Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni mies on persuuntunut?

Vierailija
25.10.2024 |

Persujen kannatus miehissä paljon yleisempää kuin naisissa.

Kommentit (592)

Vierailija
461/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten suosima vasemmistolainen maailmankuva perustuu haaveisiin ja toiveajatteluun. Ikävät asiat vaan lakaistaan maton alle ja leikitään että niitä ei ole. Se ei vastaa maailman todellisuutta. 

Maailma on aika raadollinen paikka. Ei ole tasa-arvoa eikä ihmisoikeuksia, ne ovat vain sopimuksia jotka voidaan rikkoa jos niin halutaan. Täällä täytyy olla kykenevä suojelemaan omaansa, hyväuskoiselta viedään tuhkatkin pesästä. 

Järkevä ihminen näkee asiat rehellisesti ja osaa tehdä tarvittaessa kipeitäkin päätöksiä. 

Itse olin nuorena vasemmistolainen mutta ei ole maailma millään tavoin edistynyt viidessäkymmenessä vuodessa. Teknistaloudellinen kehitys on tuonut materiaalista hyvinvointia yhä useammalle mutta moraalinen puoli kyntää syvällä.   Ihminen ei muutu. 

Jännä homma. Itse olen viiskymppinen mies ja äänestin nuorena kokoomusta - nykyään vasemmistoa/vihreitä. Kokoomus on suomen ideologisin puolue, joka on hylännyt kaiken pragmatismin ja persut harrastaa eniten identiteettipolitiikkaa - koko puolue perustuu siihen. Vasemmistopuolueethan nimeenomaan perustelevat faktoilla ja esim. nykyinen hallitus käytännössä valehtelee kokoajan.

Vierailija
462/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten suosima vasemmistolainen maailmankuva perustuu haaveisiin ja toiveajatteluun. Ikävät asiat vaan lakaistaan maton alle ja leikitään että niitä ei ole. Se ei vastaa maailman todellisuutta. 

Maailma on aika raadollinen paikka. Ei ole tasa-arvoa eikä ihmisoikeuksia, ne ovat vain sopimuksia jotka voidaan rikkoa jos niin halutaan. Täällä täytyy olla kykenevä suojelemaan omaansa, hyväuskoiselta viedään tuhkatkin pesästä. 

Järkevä ihminen näkee asiat rehellisesti ja osaa tehdä tarvittaessa kipeitäkin päätöksiä. 

Itse olin nuorena vasemmistolainen mutta ei ole maailma millään tavoin edistynyt viidessäkymmenessä vuodessa. Teknistaloudellinen kehitys on tuonut materiaalista hyvinvointia yhä useammalle mutta moraalinen puoli kyntää syvällä.   Ihminen ei muutu. 

Tämänpä vuoksi juurikin kaikki kollektivistiset liikkeet käyttävä

Kuten persut käyttävät suunnattomasti aikaa mielipiteiden muokkaamiseen vasemmistoa, vihreitä ja ma muja vastaan.

Kommunisteja Suomessa ei ole kuin muutama sata, minkä tekin tiedätte varsin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt melkein kaikissa vaaleissa SDP, mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän uppoaa esimerkiksi perussuomalaisten pölhöpopulismi. Perussuomalaisten teot ei kohtaa puheiden ja vaalilupausten kanssa, ne on hallituksessa todella heppoiseksi todettu ja perussuomalaiset on vain yksi duunarivihamielinen porvaripuolue.

m48

Vierailija
464/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä luulee ketkä on tehneet töitä aina että ne on jotenkin erityisesti ja ihmeellisesti ansainneet sen että on olleet terveitä katkeamattoman työputken kanssa. Siis toki te olette tehneet töirä, good for you. Ja jotenkin ajattelee että elämän standardi pitäisi olla 8-16 kuluttava työ otsa rutussa keho hajoten jonka joku kapitalisti on keksinyt. No minäpä olin kanssa melkoinen menestyjäsuorittaja. Missä olen nyt? sairaseläkkeellä almujen varassa. Toki nytkin luonteestani huolimatta en ole asiaa aina suostunut hyväksymään, olen tehnyt sairaseläkkeelläkin töissä ja sitten sairausvaiheeni on parantunut. Se on silmänlumetta että kaikki on vain itsestä kiinni. Sekin kovin yhteiskunnan suorittaja voi joutua pahaan burn outiin.

