneli Auer tai Jukka eivät kait olisi tehneet yhtään mitään jollain ovensuussa olevalla kirveellä tai pesismailalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Nainen vaatii miestä olemaan yhtä aikaa turvallinen, mutta jännä. Kuitenkin kaikki varautuminen ja turvallisuuden edistäminen nähdään väkivaltaisena ja pahana. Kuten esimerkiksi sanoin eksälleni, että kannatan sarjamurhaajille kuolemanrangaistusta, niin yhtäkkiä minä olenkin se paha. Suomalaiset naiset ovat tekopyhiä ja yleensä hyökkäävät juuri tuttua ja turvallista miestä vastaan, kun taas rikollisille ja muille löytyy ymmärtämystä ja ihmisarvoa.
Kättä pidempää eteisessä pitävä on lähinnä turvaton.
No mul on kaappi oven vieressä joka on täynnä työkaluja, vesuri, kirves, puukkoja, hussen akkumoottorisaha yms.
Sieltä vaan valitsee sopivan hätistelyvälineen jos tarvis tulee.