Siksi äänestän demareita, koska tiedän että heidän motiiveihin ei kuulu heikompiosaisten kurittaminen. Työelämää pitää myös jatkuvasti kehittää terveempään suuntaan ei tehostaatehostaatehostaa leikataleikata uusliberalistisen mallin mukaan. Tiedän ihmisiä ketkä on hajonneet fyysisesti tai henkisesti työelämässä. 

Vierailija
465/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äänestänyt melkein kaikissa vaaleissa SDP, mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän uppoaa esimerkiksi perussuomalaisten pölhöpopulismi. Perussuomalaisten teot ei kohtaa puheiden ja vaalilupausten kanssa, ne on hallituksessa todella heppoiseksi todettu ja perussuomalaiset on vain yksi duunarivihamielinen porvaripuolue.

m48

Ei kiitos demareille. Kierompaa porukkaa saa hakea.

- Tehdastyöläinen

Vierailija
466/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Slunga-Poutsalon sanoja lainaten: "Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."

Vierailija
467/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vielä luulee ketkä on tehneet töitä aina että ne on jotenkin erityisesti ja ihmeellisesti ansainneet sen että on olleet terveitä katkeamattoman työputken kanssa. Siis toki te olette tehneet töirä, good for you. Ja jotenkin ajattelee että elämän standardi pitäisi olla 8-16 kuluttava työ otsa rutussa keho hajoten jonka joku kapitalisti on keksinyt. No minäpä olin kanssa melkoinen menestyjäsuorittaja. Missä olen nyt? sairaseläkkeellä almujen varassa. Toki nytkin luonteestani huolimatta en ole asiaa aina suostunut hyväksymään, olen tehnyt sairaseläkkeelläkin töissä ja sitten sairausvaiheeni on parantunut. Se on silmänlumetta että kaikki on vain itsestä kiinni. Sekin kovin yhteiskunnan suorittaja voi joutua pahaan burn outiin.

Siksi äänestän demareita, koska tiedän että heidän motiiveihin ei kuulu heikompiosaisten kurittaminen. Työelämää pitää myös jatkuvasti kehittää terveempään suuntaan ei tehostaatehostaatehostaa leikata

Ja kiitos joidenkin ponnisteluiden, tienaan jonkin verran. Voin myös tienata eläkkeeni päälle jonkin verran kun tila on parempi. Minulla on jatkuva toimeentulo. En tiedä olisinko persukokoomuspolitiikalla tässä tilanteessa vaan käytännössä huonommassa jamassa jos ei olisi ollut aktiivisia pyrkimyksiä rakentaa hyvinvointivaltiota ja pitää huolta heikommista. Siksi äänestän vasemmistoa.

Vierailija
468/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vastata tuohon yhdellä sanalla: katkeruus.

Kun ihminen katkeroituu ja alkaa vihata, hän mielelään etsii vertaistukea samankaltaisista.  Joukosta joka tuntuu omalta. 

Nääh.. Silloin ne alkavat kannattamaan vihervassuja. Sitten kun kasvavat aikuisiksi alkavat kannattamaan persuja.

Voin luvata 100% varmuudella, että kukaan tämän palstan lukija, ainakaan meistä naisista, ei ala kannattamaan persuja. Teksti, jota täältä saa lukea ei varsinaisesti toimi vaalimainoksena. Sori siitä. 

Puhu vain omasta puolestasi. Olen äänestänyt persuja jo monta vuotta. Ei todellakaan ole mitään syytä vaihtaa puoluetta nyt. Vasemmisto on kaivanut tehokkaasti omaa hautaansa jo kauan. 

t. nainen

Vierailija
469/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitä edellinen vasemmistohallitus oli Lipponen 1999-2003. "

Joka muuten oli yksi koko Suomen historian kovimman talouskasvun ajoista. Joten ei vasemmisto aina tuo mitään huonoa talouteen. 

Lipponen. Kremlin kahden miljoonan euron kaasuputkimies.

Mites Saksan valtio ja nord stream?

"Olin väärässä venäläisten viisumivapaudessa, Nord Streamissa, Rosatomissa sekä siinä, etten kyennyt pääministerinä edistämään Suomen Nato-jäsenyyttä", Stubb sanoo.

Stubb toimi ulkomaankauppa- ja eurooppaministerinä 2011-2014, pääministerinä 2014-2015 ja valtiovarainministerinä 2015-2016. Kokoomuksen puheenjohtajana hän toimi vuosina 2014-2016.

Vierailija
470/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestin kanssa kerran persuja silloin kun ajattelin samoin kuin sinä, kaikki on omasta yrittämisestä kiinni että loputtomasti keho kestää ja kun paahtaa vaan menemään niin kaikki on asenteesta kiinni. Ja minä elätän itteeni.

Kummasti siperia opetti sitten nöyryyttä kun terveys meni. Kokoomuslaiseksi en sentään ole ruvennut, olen nähnyt mitä on mennä eteenpäin ilman mitään suhteita, ilman kultalusikkaa ja miten paljon helpompaa se voi olla jos on. Toki aina tarvitaan omaa työtä mutta voi käydä köpsästikin ja kaikki ei ole omassa kontrollissa. 

Vierailija
471/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://sorsafoundation.fi/mika-ihmeen-intersektionaalinen-feminismi/

Piti oikein googlata termi, enkä kyllä hakemallakaan löydä sisällöstä moitittavaa. Mut mä olenkin nainen.

Sorsa Foundation :D 

Vierailija
472/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyse on ajattelun vapaudesta.

Onko sallittua ajatella että on olemassa vain kaksi sukupuolta?

Onko sallittua ajatella että on olemassa yksityinen omistusoikeus?

Onko sallittua ajatella että kollektiivin ei tule puuttua yksilön tekemisiin ellei siitä ole haittaa toiselle yksilölle?

Nämä ovat erittäin helppoja kysymyksiä klassisille liberaaleille mutta aivan täysin mahdottomia postmoderneihin kriittisiin teorioihin langenneille."

Jos sinua kielletään öyhöttämästä täällä, sekö on ajattelun kieltämistä? Haluaisin konkreettisia esimerkkejä, että missä sinua on kielletty tekemästä näitä asioita.

Suomi on kuitenkin yksi maailman vapaimpia kapitalistisia maita, ja joku kehtaa tulla sanomaan, että häntä kielletään omistamasta yksityisesti, ja sanoo ettei hänen tekemisiinsä sa

Eri. Minä tunnen kolme. Jokainen näistä on mt-ongelmainen nuori nainen. Jokaisella on feministiäiti ja/tai eroperhe. Yhdellä on autismidiagnoosi. Minun arkipäivääni nämä vaikuttavat masentavasti. 

Vierailija
473/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Feministisiä liikkeitä on monenlaisia.

"Lukuisat feministiset liikkeet ja ideologiat ovat kehittyneet vuosien aikana, ja ne sisältävät eriäviä näkökulmia ja tavoitteita. Joitakin feminismin muotoja on kritisoitu siitä, että ne ottavat huomioon vain valkoisen, keskiluokkaisen sekä korkeakouluttautuneen näkökulman. Tämä kritiikki on johtanut etnisesti erikoistuneihin tai monikulttuurillisiin feminismin muotoihin, mukaan lukien musta feminismi ja intersektionaalinen feminismi."

Ja täällä puhutaan vain tuosta viimeisestä, ja nyt vielä marxilaisesta feminismistä, mikä on varmasti se harvinaisin, sillä marxilaisuutta on äärettömän vähän, ainakin länsimaissa."

Eroavat toki toisistaan joillain tavoin. Ehkä suurin ero tuli siinä, kun intersektionaalit alkoivat sisällyttämään naisiin myös miehet :) Nythän heille on erittäin tärkeää turvata miesten oikeus tulla naiserityisiin tiloihin ja naisten urheiluun. Naisliitot Suomessakin ylpeästi puolustavat aut ogynefiilin oikeutta toteuttaa sek suaalisuuttaan uimahallissa naisten pukkarissa :) Mutta vasemmistolaisia ovat kaikki jo tuolta 60-luvulta lähtien. Intersektionalismin tausta on myös mar xilainen. Halusit tai et. 

Vierailija
474/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kudotaan keltainen tähti rintaan?"

En suosittele. Vasemmiston antis emitismi alkaa olla sellaisella tasolla, että voi tulla turpaan. 

Vierailija
475/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Vihervassarit poistattaneet ketjusta valtavan määrän kommentteja. 

Vierailija
476/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lukuisat feministiset liikkeet ja ideologiat ovat kehittyneet vuosien aikana, ja ne sisältävät eriäviä näkökulmia ja tavoitteita. Joitakin feminismin muotoja on kritisoitu siitä, että ne ottavat huomioon vain valkoisen, keskiluokkaisen sekä korkeakouluttautuneen näkökulman. Tämä kritiikki on johtanut etnisesti erikoistuneihin tai monikulttuurillisiin feminismin muotoihin, mukaan lukien musta feminismi ja intersektionaalinen feminismi."

Ja täällä puhutaan vain tuosta viimeisestä, ja nyt vielä marxilaisesta feminismistä, mikä on varmasti se harvinaisin, sillä marxilaisuutta on äärettömän vähän, ainakin länsimaissa."

Eroavat toki toisistaan joillain tavoin. Ehkä suurin ero tuli siinä, kun intersektionaalit alkoivat sisällyttämään naisiin myös miehet :) Nythän heille on erittäin tärkeää turvata miesten oikeus tulla naiserityisiin tiloihin ja naisten urheiluu

Kun intersektionaalit alkoivat sisällyttää naisiin myös miehet?

Intersektionaalisuus sisällyttää jo alun perin molemmat sukupuolet, joten ei mitään ole sisällytetty mihinkään.

Vierailija
477/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä, aate on niin mätä ettei kestä päivänvaloa.

Vierailija
478/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroavat toki toisistaan joillain tavoin. Ehkä suurin ero tuli siinä, kun intersektionaalit alkoivat sisällyttämään naisiin myös miehet :) Nythän heille on erittäin tärkeää turvata miesten oike

Kyllä, miehet ovat sortajia ja naiset sorrettuja. Tämä on kyllä tullut selväksi, päivittäin. 

Vierailija
479/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ketju on nyt alkuperäistäkin sekavampi.

Vierailija
480/592 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroavat toki toisistaan joillain tavoin. Ehkä suurin ero tuli siinä, kun intersektionaalit alkoivat sisällyttämään naisiin myös miehet :) Nythän heille on erittäin tärkeää turvata miesten oikeus tulla naiserityisiin tiloihin ja naisten urheiluu

Mun omaa elämää ei hetkauta se että joku transnainen käy vessassa. Ikävää jos jotkut naisurheilijat kokee uhaksi miesurheilijat mutta en tämän vuoksi persuja äänestä. Jos joku haluaa olla toista sukupuolta kun on, sitten on. Toki vastustan hirveän nuorina aloitettuja sukupuolenvaihdoksia enkä kannata jatkuvaa sukupuolineutraaliutta kaikissa ilmaisuissa. Lapsia saa sanoa tytöiksi ja pojiksi myös. Ikävää kyllä on myös detransitioituneita jotka on kokeneet katumusta transitioitumisesta. 

En ymmärrä miten tämä liittyy feminismiin siinä määrin että joidenkin elämän suurin ongelma tuntuu olevan feminismi. Mä näen vähän eri syiksi valita puolueen. 

Se että incelillä tai syrjäytyneellä ei ole naista ei liity feminismiin vaan laajempiin muutoksiin yhteiskunnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä